Opis
Czołgi w Wojsku Polskim to blisko sto lat historii. Pierwsze tego typu pojazdy dotarły do naszego kraju w 1919 roku. Po raz pierwszy zostały użyte bojowo w czasie wojny polsko-bolszewickiej. Znaczenie czołgów w nowych doktrynach wojennych wzrastało proporcjonalnie do rozwoju motoryzacji. Układy napędowe zyskiwały coraz większą moc, coraz grubsze stawało się opancerzenie, coraz większe montowano w czołgach działa.
Nieco później pojawiły się pojazdy o zbliżonej konstrukcji i zadaniach, czyli samobieżne działa pancerne. Ich historia w Wojsku Polskim, w etatowym wykorzystaniu, rozpoczęła się wraz z II wojną światową.
Przez dziesięciolecia czołg był uniwersalnym symbolem wszystkich armii świata. To właśnie wojska pancerne decydowały o sile danej armii. Przez dziesięciolecia czołg był również najbardziej fascynującym pojazdem wojskowym.
Niniejsza książka przedstawia blisko stuletnią historię czołgów i samobieżnych dział pancernych w Wojsku Polskim. Ten okres historia podzieliła na cztery części: II Rzeczpospolita, II wojna światowa, powojenny czas zwany potocznie PRL i ostatnie 28 lat ponownego funkcjonowania Polski jako kraju niepodległego i suwerennego. Te cztery okresy były również bardzo ciekawym czasem rozwoju konstrukcji i wykorzystania czołgów w Wojsku Polskim.
To pierwsze opracowanie przedstawiające całościowo historię czołgów i samobieżnych dział pancernych w Wojsku Polskim od momentu, gdy pierwszy czołg wjechał na ziemię polską (1919 rok), do wczoraj (2016 rok).
Nieco później pojawiły się pojazdy o zbliżonej konstrukcji i zadaniach, czyli samobieżne działa pancerne. Ich historia w Wojsku Polskim, w etatowym wykorzystaniu, rozpoczęła się wraz z II wojną światową.
Przez dziesięciolecia czołg był uniwersalnym symbolem wszystkich armii świata. To właśnie wojska pancerne decydowały o sile danej armii. Przez dziesięciolecia czołg był również najbardziej fascynującym pojazdem wojskowym.
Niniejsza książka przedstawia blisko stuletnią historię czołgów i samobieżnych dział pancernych w Wojsku Polskim. Ten okres historia podzieliła na cztery części: II Rzeczpospolita, II wojna światowa, powojenny czas zwany potocznie PRL i ostatnie 28 lat ponownego funkcjonowania Polski jako kraju niepodległego i suwerennego. Te cztery okresy były również bardzo ciekawym czasem rozwoju konstrukcji i wykorzystania czołgów w Wojsku Polskim.
To pierwsze opracowanie przedstawiające całościowo historię czołgów i samobieżnych dział pancernych w Wojsku Polskim od momentu, gdy pierwszy czołg wjechał na ziemię polską (1919 rok), do wczoraj (2016 rok).
Inne tego autora
Syrena była samochodem, z którym, jak z żadnym innym, wiązały się skrajne uczucia i opinie. Dla jednych obiekt marzeń, dla innych wół roboczy, dla jeszcze innych prymitywna konstrukcja czy wręcz obiekt drwin. Z ocenami samochodów Syrena wiąże się kilka aspektów, które mieszają się ze sobą, a powinny być oceniane oddzielnie. To powoduje wiele dwuznaczności z jednej strony szyderczo śmiejemy się z tego auta, z drugiej wspominamy je z ogromną nostalgią. Syrena była pierwszym po wojnie samochodem os...
33,86 zł
49,90 zł
Oszczędzasz: 16,04 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Motorowery to bardzo ważne pojazdy w naszej historii! Choć dziś jeździmy nowoczesnymi samochodami lub szybkimi motocyklami, to właśnie poczciwe Komary, Romety czy importowane Jawki były dla większości z nas początkiem przygody z motoryzacją. Pierwszym pojazdem silnikowym, którym jeździliśmy. Przedwojenna historia to krajowe setki, które były ówczesnymi motorowerami. Pamiętne marki: SHL, Podkowa, Niemen, Perkun, Wul-Gum oraz spora gama pojazdów zagranicznych. Powojenna historia motorowerów rozpoc...
54,23 zł
79,90 zł
Oszczędzasz: 25,67 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Tradycje odrodzonego po okresie zaborów Wojska Polskiego, walczącego o wolność i niepodległość w latach 1914-1939, są bardzo chlubne i żywe w naszym kraju. Pamięć tamtych lat jest pieczołowicie kultywowana w szerokim zakresie tematu Wojsko Polskie. Wspomniane 25 lat były okresem tworzenia polskich sił zbrojnych od zera. Był to również pionierski czas motoryzacji, która coraz powszechniej była wdrażania na użytek wojskowy. Motocykle i samochody miały już utrwalony trzon konstrukcyjny. Samochody p...
81,36 zł
119,90 zł
Oszczędzasz: 38,54 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Szczerbicki, Stron: 592, Format 210x210 mm, Oprawa twarda, ISBN- EAN 978837732742, Cena detaliczna: 99,90 zł, Wydawnictwo Vesper, standard 5 egz
W latach PRL samochody osobowe produkowane seryjnie wzbudzały u nas ogromne emocje. Jeszcze większe wzbudzały prezentowane co pewien czas prototypy. Te nowatorskie wizje rozpalały emocje i podgrzewały marzenia Syrena Sport, Warszawa Ghia, Syrena 110, Polski Fiat 1500 coupe, Polski Fiat 1100 coupe, Polskie Fiaty 125p kabriolet czy 4x4, Wars oraz popularn...
67,79 zł
99,90 zł
Oszczędzasz: 32,11 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Nowość
W książce zawarta jest historia motocykli wojskowych używanych w czasie trwania drugiej wojny światowej przez żołnierzy poszczególnych armii, m.in.: niemieckiej, polskiej, francuskiej, radzieckiej. Każdy z omawianych krajów posiadał swój sztandarowy model. Niektóre zostały spopularyzowane dzięki filmom wojennych. W wielu z nich zobaczymy niemieckich żołnierzy na motocyklu z bocznym wózkiem. W sumie zaprezentowanych zostało blisko dwieście motocykli wojskowych. Ta publikacja o wyjątkowej szacie g...
53,16 zł
69,90 zł
Oszczędzasz: 16,74 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
W oparciu o 170 archiwalnych fotografii przedstawiamy historię 75 marek motocykli Wojska Polskiego z lat 1918 1950 - etatowych i pozyskiwanych doraźnie, czy to przez darowizny (w czasie pokoju), czy zdobycznych (w czasie wojny). Po raz pierwszy prezentujemy zestawienie marek motocykli zdobytych w czasie I wojny światowej i używanych przez naszych żołnierzy podczas wojny polskobolszewickiej. Opisujemy rozwój wojskowej motoryzacji w latach 1918-1939. Piszemy o motocyklach używane przez Armię Krajo...
16,00 zł
20,00 zł
Oszczędzasz: 4,00 zł
Cena sugerowana przez wydawcę