SZKOŁA I EDUKACJAPodręczniki akademickiePedagogika

Filtry

od do
Oprawa:
Język oryginału:
ISBN:
Poradnik jest propozycją dla nauczycieli, metodyków, arteterapeutów, ale również dla studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z książki tej jak z przewodnika będą mogli korzystać wszyscy, którzy prowadząc grupy, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i efektywność działań twórczych. Książka składa się z trzech zasadniczych części. Część pierwsza to wprowadzenie i rozważania teoretyczne powstałe na podstawie do...
36,51  40,01 
Oszczędzasz: 3,50 
Książka Arteterapia. Scenariusze zajęć z serii: Terapia Pedagogiczna. Warsztaty i Scenariusze Zajęć przeznaczona jest dla nauczycieli, pedagogów i innych osób zainteresowanych oddziaływaniem sztuki, chcących wzbogacić swoje zajęcia o elementy arteterapii. Znajdują się tu kompletne konspekty zajęć przeznaczonych dla grup w różnym wieku i na różnych etapach edukacji, w szkole i poza szkołą. Proponowane zajęcia nakierowane są na rozwój konkretnych umiejętności lub przezwyciężanie określonych trudno...
35,01  39,90 
Oszczędzasz: 4,89 
Autorzy podjęli ważny problem, który stosunkowo rzadko jest przedmiotem szerzej zakrojonych badań. () Przyjęcie postawy asertywnej pozwala jednostce na bycie sobą, akceptowanie siebie, swobodne wyrażanie opinii i emocji, a także na okazywanie sobie szacunku, z jednoczesnym poszanowaniem praw innych ludzi. Są to umiejętności niezbędne współczesnemu człowiekowi dla satysfakcjonującego funkcjonowania w społeczeństwie. () Należy podkreślić dużą wartość poznawczą pracy, która wynika z faktu, iż dosta...
28,23  37,80 
Oszczędzasz: 9,57 
Podręcznik został napisany z myślą o studentach i nauczycielach, którzy powinni posiadać podstawową wiedzę dotyczącą biologicznego rozwoju człowieka oraz jego funkcjonowania w społeczeństwie. Przedstawiony podręcznik skupia uwagę na wiedzy o rozwoju dziecka w wieku 0-6 lat (albo inaczej od urodzenia do ukończenia 6. roku życia), bazując na najnowszych odkryciach naukowych dotyczących biomedycznych podstaw rozwoju. Wiedza ta jest niezbędna do organizacji procesu wspomagania rozwoju, wychowania, e...
50,20  55,00 
Oszczędzasz: 4,80 
Priorytet współpracy jest zgodny z krytyczno-kreatywną doktryną oświaty i ideą podmiotowego uczestnictwa w edukacji (i jej współtworzenia) dzieci, młodzieży i dorosłych. Można przyjąć, że możliwość dostrzegania wzajemnych zależności buduje w instytucjach edukacyjnych nowego ducha, który zachęca członków społeczności do realizacji wspólnych planów, rozważnego i pokojowego rozwiązywania nieuniknionych często konfliktów. Nie będzie przesady w stwierdzeniu, że współpraca stanowi dla współczesnej szk...
34,05  37,80 
Oszczędzasz: 3,75 
Pojawiające się do tej pory różnego rodzaju książki, podręczniki czy poradniki dotyczące rozwoju zdolności, talentu czy geniuszu człowieka miały – oczywiście nie wszystkie – jedną zasadniczą wadę: kurczowo trzymały się bądź to jednej dyscypliny wiedzy (najczęściej psychologii lub/i pedagogiki), bądź to zredukowanego obszaru problemów (rozwoju umysłowego, percepcyjnego, emocjonalnego, intuicyjnego). Przypominało to czasami podawanie przepisów w książce kucharskiej. Tyle że każdy, kto chociaż raz ...
50,18  60,00 
Oszczędzasz: 9,82 
The present volume entitled Contemporary Educational Challenges is a joint project of sociologists and philosophers from the Maria Curie-Skłodowska University in Lublin and the National Pedagogical Dragomanov University in Kyiv. The range of presented educational questions is broad; starting from general considerations on intercultural differences in the process of upbringing with reference to cultures of the East and West and issues of macro- and micro-social analysis of pedagogical discourse, ...
32,16  35,70 
Oszczędzasz: 3,54 
Pedagogy is a discipline of theoretical and above all practical knowledge. This monograph contains both the first as well as the second approach concerning current research problems of Polish education in the field of labour pedagogy, special pedagogy, and social pedagogy. This tripartite division was used to organize the layout of this publication since it was divided into three separate parts. The first one refers to vocational training and labour market. In the second part there were publishe...
25,10  33,60 
Oszczędzasz: 8,50 
Czas wolny dziecka stanowi niedoceniane źródło jego rozwoju. To wtedy maluch może pozwolić sobie na spontaniczność i nieskrępowane niczym zachowanie. Robi to, co sprawia mu przyjemność, ale jednocześnie naśladuje, eksploruje i wypróbowuje. Nawet, gdy dorosłym wydaje się, że dziecko nic nie robi, ono uczy się kierować swoją aktywnością i organizować samodzielnie czas. Dla dorosłych jest to więc bezcenne źródło wiedzy o dziecku ? co lubi, w czym jest dobre, czego potrzebuje. Poradnik jest przeznac...
40,16 
Rozprawa naukowa napisana przez Profesora Wojciecha Pomykało zajmuje wyjątkowe miejsce wśród wydawanych współcześnie publikacji z zakresu pedagogiki. Po pierwsze, Autor wnikliwie i wszechstronnie przeprowadził analizę warunków społecznych, gospodarczych, politycznych, kulturowych w których żyje człowiek XXI wieku. Po drugie, Autor wykazał niedostatki funkcjonującej literatury naukowej z zakresu pedagogiki. Wskazuje na znaczenie aktualne poglądów Bogdana Suchodolskiego. Z recenzji prof. dr hab. M...
22,74  29,00 
Oszczędzasz: 6,26 
Wybór problematyki badań został podyktowany zainteresowaniami naukowymi autorki. Celem podjętych analiz było poznanie sytuacji nauczycieli szkół średnich ogólnokształcących w dwudziestoleciu międzywojennym, widzianej z perspektywy reprezentujących ich interesy organizacji nauczycielskich. Chodziło zwłaszcza o zaprezentowanie stanowiska niemal zupełnie pomijanego w literaturze przedmiotu Związku Zawodowego Nauczycielstwa Polskich Szkół Średnich, gdyż poglądy i działania przedstawicieli drugiej z ...
32,94  44,10 
Oszczędzasz: 11,16 
Tekst ten stanowi prośbę włączenia się w dyskurs nauk społecznych (w tym pedagogicznych), toczący się wokół problemu przemocy wobec dziecka w rodzinie, jak również polityki państwa w zakresie profilaktyki i przeciwdziałania temu zjawisku. Autorka ma nadzieję, iż będzie on zaczynem dalszych twórczych dyskusji i polem do dialogu poznawczego. Natura badanego zjawiska, w znaczącym stopniu powiązana ze sferą aksjologiczną, nadaje również taki wymiar poniższej eksploracji. Dobro dziecka pojmowane jako...
22,22  38,00 
Oszczędzasz: 15,78 
Przedkładana Czytelnikom pierwsza część raportu (pierwszy tom) prezentuje, odtworzony przez autorów z odpowiedzi studentów I roku UAM (na pytania ankiety Studenci I roku UAM 2005/2006 o swoich szkołach) wizerunek ich szkół trzech szczebli kształcenia (szkoły podstawowej, gimnazjum i liceum). Wizerunek ten (zmienna objaśniana/zależna) jest analizowany i interpretowany z uwzględnieniem zasobów osobowych – właściwości psychologicznych badanych osób i rodzinno-środowiskowo-szkolnych (zmienne objaśni...
7,96  68,00 
Oszczędzasz: 60,04 
Celem redaktora i autorów pracy było: - przedstawienie zagadnień, które są potrzebne do projektowania, realizowania i kontrolowania edukacji dla zrównoważonego rozwoju; - inspirowanie do poszukiwania wiedzy dydaktycznej, od której zależy zrównoważone wspieranie rozwoju ucznia; - dostarczenie pomocy dydaktycznej nauczycielom, pedagogom, studentom jako materiału do dyskusji nad edukacją dla zrównoważonego rozwoju. Praca składa się z dwóch części. W pierwszej dydaktyczny trop oznacza poszukiwanie w...
16,39  28,00 
Oszczędzasz: 11,61 
Przekazujemy czytelnikom podręcznik wybitnego pedagoga - dydaktyka, komparatysty i badacza dziejów oświaty, członka rzeczywistego Polskiej Akademii Nauk PAN profesora Czesława Kupisiewicza. W dobie płynnej ponowoczesności wydawałoby się, że nie ma już miejsca na klasykę, tradycję, na tę wiedzę, która trwała przez wieki, służąc wielu pokoleniom przygotowującym się do jednego z najpiękniejszych zawodów ludzkości, ja kim jest szeroko pojmowane nauczycielstwo....
37,87  49,80 
Oszczędzasz: 11,93 
Dydaktyka to jedna z najważniejszych nauk pedagogicznych w procesie kształcenia kandydatów na nauczycieli. Przyszły nauczyciel w trakcie studiowania dydaktyki rozumianej jako teoria kształcenia (nauczania uczenia się i wychowania) powinien zdobyć podstawowe wiadomości i umiejętności dotyczące formułowania celów kształcenia, stosowania zasad, metod, form i środków dydaktycznych. [...] Mając na uwadze ułatwienie studentom pedagogiki i kierunków nauczycielskich nabycia niezbędnych kompetencji ułatw...
36,50  48,00 
Oszczędzasz: 11,50 
Materiał, który [autorka] poddaje opisowi, klasyfikacji i interpretacji, jest wystarczająco obszerny i dobrany na tyle sensownie, że pozwala na wydobycie zjawisk stanowiących dobry argument na rzecz wprowadzonego w tej pracy pojęcia dyfuzji; sposób potraktowania tego materiału spełnia także warunek profesjonalnego opisu translatologicznego (...). Wprowadzone przez autorkę pojęcie dyfuzji wydaje mi się metaforą bardzo atrakcyjną poznawczo, opisuje bowiem, wręcz unaocznia, pewne mechanizmy tekstow...
30,27  33,60 
Oszczędzasz: 3,33 
Jest to praktyczny przewodnik skutecznego nauczania, panowania nad zachowaniem uczniów i koleżeńskiego wsparcia. Na przykładach z praktyki przedstawia związek między skutecznym nauczaniem, a kierowaniem zachowaniami uczniów, dyscypliną i wsparciem kolegów -nauczycieli. Omawia - między innymi - takie problemy, jak: umiejętność radzenia sobie z wyzywającymi lub prowokacyjnymi uczniami, uczniami z problemami emocjonalnymi, kierowanie trudną klasą, panowanie nad własnym gniewem. Daje jasne wskazówki...
32,62  39,00 
Oszczędzasz: 6,38 
Książka ta została pomyślana jako pomoc dla nauczycieli gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Podobnie jak poprzednia publikacja – zawiera ona wprowadzenia przedstawiające teoretyczne tło propozycji metodycznych, a następnie scenariusze zajęć. Motywami przewodnimi są kwestie tożsamości, wprowadzanie w świat różnych kultur, prawidłowości rozwojowe oraz działania kształcące i wychowawcze. Na metodyczną część książki składają się głównie scenariusze zajęć opracowane przez nauczycieli – słuchaczy s...
22,22  38,00 
Oszczędzasz: 15,78 
Dlaczego my – współcześni rodzice – którzy od pierwszej klasy wracaliśmy ze szkoły z kluczem na szyi (nie mając telefonów komórkowych!), graliśmy w kapsle (a nikt wtedy nie słyszał o antybakteryjnych nawilżanych chusteczkach!) i wspinaliśmy się na drzewa (czy dorośli nie myśleli wtedy o krzywdzie, jaką może wyrządzić dziecku grawitacja?) wszędzie wietrzymy podstęp i zagrożenie dla naszych dzieci? Nie wypuszczamy ich samych na podwórko (a co, jeśli ktoś je zaczepi?). Wydajemy fortunę na gadżety, ...
27,60  33,00 
Oszczędzasz: 5,40 
ADHD i związane z tym problemy są zapewne ogólnie znane od lat ukazuje się na ten temat wiele książek i prowadzi się wiele szkoleń. Trudno tu o coś oryginalnego. Ale chyba jest jeden nieco pomijany wątek, mianowicie reszta klasy Co z nimi robić, kiedy musimy się nieco dłużej zająć naszym nadpobudliwym dzieckiem, i jak na nich oddziaływa fakt, że często, w ich oczach, to dziecko jest uprzywilejowane? Chociażby dlatego warto tę książeczkę przeczytać. O autorce: - Psycholog kliniczny, socjoterapeut...
14,46  19,00 
Oszczędzasz: 4,54 
Jest to 10 tom serii "Nauczyciele-Nauczycielom". Tytuł tomu został rozwinięty podtytułem "Poszukiwanie podstaw samorządności, współdziałania, demokracji". Autorzy rzeczywiście poszukują owych podstaw, dokonują wieloaspektowej interpretacji samego pojęcia współdziałania umieszczając je w kontekście wielu pojęć pokrewnych i przeciwstawnych (współdziałanie a rywalizacja). Współdziałanie nie jest tu tylko teoretycznym problemem, ale wyrasta z przezwyciężenia podziałów między nauczycielami różnych ty...
5,80  24,80 
Oszczędzasz: 19,00 
Tom 11. serii "Nauczyciele-Nauczycielom" stanowi kontynuację treści zawartych w tomie 10. Zawarte są tu teksty ujmujące problematykę współdziałania poprzez pewne interpretacje teoretyczne i ich odniesienia do praktyki, wzbogacone często opisem konkretnych technologii działania. Książka ta cechuje się żarliwością i zaangażowaniem autorów w sprawy dziecka. Rozdział I zajmuje się analiza tytułowego pojęcia współdziałania oraz pojęcia dialogu, samorządności i demokracji w wybranych koncepcjach eduka...
5,80  24,80 
Oszczędzasz: 19,00 
Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza...
30,27  33,60 
Oszczędzasz: 3,33 
Pierwsza książka, którą powinieneś przeczytać, gdy u twojego dziecko zdiagnozowano autyzm! Pełna przenikliwych spostrzeżeń, współczucia i humoru, ponadczasowa książka opisująca dziesięć rzeczy, które pomagają zrozumieć nie zdefiniować dzieci z autyzmem. W odróżnieniu od innych publikacji na temat autyzmu pozwala spojrzeć na świat oczami dziecka, usłyszeć jego głos, który w narastającej wokół autyzmu wrzawie często bywa niesłyszany. Publikacja Ellen Notbohm powinna się stać obowiązkową lekturą ws...
39,48  44,99 
Oszczędzasz: 5,51 
Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z...
36,50  48,00 
Oszczędzasz: 11,50 
Nowość
Głównym celem niniejszego opracowania jest próba poszerzenia przestrzeni dyskusyjnej oraz praktycznych rozwiązań metodycznych o zakres edukacji geometrycznej. Doskonaląc praktykę kształcenia geometrycznego dzieci i młodzieży, warto sięgnąć do tradycji pedagogicznych i jednocześnie promować nowe, innowacyjne rozwiązania metodyczne, sprawdzone metody i formy pracy oraz przydatne środki dydaktyczne. Opracowanie to próbuje dążyć do realizacji tych celów. Opiera się na założeniu, że w kształceniu geo...
30,27  33,60 
Oszczędzasz: 3,33 
Arteterapia to dziedzina wiedzy rozwijająca się na pograniczu pedagogiki, psychologii i sztuki. Jej istotą jest lecznicze oddziaływanie na system psychiczny oraz na określone formy zachowania poprzez zastosowanie środków artystycznych. Autor rozważa teoretyczne, metodyczne, praktyczne i aksjologiczne aspekty arteterapii oraz jej zastosowanie w świetle swojej teorii doznań transakcyjnych. W tym ujęciu edukacja i terapia przez sztukę prowadzą do zmian w samoświadomości osoby zaburzonej, skłaniają...
28,89  38,00 
Oszczędzasz: 9,11 
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.