Szukaj Szukaj
KSIĄŻKIDziedziny specjalistyczneLogopedia i pedagogikaPedagogika

Filtry

od do
Oprawa:
Język oryginału:
ISBN:
Znakomity nowoczesny podręcznik diagnozy psychologicznej rozumianej jako profesjonalna kompetencja psychologa teoretyka i praktyka. Autorka, znawczyni tematu, prezentuje tę kompetencję jako określonego rodzaju wiedzę, umiejętności i wartości, które należy kształtować w toku jej nabywania. Podręcznik obowiązkowy na studiach psychologicznych, pedagogicznych i pokrewnych. Książka jest adresowana głównie do studentów psychologii, ale także do psychologów praktyków klinicystów, pracowników poradni ps...
57,52  69,90 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 12,38 
Niniejsza publikacja wpisuje się w [] nurt działań skupionych wokół profesjonalizacji zawodu psychologa. Zasadniczym celem powstania tej książki jest zaprezentowanie psychologom zatrudnionym w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz dyrektorom tychże ośrodków dokumentu Standardy diagnozy psychologicznej w edukacji dla psychologów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych i szkołach wraz z komentarzami, które w założeniu mają ułatwić zgodne z intencją autorów rozumienie samej t...
19,77  26,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 6,23 
Książka stanowi pomoc w doborze trafnych narzędzi do diagnozowania rozwoju i może być wykorzystana przez różnych specjalistów pracujących z dzieckiem od urodzenia do 5. roku życia. Opisane w tej publikacji metody zostały przedstawione z perspektywy doświadczonego praktyka, czyli osoby, która posługuje lub posługiwała się nimi w ramach prowadzonych badań normalizacyjnych lub walidacyjnych, udziału w projektach badawczych, a także w ramach działalności diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w...
45,63  50,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 4,37 
Pytanie o dobra edukacji to swoiste wyzwanie dla środowiska akademickiego pedagogów w Polsce i za granicą. Podejmujemy je, przyjmując szerokie rozumienie edukacji jako wychowania i kształcenia (w koniunkcji), bądź węższe jako kształcenia (wychowującego), z odwołaniem zarówno do rodzimej, jak i europejskich tradycji i koncepcji: Bildung oraz education. Z perspektywy pedagogiki bowiem prezentuje się ona na trzech poziomach: po pierwsze, jako znacząca praktyka społeczna, wyróżniająca się spośród in...
35,01  39,90 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 4,89 
DOBRY START - Program wychowania przedszkolnego dla dzieci 3-5-letnich Celami programu wychowania przedszkolnego dla dzieci 3-5-letnich Dobry start są wszechstronny rozwój dziecka i osiągnięcie przez nie pełnej dojrzałości szkolnej. Realizuje je Metoda Dobrego Startu, na której opiera się przedstawiany program. Zawiera on: - charakterystykę rozwoju dziecka w wieku 3-5 lat; - listę symptomów, które mogą świadczyć o istnieniu u dziecka parcjalnych deficytów rozwojowych; - opis Metody Dobrego Star...
5,00 
Seria wydawnicza Przywrócić Pamięć ma przybliżyć współczesnemu społeczeństwu publikacje założycieli ruchu skautowego, twórców rozwoju idei i metodyki harcerskiej z lat 19111946. Reprint z 1935 r. "Dokąd zdążamy" HARCERZ JEST DOBRYM ŻOŁNIERZEM Wyraźnie podkreśliłem w swej gawędzie genezę naszej organizacji na tle ruchu niepodległościowego i walki czynnej, oraz zaznaczyłem w ostatnich ustępach, że prawdziwy harcerz będzie dobrym żołnierzem. Ma to szczególne znaczenie w mych rozmyślaniach o Harcers...
13,44  24,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 10,56 
Niniejsza książka to cenna pomoc dla zarządzających placówkami edukacyjnymi. Publikacja zawiera między innymi: omówienie kompetencji organów szkoły: dyrektora, rady pedagogicznej, rady rodziców; wielofunkcyjny plan nadzoru pedagogicznego; przykładowe projekty ewaluacji wewnętrznej według wymagań ministerialnych oraz sprawozdania z realizacji tych wymagań; omówienie obserwacji zajęć edukacyjnych; wzory arkuszy obserwacji doradczo-doskonalącej, diagnozującej, kontrolno-oceniają...
9,13  12,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 2,87 
Prezentowana praca składa się z czterech głównych części. Pierwsza ma charakter teoretyczny. Prezentuję tu najważniejsze teoretyczne założenia filozoficzne, socjologiczne, psychologiczne i pedagogiczne kształtujące mój sposób ujmowania życia codziennego, wyznaczające jednocześnie metodologiczne i empiryczne aspekty badań oraz analiz w obszarze pozazawodowego życia codziennego nauczycielek w okresie przełomu połowy życia. W części drugiej przedstawiam metodologiczne założenia badań własnych, odwo...
21,27  38,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 16,73 
23,56  38,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 14,44 
53,61  79,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 25,39 
Publikacja jest zbiorem różnorodnych technik i scenariuszy dramowych, pochodzących od różnych osób, praktyków stosujących dramę w odmiennym środowisku społeczno-kulturowym. Do udziału w publikacji zaproszeni zostali wybitni praktycy dramy z Polski i ze świata, osoby których działania mają wpływ na rozwój dramy w kierunku pozytywnych zmian w zakresie edukacji, profilaktyki i terapii, sztuki, filozofii, zarządzania i ekonomii i innych.<BR><BR>Publikacja ma określoną strukturę, która pozwala ...
36,51  40,01 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 3,50 
Jest to cykl wykładów wygłoszonych przez Steinera w Oxfordzie. Poświęcone są one pedagogice waldorfskiej. Steiner rozpoczyna od przedstawienia duchowego podłoża wychowania. Przedstawiając trzy pierwsze siedmioletnie okresy życia w rozwoju człowieka, wskazuje, jak w każdym z tych okresów dziecko oczekuje od swoich nauczycieli i wychowawców innego sposobu prowadzenia lekcji, a co za tym idzie, innego rodzaju pedagogicznych umiejętności i predyspozycji wewnętrznych. Wykłady te omawiają drogi rozwoj...
22,05  29,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 6,95 
W ostatnich latach nie ukazała się ani jedna publikacja metodyczna omawiająca kompleksowo problemy dwulatka w placówce wychowania przedszkolnego. Naprzeciw aktualnym potrzebom wychodzą niezmiennie prof. Edyta Gruszczyk-Kolczyńska i Ewa Zielińska, prezentując ponad 300-stronicową skarbnicę praktycznej wiedzy – podręcznik metodyczny „Dwulatki i trzylatki w przedszkolu i w domu. Jak świadomie je wychowywać i uczyć” wydany przez Centrum Edukacyjne BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Publikacja ta adresowana jest ...
46,80  65,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 18,20 
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: • Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? • Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? • Jakie są...
24,67  33,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 8,33 
Joanna Głodkowska - profesor zwyczajny nauk społecznych, dyrektor Instytutu Pedagogiki Specjalnej w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej, redaktor naczelna czasopisma naukowego Człowiek-Niepełnosprawność-Społeczeństwo, inicjatorka pierwszego w Polsce kierunku kształcenia Interdyscyplinarne studia nad niepełnosprawnością. W działalności naukowej podejmuje analizy koncepcyjne i badawcze związane z pedagogiką specjalną, dydaktyką specjalną, diagnostyką psychopedagogiczną. Autork...
56,17  59,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 2,83 
Sprawność dydaktyczna nauczyciela nie zawsze wiąże się z pedagogicznymi umiejętnościami pozwalającymi "zapanować" nad klasą. Często podkreśla się rolę określonych predyspozycji osobowościowych, talentu i intuicji. Czy umiejętności tych można się nauczyć? Z pewnością tak. Działania nauczyciela dotyczące ładu klasowego i dyscypliny powinny wynikać z połączenia doświadczeń i wiedzy teoretycznej. W niniejszym poradniku przedstawiono koncepcje wybitnych psychologów i pedagogów: Lee Canter -- ...
26,48  29,40 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 2,92 
Książka zawiera wiele cennych informacji o zachowaniach nastolatków w środowisku szkol­nym, w roli ucznia oraz w relacjach z rówieśnikami. Autorka analizuje problematykę rozwoju osobowego z perspektywy następujących koncepcji psychologicznych: behawiorystycznej, psychodynamicznej, poznawczej i humanistycznej, przedstawia również istotę zachowań konwencjonalnych i dysfunkcjonalnych młodzieży, podkreśla rozwojowe znaczenie zaburzeń zachowania. Wyniki przeprowadzonych badań dostarczają istotnych in...
34,80  40,01 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 5,21 
Niniejsza książka jest w całości poświęcona zagadnieniu dyskalkulii, czyli specyficznego zaburzenia rozwoju zdolności matematycznych. Autorzy opisują przyczyny i objawy dyskalkulii, prezentują przegląd badań dotyczących nabywania zdolności matematycznych, charakteryzują metody diagnostyczne, przybliżają sposoby wsparcia i interwencji. Rozprawiają się także z mitem dzieci z dyskalkulią jako uczniów leniwych i niechętnie uczących się matematyki. ...
25,10  33,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 7,90 
32,89  44,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 11,11 
Dysortografia jako typ dysleksji rozwojowej Charakterystyka objawów dysortografii w badanej grupie Zależność między patomechanizmem a rodzajem i nasileniem błędów w pisaniu...
17,28  21,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 3,72 
Najnowsze media cyfrowe i interaktywne technologie informacyjno-komunikacyjne, tworzące cyberprzestrzeń oraz świat wirtualny stwarzają wiele możliwości, ale także zagrożeń dla najmłodszego pokolenia. Mają one charakter dynamiczny i powszechny, a ich wymiar jest globalny. Dzieci i młodzież są najbardziej narażone na niebezpieczeństwa występujące w cyberprzestrzeni. Z tego też powodu istotne znaczenie ma poznanie przyczyn rozwoju tych zagrożeń, obecnego stanu oraz skutków w aspekcie wychowawczym. ...
46,72  55,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 8,28 
Jest to obszerna () pozycja naukowa wpisująca się w naukowy dyskurs o zjawisku dzieci ulicy, jego różnych obszarach i płaszczyznach, które systematycznie potrzebują uaktualnień oraz rzetelnego spojrzenia badawczego (). Autorka zjawisko dzieci ulicy definiuje głównie poprzez uwzględnienie funkcji ulicy, wieku dziecka i dysfunkcjonalności podstawowych środowisk wychowawczych dziecka: rodziny i szkoły. () Zwraca uwagę na rolę strukturalnych predykatorów przyczyniających się do ucieczki dzieci na ul...
42,48  59,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 16,52 
Praca Barbary Adamczyk stanowi użyteczne dzieło naukowo-poznawcze i podstawę działań profilaktyczno-metodycznych. Autorka z dużym znawstwem dokonuje analizy wspólnych cech dzieci ulicy oraz ich zachowań dewiacyjnych i przestępczych. Posiłkuje się analizą dużego zestawu treści z literatury polskiej, angielskojęzycznej i francuskojęzycznej, przytacza nie tylko opinie różnych badaczy, ale i dane z badań innych autorów. Analiza bogactwa danych i ich interpretacja stanowi bardzo dobry materiał poznaw...
49,68  69,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 19,32 
Niniejszy zbiór opracowań wpisuje się w aktualny dyskurs na temat statusu dzieci ulicy w Polsce. Prezentowane stanowiska, zarówno teoretyków, jak i praktyków stanowią niewątpliwy wkład w poszerzanie wiedzy na temat funkcjonowania dzieci ulicy w różnych aspektach tego zjawiska. Pierwsza część tekstów traktuje o ulicy jako środowisku wychowawczym. W drugiej tematyczną dominantą są rozważania nad definicją zjawiska dzieci ulicy. Trzecia grupa tekstów pogłębia wiedzę o genezie i mechanizmach powstaw...
35,28  49,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 13,72 
Monografia podejmuje [...] aktualny temat i bardzo ważne problemy badawcze, dostarcza wielu nowych treści, udostępniając dane z literatury światowej oraz wnosząc nową wiedzę. [...] Zilustrowanie problemu spostrzegania przez matki dzieci urodzonych przedwcześnie przypadkami kazuistycznymi czyni [niniejszą] pozycję niezwykle interesującą nie tylko dla [...] lekarzy różnych specjalności, pielęgniarek, położnych, psychologów, rehabilitantów, fizjoterapeutów, ale także dla studentów medycyny, psychol...
36,50  48,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 11,50 
Jak pomóc dzieciom z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego? Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder SPD) zmieniają sposób, w jaki dana osoba odbiera wrażenia smakowe, dotykowe, wzrokowe, ruchowe i związane ze świadomością własnego ciała. SPD sprawia, że codzienne czynności stają się wyzwaniem, i może skutkować problemami emocjonalnymi i społecznymi oraz trudnościami w nauce. Autorka dzieli się z czytelnikami rozległą wiedzą, nabytą dzięki wieloletniej pracy, i w pr...
52,85  69,50 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 16,65 
Wychowanie kosmiczne stanowi rdzeń programu nauczania dla szkół podstawowych Montessori. Ta obszerna koncepcja podkreśla jedność wszystkiego we wszechświecie i ma na celu nie tylko zapewnienie dobrego wykształcenia uczniów, lecz także wychowanie osób pojmujących siebie i otaczający je świat w wyjątkowy sposób. Dzięki doświadczeniu idei Montessori dzieci mają możliwość docenienia swoich korzeni we wszechświecie, rozpoznania własnego miejsca w tym kontekście i zaakceptowania znaczenia, które tego ...
32,89  44,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 11,11 
Autorki, wychodząc naprzeciw decyzji MEN dotyczącej edukacji dziecka sześcioletniego, przygotowały propozycję edukacyjną Dziecko sześcioletnie w szkole - dobry start, której celem jest między innymi:- wspomaganie dobrego startu dziecka sześcioletniego w szkole;- przedstawienie charakterystyki rozwoju dziecka sześcioletniego;- ukazanie zadań szkoły, wychowawcy, nauczycieli związanych z edukacją dziecka sześcioletniego w szkole;- wsparcie nauczyciela w sposobach i formach planowania oraz udzielani...
5,36  7,05 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 1,69 
Każdy z rodziców jest jednocześnie opiekunem, wychowawcą i nauczycielem swoje dziecka. Chcąc sprawować te funkcje jak najlepiej szuka podpowiedzi, pomysłów, porad. Książka ta jest poradnikiem, w którym rodzice znajdą odpowiedzi na wiele ważnych pytań dotyczących: - wyboru przedszkola, - przygotowania dziecka do roli przedszkolaka, - wyrabiania umiejętności porozumiewania się z rówieśnikami i rozwiązywania konfliktów, przestrzegania norm współżycia społecznego, doskonalenia wszystkich zmysłów...
18,11  23,10 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 4,99 
W książce: "Dziecko w świecie edukacji - Podstawy uczenia się kompleksowego", (XVIII tom serii Nauczyciele-Nauczycielom) autorka prezentuje sprawdzoną, innowacyjną, spójną koncepcję pracy, zwaną uczeniem się - nauczaniem kompleksowym. Książka dotyczy nie tylko cech dobrej edukacji, ale stanowi opis przyjaznych relacji pomiędzy osobami, które ją tworzą. Jest klarownym, wielorako uzasadnionym wykładem o procesie tworzenia więzi i wspólnoty w szkole z ludzką twarzą, a więc przestrzeni kultury, pozb...
5,35  39,80 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 34,45 
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.