Szukaj Szukaj
Cosiewydaje.plBaza wydawnictwSBP

Wydawnictwo SBP

Książki wydane przez SBP

Powszechny dostęp do szerokopasmowej transmisji danych za pomocą urządzeń mobilnych to współcześnie jeden z najważniejszych impulsów przeobrażeń kulturowych, społecznych i gospodarczych. Aplikacje mobilne odgrywają coraz większą rolę w życiu codziennym. Książka autorstwa Grzegorza Gmiterka kierowana jest przede wszystkim do osób zainteresowanych szeroko pojętą problematyką funkcjonowania systemów informacyjnych i wykorzystania w ich ramach urządzeń oraz aplikacji mobilnych. Jej potencjonalnymi o...
46,74  47,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,26 
Wbrew popularnym przekonaniom o doskonałości i niezawodności nowoczesnej technologii cyfrowej, nie zapewnia ona trwałości zapisu danych, informacji i wiedzy. Coraz poważniejsze staje się zatem zagrożenie utratą znacznych zasobów nauki i kultury, których cyfrowy zapis nie jest poddawany odpowiednim zabiegom archiwizacyjnym. Świadomość tego poważnego problemu nie jest jeszcze powszechna, ale dyskusje o jego rozwiązaniach wśród specjalistów toczą się już od dłuższego czasu, a w wielu krajach już wy...
38,00 
Sieć jest dla mnie czy ja jestem dla sieci? To co pokazuje mi Internet jest tym czego potrzebuję? Potrafię dotrzeć do informacji? Pytania te powinien zadać sobie każdy świadomy internauta. Droga do odpowiedzi na nie wiedzie poprzez pogłębianie wiedzy na temat mechanizmów zaburzających zaspokajanie potrzeb informacyjnych oraz uświadomienie sobie własnych ograniczeń. Niniejsza książka sygnalizuje kilka problemów związanych z poziomem kompetencji ICT, poziomem samooceny własnych umiejętności i ogra...
30,86 
Publikacja pod red. naukową Hanny Batorowskiej i Pauliny Motylińskiej prezentuje spectrum zagadnień dotyczących bezpieczeństwa informacyjnego i medialnego w czasach nadprodukcji informacji. Monografia adresowana jest do osób zainteresowanych problematyką szeroko pojętego bezpieczeństwa informacyjnego m.in. bibliotekarzy, informatologów oraz studentów kierunków związanych z zarządzaniem informacją, wykorzystujących osiągnięcia nauki o informacji, w tym także do studentów bibliologii i informatolo...
37,79  38,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,21 
Przedmiotem publikacji jest próba zebrania wiadomości o początkach tworzenia spisów piśmiennictwa, które wspierały proces kształcenia, dostarczając precyzyjnej informacji o książce. Proces stopniowego podnoszenia jakości informacyjnej wykazów piśmiennictwa pozwolił na opracowanie nowego systemu dokumentacji, którym okazała się bibliografia. Osiągnięcie efektu wymagało żmudnej pracy wielu pokoleń dokumentalistów. Istnieją również ważne dla początków bibliografii zasoby archiwalne, których analiza...
37,23 
Bibliografii piśmiennictwa dla dzieci i młodzieży 1940?1944 jest pierwszym wykazem piśmiennictwa w języku polskim dla młodych czytelników ukazującego się na ziemiach polskich i w ośrodkach uchodźczych w latach okupacji. Rejestruje beletrystykę, książki popularnonaukowe, adaptacje, podręczniki, poradniki, sztuki teatralne, katechizmy, śpiewniki, czasopisma i druki ulotne. Obejmuje też zawartość zbiorów wierszy, baśni, czytanek i wypisów szkolnych. Dopełnieniem bibliografii są: wstęp o charakterze...
38,78  39,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,22 
58,81  65,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 6,19 
[] Autorka podejmuje analizę mało rozpoznanego problemu obecności książki jako rekwizytu, motywu i tematu utworów literackich powstałych u schyłku XX i początku XXI wieku, a także motywów samej książki pokrewnych portretów ludzi księgi bibliotekarzy, księgarzy, antykwariuszy, czytelników i miejsc z książką związanych. [] Interpretacje Autorki są szczególnie ważne współcześnie w obliczu narastającego z dużym dynamizmem kryzysu czytelnictwa omówione w rozprawie utwory i analizowane motywy mogą sta...
34,80  35,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,20 
Materiały z 14. Forum Młodych Bibliotekarzy Zabrze-Katowice, 8-9 września 2022
37,79  38,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,21 
37,04  39,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 1,96 
Okres pandemii i zamknięcia prowadzi wprost do pytania o sytuację bibliotek w kryzysie. Pytanie o to, czy wpłynęła ona na biblioteki, jest właściwie retoryczne. Wprowadzenie stanu epidemicznego miało swoje konsekwencje dla wszystkich podmiotów, także niekiedy bardzo dotkliwe dla instytucji kultury. Zamknięcie kin, teatrów, domów kultury, bibliotek wpłynęło na sytuację wszystkich osób związanych z tym sektorem: artystów i twórców, menedżerów i organizatorów, animatorów i edukatorów, redaktorów, b...
38,78  39,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,22 
Rozwijane i ulepszane instrumentarium metodologiczne zmieniało stopniowo oblicze nauk przyrodniczych i ścisłych, obecnie zaś przeobraża humanistykę oraz nauki społeczne. Monografia Big data w humanistyce i naukach społecznych, to pierwsza książka ukazująca zainteresowanie problematyką big data przedstawicieli tytułowych dyscyplin. Poszczególne teksty prezentują zarówno rozważania teoretyczne, jak i zagadnienia będące wynikiem praktycznych doświadczeń w zakresie przetwarzania zasobów danych o duż...
34,80  35,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,20 
W latach 1939 ? 1945 w Polsce do literatury ?wchodziło się? poprzez pismo literackie. Tak działo się np. z noblistką Szymborską, która debiutowała na łamach krakowskiej ?Walki?. Jerzy Putrament pisał : ?Chociaż nie wyszły z tego żadne Żagary to przecież mam z tej Walki pewną satysfakcję. To w niej debiutowała tak dobra poetka Wisława Szymborska ?. Autor niniejszej publikacji wyodrębnił kategorię czasopisma literackie młodych, przeciwstawiając je kategorii czasopisma literackie dla młodych. Wyodr...
29,80 
Niniejsza publikacja złożona z osiemnastu tekstów odnosi się do pięciu nadrzędnych zagadnień, które były prezentowane oraz analizowane w czasie konferencji "Dokumenty życia społecznego w badaniach i praktyczne ich wykorzystanie". Pierwsza część książki dotyczy wartości faktograficznej, źródłowej i informacyjnej kolekcji dokumentów życia społecznego, jak i poszczególnych rodzajów druków ulotnych i okolicznościowych. Na wybranych przykładach omówione zostały tu problemy wartościowania tego rodzaju...
36,00 
Analizując poszczególne teksty, czytelnik może mieć pewność, że publikacja ta zawiera poprawne metodologicznie propozycje badawcze, które mogą implementować do swoich naukowych poszukiwać osoby zainteresowane teorią oraz praktyką public relations....
38,78  39,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,22 
Manga dostępna jest na polskim rynku od drugiej połowy lat 90. ubiegłego wieku. Obecnie wydawcy mangi w Polsce oferują szeroki wybór gatunków i tytułów, wśród których można znaleźć odpowiednią dla siebie pozycję. Rynek mangi rozwija się w dynamiczny sposób i dostosowuje się do potrzeb czytelników oraz zmian na rynku wydawniczym. Mimo to komiksy japońskie pozostają nieznane szerokiemu gronu czytelników, głównie dorosłych. Na obecną sytuację składa się kilka czynników, w tym nieznajomość japońskie...
25,00 
Informacja to fundamentalna składowa nauk o mediach, a przestrzeń informacyjna o dużej wielkości staje się obszarem nowych badań. Tymczasem liczba treści multimedialnych wytworzonych i opublikowanych przez ludzkość osiągnęła rozmiary, które trudno nam sobie nawet wyobrazić. Pomóc w tym może Dariusz Jaruga, który w swojej najnowszej książce Komunikacja sieciowa - źródła informacji - big data przygląda się temu, jak działają współczesne systemy zarządzania tymi nieprzebranymi danymi. Od potrzeby...
38,78  39,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,22 
Książka adresowana jest zarówno do osób zainteresowanych komunikacją sponsoringową, jak i tych, którzy zajmują się komunikacją na poziomie całej organizacji. Mogą to być pracownicy korporacji, ale opisane tu zasady komunikacji są użyteczne również dla specjalistów i menedżerów pracujących w jednostkach budżetowych, samorządowych, związkach sportowych, klubach, fundacjach i stowarzyszeniach. Może również stanowić kompendium wiedzy dla studentów zarówno studiów licencjackich, jak i magisterskich, ...
28,72 
Książka adresowana jest zarówno do osób zainteresowanych komunikacją sponsoringową, jak i tych, którzy zajmują się komunikacją na poziomie całej organizacji. Mogą to być pracownicy korporacji, ale opisane tu zasady komunikacji są użyteczne również dla specjalistów i menedżerów pracujących w jednostkach budżetowych, samorządowych, związkach sportowych, klubach, fundacjach i stowarzyszeniach. Może również stanowić kompendium wiedzy dla studentów zarówno studiów licencjackich, jak i magisterskich, ...
46,71 
Żyjemy w bardzo ciekawych czasach, w dobie dynamicznej transformacji komunikacji społecznej, mediów 2.0, których użytkownik może stać się prosumentem (równocześnie konsumentem i producentem) informacji politycznych, ekonomicznych, kulturalnych, rozpowszechnianych w skali lokalnej, regionalnej, krajowej i międzynarodowej. Ten fenomen wymaga rzetelnych studiów, także po to, aby tworzyć narzędzia do porządkowania i krytycznej oceny informacji. Zbiór artykułów zawarty w niniejszym tomie, w mojej opi...
34,06 
Publikacja obejmuje kronikarski zapis zaledwie pięcioletniego, ale jakże bogatego w wydarzenia okresu, kończącego pierwsze stulecie dziejów Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich. W latach 2013-2017 podjęto intensywne działania w zakresie umocnienia roli bibliotek w kształtowaniu społeczeństwa informacyjnego, standaryzacji usług bibliotecznych, aktywizacji na forum międzynarodowym. Zwieńczeniem tej działalności były dwa wydarzenia o historycznym znaczeniu: organizacja Kongresu IFLA w Polsce oraz ...
37,23 
Agnieszka Chamera-Nowak wykonała dużą pracę, mającą na celu wprowadzenie do obiegu naukowego nowych ustaleń, dotyczących analizowanego przez nią Urzędu. Skala trudności, przed którymi stanęła była wyjątkowa, co wynikało z dwóch podstawowych przyczyn. Po pierwsze, podjęła się zadania pionierskiego: nikt wcześniej nie zajmował się szerzej tym tematem. Po drugie, analiza funkcjonowania tego Urzędu wymagała wybitnych kompetencji w trzech dziedzinach: wydawnictw, poligrafii i księgarstwa. Każda z nic...
36,79  37,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,21 
Część pierwszą rozpoczyna wprowadzenie w problematykę trzeciego wieku opisujące psychospołeczne determinanty starości, konsekwencje starzenia się społeczeństw oraz teorie dotyczące sposobów starzenia się i stylów życia w tym okresie. Część druga oparta jest na badaniach empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę wśród słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Ich lekturowe przeżycia, emocje i refleksje tworzą jedyną w swoim rodzaju panoramę czytelniczych doświadczeń, której część, czy choćby okru...
38,78  39,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,22 
Artykuły prezentowane w niniejszym tomie są zróżnicowane tematycznie. Pierwsza część poświęcona jest bibliologii, druga badaniom nad książką i prasą, trzecia dziejom księgozbiorów, bibliotek i czytelnictwa. Rozprawy dotyczą m.in. badań w zakresie kultury i dziejów książki, stanowią kontynuację prac zapoczątkowanych przez Profesor Barbarę Bieńkowską. Wskazują również na nowe perspektywy badawcze w naukach bibliologicznych w związku z powiązaniem tej dyscypliny z naukami o komunikacji społecznej i...
98,46  99,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,54 
27,14  30,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 2,86 
Tom jest pionierską analizą twórczej działalności lilipucich wydawnictw, które zmieniły krajobraz polskiej książki literackiej i artystycznej początków XXI wieku. Jak dowodzą autorki, kiczowi, będącemu owocem i przejawem makdonaldyzacji kultury, romantyczni szaleńcy przeciwstawili książkę wysmakowaną literacko, graficznie i edytorsko, wymuszając na wielkich oficynach przeorientowanie ich oferty. Autorki rozprawy prowadzą czytelnika przez arkana pracy wydawniczej, zaglądają na biurka redaktorów i...
64,75  65,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,25 
W Medialno-społecznym obrazie COVID-19: solidarność czy polaryzacja koncertujemy się na czasie pandemii. Wywołane przez epidemię stres, niepewność i  destabilizacja nałożyły się na świat polityki, biznesu, mediów, religii czy w końcu edukacji. Z upływem czasu okazało się, że ,,nowa normalność" stała się towarzyszem pandemicznej rzeczywistości. Jak więc w tym pełnym sprzeczności, trudnym czasie zachowały się środki przekazu, same doświadczone pandemiczną rzeczywistością? Jaką postawę przyjęli b...
58,67  59,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,33 
Budowanie kapitału społecznego nieodłącznie wiąże się ze środowiskową współobecnością bibliotek. Niniejsza publikacja dokumentuje drogi rozwoju niektórych instytucji, ujmuje przykłady innowacyjnych i tradycyjnych działań mających wpływ na kształtowanie pozytywnego wizerunku biblioteki w świadomości potencjalnych i rzeczywistych użytkowników. Autorzy odwołują się do zagadnień zorientowanych wokół marketingu i zarządzania, konferencji naukowych, rozmów z bibliotekarzami oraz najnowszych wydawnictw...
28,85  29,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,15 
Przekazywany na ręce Czytelników tom stanowi zbiór tekstów poświęconych nowym funkcjom, zadaniom, technikom i narzędziom pracy bibliotek. Przygotowany przez kadrę naukową oraz kierowniczą, a także dynamicznie działających na co dzień pracowników bibliotek, pokazuje z różnych punktów widzenia zmiany zachodzące w tych placówkach i ich otoczeniu. Publikacja umożliwia szerokie spojrzenie na to, jak wielowymiarową instytucją może być współczesna biblioteka....
46,74  47,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,26 
Oddawana do rąk Czytelników publikacja ma na celu zwrócenie uwagi na wielowymiarowy charakter usług i organizację pracy współczesnych bibliotek różnych typów. Doświadczenia pierwszych dwóch dekad XXI wieku pokazały, że rola bibliotek w procesie społecznego komunikowania się nieustannie ewoluuje. Wielość funkcji tych instytucji począwszy od informacyjnej, edukacyjnej, przez rozrywkową i estetyczną, a skończywszy na integracyjnej i substytutywnej prowokuje do nadążania za zmianami w potrzebach czy...
37,79  38,00 
Cena sugerowana przez wydawcę
Oszczędzasz: 0,21 
Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.