Opis
W połowie XVI stulecia pojawił się nowy typ żaglowca, zaprojektowany specjalnie po to, aby przewozić bogactwo Ameryk do Hiszpanii. Mowa o galeonie; przez następny wiek okręty te służyły Hiszpanii, transportując skarby, prowadząc bitwy i stając się symbolem hiszpańskiej potęgi. W książce w pełni omówiono rozwój i konstrukcje hiszpańskich galeonów, a także ich uzbrojenie i załogę potrzebną do wybudowania i utrzymania tych okrętów. Autor zbadał także rolę galeonów jako statków skarbowych i opisał, jak używano tych jednostek w czasie bitwy.
Inne tego autora
W 1525 roku Francja pragnęła podbić bogate włoskie księstwo Mediolanu, w czym pomagały jej lub przeszkadzały włoskie państewka. Obie strony wazwały na popmoc szwajcarskich, niemieckich i włoskich najemników. Najgorszym przeciwnikiem Francji w tej wojnie była armia Hiszpanii, a popłączenie tronów Hiszpanii i Austrii w 1519 roku całkowicie zmieniło naturę wojen włoskich. W tytanicznym starciu pod Pawią Francuzi zostali rozgromieni przez cesarską armię, król Franciszek I trafił do niewoli, a śmieta...
36,79 zł
50,00 zł
Oszczędzasz: 13,21 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Książka ta opisuje życie pirata na początku XVIII wieku, podczas złotej ery piractwa. Pokazuje, jak ci mężczyźni (i nieliczne kobiety) byli werbowani, jak działali, jak wyglądali, i jakie mieli widoki na przyszłość. Po drodze obala wiele mitów kojarzonych z piratami, by wydobyć na światło dzienne ciężką codzienność żyjących poza społeczeństwem. Książka ta jest wynikiem dziesięcioleci badań prowadzonych przez jej autora, eksperta od piratów Angusa Konstama. Zebrał on razem tony informacji pochodz...
29,43 zł
40,00 zł
Oszczędzasz: 10,57 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Zwodowanie HMS Dreadnought w 1906 r. zmieniło obliczę wojny morskiej. Pierwszych sześć drednotów to zmodyfikowane wersje podstawowego projektu Dreadnoughta, wszystkie były uzbrojone w działa 305 mm. Dopiero w 1911 r., wraz z wodowaniem HMS Neptune, układ tego potężnego uzbrojenia zmieniono w oparciu o zdobyte do tego czasu doświadczenia. W późniejszych miesiącach tego samego roku do służby weszły dwa kolejne warianty Neptune'a. Tych dziewięć drednotów stworzyło rdzeń brytyjskiej floty pełnomorsk...
22,08 zł
30,00 zł
Oszczędzasz: 7,92 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
W XVII wieku Anglia i Holandia trzykrotnie toczyły ze sobą wojny, będące częścią większego konfliktu o supremację ekonomiczną i morską. Wojny te, odbywające się na zimnych wodach Morza Północnego i kanału La Manche, okazały się niezwykle istotne dla rozwoju budownictwa okrętowego, uzbrojenia i taktyki. W tym czasie okręty wojenne stały się prawdziwymi liniowcami, które królować będą w wojnach morskich aż do wynalezienia napędu parowego. W książce tej prześledzono rozwój tych jednostek podczas tr...
25,75 zł
35,00 zł
Oszczędzasz: 9,25 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
W ciągu kilku ostatnich lat poświęcono wiele uwagi czynom i osobowościom najsłynniejszych piratów, nie opisano jednak szczegółowo ich okrętów. W tym tytule nadrobiono te braki, dogłębnie badając różnorodne typy jednostek, na pokładach których piraci przemierzali morza i oceany podczas "złotej ery piractwa" (1690-1730), od najeżonych działami okrętów wojennych po mniejsze statki jak slupy, brygantyny i wczesne szkunery. Pod uwagę wzięto także najnowsze badania archeologiczne, które wzbogacają tę ...
22,08 zł
30,00 zł
Oszczędzasz: 7,92 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Przez większość XVI wieku Morze Śródziemne było polem bitwy między chrześcijanami, a muzułmanami. Decydująca bitwa między dwoma wielkimi flotami galer miała rozstrzygnąć los całego regionu śródziemnomorskiego. W październiku 1571 roku turecka flota złożona z około 208 galer spotkała się z nieco mniejszą flotą chrześcijan z Ligi Świętej. W pięciogodzinnej walce chrześcijanie odnieśli zdecydowane zwycięstwo. Bitwa pod Lepanto była ostatnią wielką bitwą galer i jedną z najbardziej decydujących bite...
36,79 zł
50,00 zł
Oszczędzasz: 13,21 zł
Cena sugerowana przez wydawcę