Opis
Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Podręcznik jest podzielony na 4 rozdziały: Lekcje z aplikacjami, Lekcje w sieci, Lekcje z liczbami, Lekcje z algorytmami. Po każdym rozdziale znajduje się podsumowanie najważniejszych informacji. Publikacja łagodnie wprowadza w świat programowania, jest w pełni dostosowana zarówno do możliwości percepcyjnych ucznia, jak i do potrzeb nauczyciela.
Informatyka inspiruje dzieci do samodzielnej pracy i pomaga im zdobyć kompetencje niezbędne w skomputeryzowanym świecie. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą umiejętności wymagane w podstawie programowej. W podręczniku nauka programowania jest oparta na języku Scratch barwnym programie wizualnym dostosowanym do wieku uczniów. To sprawdzone rozwiązanie, które doceniło już wielu nauczycieli. Tematy informatyczne poruszane podczas lekcji łączą się z innymi przedmiotami.
Uczeń w klasie szóstej pracuje:
z edytorem tekstu (m.in. tworzy krzyżówkę z tabeli);
z arkuszem kalkulacyjnym (m.in. sortuje i filtruje dane, kopiuje formuły);
z programem prezentacyjnym (tworzy multimedialną prezentację, pracuje w chmurze nad wspólną prezentacją);
w sieci (korzysta z Tłumacza Google, Akademii Khana, wyszukuje informacje w internecie);
ze Scratchem (m.in. projektuje grę, znajduje największą lub najmniejszą wartość).
Autorzy doświadczeni metodycy proponują pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk.
Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:
Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem.
W trakcie lekcji uczeń poznaje sposób jego rozwiązania.
Po każdej lekcji znajdują się zadania do samodzielnego wykonania.
Lekcje zawierają też listę zdobywanych umiejętności, wskazówki i rady ułatwiające zapamiętanie ważnych zasad, listę pojęć komputerowych do tworzonego przez uczniów słownika.
Informatyka inspiruje dzieci do samodzielnej pracy i pomaga im zdobyć kompetencje niezbędne w skomputeryzowanym świecie. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą umiejętności wymagane w podstawie programowej. W podręczniku nauka programowania jest oparta na języku Scratch barwnym programie wizualnym dostosowanym do wieku uczniów. To sprawdzone rozwiązanie, które doceniło już wielu nauczycieli. Tematy informatyczne poruszane podczas lekcji łączą się z innymi przedmiotami.
Uczeń w klasie szóstej pracuje:
z edytorem tekstu (m.in. tworzy krzyżówkę z tabeli);
z arkuszem kalkulacyjnym (m.in. sortuje i filtruje dane, kopiuje formuły);
z programem prezentacyjnym (tworzy multimedialną prezentację, pracuje w chmurze nad wspólną prezentacją);
w sieci (korzysta z Tłumacza Google, Akademii Khana, wyszukuje informacje w internecie);
ze Scratchem (m.in. projektuje grę, znajduje największą lub najmniejszą wartość).
Autorzy doświadczeni metodycy proponują pracę metodą problemową, na co obecna podstawa programowa stawia szczególny nacisk.
Struktura lekcji jest uporządkowana i przedstawia się następująco:
Na początku każdej z 30 lekcji stawiany jest ciekawy problem.
W trakcie lekcji uczeń poznaje sposób jego rozwiązania.
Po każdej lekcji znajdują się zadania do samodzielnego wykonania.
Lekcje zawierają też listę zdobywanych umiejętności, wskazówki i rady ułatwiające zapamiętanie ważnych zasad, listę pojęć komputerowych do tworzonego przez uczniów słownika.
Inne tego autora
W podręczniku wykorzystano metodę odwróconej klasy, co stwarza możliwości zainspirowania uczniów do samodzielnej pracy i rozwijania ich umiejętności. Podręcznik został podzielony na 6 działów: Wprowadzenie; Podstawy algorytmiki w Python i C++; Projekt - multimedialny przewodnik; Arkusz kalkulacyjny; Grafika wektorowa....
60,37 zł
61,90 zł
Oszczędzasz: 1,53 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Podręcznik kontynuuje naukę programowania w wizualnym środowisku Scratch oraz rozpoczyna naukę w językach HTML i Python, wprowadza w zagadnienia algorytmiczne, uczy projektowania i realizowania rozbudowanych prezentacji, tworzenia projektów multimedialnych w edytorze grafiki, rozwija umiejętności edycji tekstu i grafiki, pokazuje sposoby pracy nad wspólnymi dokumentami tekstowymi i graficznymi w internetowej chmurze, zachęca do nauki i rozwijania zainteresowań w sieci oraz pokazuje, jak korzysta...
9,22 zł
11,59 zł
Oszczędzasz: 2,37 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Podejście problemowe wykorzystywane w podręczniku to sprawdzone rozwiązanie zgodne z podstawą programową. Dzięki podejściu problemowemu uczniowie krzyżowo ćwiczą wymagane umiejętności. Podręcznik uczy programowania w Pythonie, tworzenia dokumentów HTML, analizowania dużych zestawów danych, przetwarzania rozproszonego, przeprowadzania symulacji procesu o losowym przebiegu, korzystania z funkcji losowych w arkuszu kalkulacyjnym, czym są fraktale, zachęca do nauki i rozwijania zainteresowań w sieci...
14,53 zł
18,50 zł
Oszczędzasz: 3,97 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Podręcznik podzielony na 30 lekcji z komputerem, zróżnicowanych tematycznie i powiązanych z innymi przedmiotami. Zawiera ćwiczenia, zadania, wskazówki i porady oraz zagadki z rozwiązaniami.
Ciekawie i przystępnie uczy, jak pracować i bawić się z komputerem oraz zachęca do programowania w języku Logo....
26,86 zł
31,90 zł
Oszczędzasz: 5,04 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
42,50 zł
45,10 zł
Oszczędzasz: 2,60 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
W podręczniku uczeń znajdzie różnorodne, starannie dobrane utwory, głównie polskiej współczesnej literatury młodzieżowej, ale także przykłady klasyki światowej. Ich tematyka dotyczy spraw istotnych dla nastolatków. Przykłady literackie zostały tak dobrane, aby zachęcić uczniów do refleksji i rozmowy oraz aby zapewnić im pozytywne wsparcie dzięki poznawaniu fikcyjnych i realnych bohaterów. W podręczniku znalazły się także propozycje interpretacji różnych tekstów kultury.Do każdej lekcji zapropono...
32,38 zł
39,30 zł
Oszczędzasz: 6,92 zł
Cena sugerowana przez wydawcę