Opis
W okresie poprzedzającym I wojnę światową Cesarska Marynarka Wojenna przeżyła okres rewolucyjnych zmian i dynamicznej rozbudowy. Choć Niemcy dysponowały już potężną flotą, z pancernikami typu Deutschland na czele, to wprowadzenie HMS Dreadnought do szeregów Royal Navy pierwszego okrętu typu same wielkie działa zainicjowało wyścig zbrojeń, w ramach którego poświęciły pokaźne zasoby na stworzenie okrętów mogących mierzyć się z tym nowym przeciwnikiem. Typ Nassau, a wkrótce po nim typ Helgoland były pierwszymi owocami niemieckich starań na tym polu. Dzięki grubszemu pancerzowi oraz potężniejszej sile ognia niż u poprzedników, nowe jednostki miały brać udział w wielu walkach podczas wojny, zwłaszcza w bitwie na Dogger Bank oraz w bitwie jutlandzkiej. Historia tych morskich kolosów została ożywiona na stronach niniejszej książki dzięki oficjalnym szkicom i dokumentom, gruntownym analizom etapów projektowania i rozwoju, oraz historiom działań wszystkich jednostek tych pionierskich typów.
Inne tego autora
W 1906 r. Niemcy zaczęli budowę własnej floty drednotów wyposażonych w większe działa, a wieść o tym szybko dotarła do brytyjskiej Admiralicji. Nad Royal Navy pojawiło się więc niepokojące widmo, że wróg zdominuje jej flotę drednotów siłą ognia. Skłoniło ono Admiralicję do zamówienia własnych "superdrednotów". Stępkę pod pierwsze z nich położono w roku 1909, a trzy lata później nowe pancerniki weszły do służby. Brytyjska opinia publiczna popierała program ich budowy, a popularność zyskało hasło ...
22,08 zł
30,00 zł
Oszczędzasz: 7,92 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Gdy I wojna światowa majaczyła na horyzoncie, Cesarska Marynarka Wojenna nadal realizowała swoją ambitną i zakrojoną na szeroką skalę politykę produkcji morskiej. Po typach Deutschland, Nassau i Helgoland Niemcy zamówili kolejne trzy typy pancerników, a każdy z nich był potężniejszy, lepiej uzbrojony i ciężej opancerzony niż poprzedni. Okręty typów Kaiser, Knig oraz Bayern, które budowano latach 1909-1914 kontynuowały wyścig zbrojeń rozpoczęty wraz z wprowadzeniem przez Royal Navy HMS Dreadnough...
22,08 zł
30,00 zł
Oszczędzasz: 7,92 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Na początku XX wieku zadaniem nowych niemieckich krążowników liniowych było sformowanie samodzielnego dywizjonu rozpoznawczego, który mógłby podejmować się zadań specjalnych. Dzięki przewadze szybkości wynoszącej minimum 3 węzły sądzono również, że będą w stanie walczyć w linii, w związku z czym będą potrzebowały ciężkiego opancerzenia oraz cech defensywnych. Zbudowane w Niemczech krążowniki liniowe rzeczywiście posiadały nadzwyczajną odporność na uszkodzenia bojowe, czego dowiódł choćby Goeben,...
25,75 zł
35,00 zł
Oszczędzasz: 9,25 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Kupujący ten produkt kupili także:
W 1906 r. Niemcy zaczęli budowę własnej floty drednotów wyposażonych w większe działa, a wieść o tym szybko dotarła do brytyjskiej Admiralicji. Nad Royal Navy pojawiło się więc niepokojące widmo, że wróg zdominuje jej flotę drednotów siłą ognia. Skłoniło ono Admiralicję do zamówienia własnych "superdrednotów". Stępkę pod pierwsze z nich położono w roku 1909, a trzy lata później nowe pancerniki weszły do służby. Brytyjska opinia publiczna popierała program ich budowy, a popularność zyskało hasło ...
22,08 zł
30,00 zł
Oszczędzasz: 7,92 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Zwodowanie HMS Dreadnought w 1906 r. zmieniło obliczę wojny morskiej. Pierwszych sześć drednotów to zmodyfikowane wersje podstawowego projektu Dreadnoughta, wszystkie były uzbrojone w działa 305 mm. Dopiero w 1911 r., wraz z wodowaniem HMS Neptune, układ tego potężnego uzbrojenia zmieniono w oparciu o zdobyte do tego czasu doświadczenia. W późniejszych miesiącach tego samego roku do służby weszły dwa kolejne warianty Neptune'a. Tych dziewięć drednotów stworzyło rdzeń brytyjskiej floty pełnomorsk...
22,08 zł
30,00 zł
Oszczędzasz: 7,92 zł
Cena sugerowana przez wydawcę