Opis
Tradycje odrodzonego po okresie zaborów Wojska Polskiego, walczącego o wolność i niepodległość w latach 1914-1939, są bardzo chlubne i żywe w naszym kraju. Pamięć tamtych lat jest pieczołowicie kultywowana w szerokim zakresie tematu Wojsko Polskie.
Wspomniane 25 lat były okresem tworzenia polskich sił zbrojnych od zera. Był to również pionierski czas motoryzacji, która coraz powszechniej była wdrażania na użytek wojskowy. Motocykle i samochody miały już utrwalony trzon konstrukcyjny. Samochody pancerne dynamicznie były rozwijane za sprawą I wojny światowej. W 1916 roku zrodził się też nowy byt wojskowy czołg.
Prezentowana w tej książce historia pokazuje rozwój zmotoryzowania Wojska Polskiego od pierwszych formacji (Legiony Polskie) do momentu wybuchu II wojny światowej. Na proces ten wpływało wiele uwarunkowań ekonomicznych, gospodarczych, społecznych i politycznych, które powodowały, że zmotoryzowanie Wojska Polskiego było zagadnieniem bardzo złożonym i nie zawsze tak prosto przebiegającym, jakby nam się dzisiaj wydawało. Mimo zaledwie 25 lat proces motoryzowania polskiej armii dzielił się na kilka charakterystycznych okresów. Mamy nadzieję, że książka ta dobrze je Czytelnikom zobrazuje.
Wspomniane 25 lat były okresem tworzenia polskich sił zbrojnych od zera. Był to również pionierski czas motoryzacji, która coraz powszechniej była wdrażania na użytek wojskowy. Motocykle i samochody miały już utrwalony trzon konstrukcyjny. Samochody pancerne dynamicznie były rozwijane za sprawą I wojny światowej. W 1916 roku zrodził się też nowy byt wojskowy czołg.
Prezentowana w tej książce historia pokazuje rozwój zmotoryzowania Wojska Polskiego od pierwszych formacji (Legiony Polskie) do momentu wybuchu II wojny światowej. Na proces ten wpływało wiele uwarunkowań ekonomicznych, gospodarczych, społecznych i politycznych, które powodowały, że zmotoryzowanie Wojska Polskiego było zagadnieniem bardzo złożonym i nie zawsze tak prosto przebiegającym, jakby nam się dzisiaj wydawało. Mimo zaledwie 25 lat proces motoryzowania polskiej armii dzielił się na kilka charakterystycznych okresów. Mamy nadzieję, że książka ta dobrze je Czytelnikom zobrazuje.
Inne tego autora
Niniejsza książka jest prezentacją broni strzeleckiej używanej przez żołnierzy polskich na froncie wschodnim II wojny światowej, następnie w okresie Polskiej Rzeczpospolitej Ludowej, będącej członkiem paktu militarnego zwanego Układ Warszawski. W końcowych rozdziałach została zaprezentowana broń strzelecka z okresu transformacji ustrojowej (lata 19892000) i ostatnich lat, gdy nasza armia stała się członkiem NATO. Za sprawą archiwalnych fotografii oraz cytowanych liczne materiałów źródłowych (głó...
54,23 zł
79,91 zł
Oszczędzasz: 25,68 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Samochód FSO Warszawa to szczególny pojazd w naszej historii gospodarczej i społecznej. To od jej produkcji rozpoczętej jesienią 1951 roku zaczęła się powojenna historia polskiego przemysłu samochodowego. Nie chodzi tu tylko o 22 lata wytwarzania Warszaw (19511973) i ponad 250 000 zbudowanych egzemplarzy tego pojazdu. To również dziesiątki tysięcy dostawczych Żuków i Nys, którym poczciwa Warszawa użyczyła podwozia i układu napędowego. W życiu społecznym Polaków w latach 50. i 60. Warszawy odgryw...
27,08 zł
39,90 zł
Oszczędzasz: 12,82 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Syrena była samochodem, z którym, jak z żadnym innym, wiązały się skrajne uczucia i opinie. Dla jednych obiekt marzeń, dla innych wół roboczy, dla jeszcze innych prymitywna konstrukcja czy wręcz obiekt drwin. Z ocenami samochodów Syrena wiąże się kilka aspektów, które mieszają się ze sobą, a powinny być oceniane oddzielnie. To powoduje wiele dwuznaczności z jednej strony szyderczo śmiejemy się z tego auta, z drugiej wspominamy je z ogromną nostalgią. Syrena była pierwszym po wojnie samochodem os...
33,86 zł
49,90 zł
Oszczędzasz: 16,04 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Nowość
W książce zawarta jest historia motocykli wojskowych używanych w czasie trwania drugiej wojny światowej przez żołnierzy poszczególnych armii, m.in.: niemieckiej, polskiej, francuskiej, radzieckiej. Każdy z omawianych krajów posiadał swój sztandarowy model. Niektóre zostały spopularyzowane dzięki filmom wojennych. W wielu z nich zobaczymy niemieckich żołnierzy na motocyklu z bocznym wózkiem. W sumie zaprezentowanych zostało blisko dwieście motocykli wojskowych. Ta publikacja o wyjątkowej szacie g...
53,16 zł
69,90 zł
Oszczędzasz: 16,74 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Szczerbicki, Stron: 592, Format 210x210 mm, Oprawa twarda, ISBN- EAN 978837732742, Cena detaliczna: 99,90 zł, Wydawnictwo Vesper, standard 5 egz
W latach PRL samochody osobowe produkowane seryjnie wzbudzały u nas ogromne emocje. Jeszcze większe wzbudzały prezentowane co pewien czas prototypy. Te nowatorskie wizje rozpalały emocje i podgrzewały marzenia Syrena Sport, Warszawa Ghia, Syrena 110, Polski Fiat 1500 coupe, Polski Fiat 1100 coupe, Polskie Fiaty 125p kabriolet czy 4x4, Wars oraz popularn...
67,79 zł
99,90 zł
Oszczędzasz: 32,11 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Polskie samochody osobowe lat PRL to chluba naszego niegdyś prężnego przemysłu motoryzacyjnego; spełniające się marzenia setek tysięcy Polaków; przedmiot prestiżu społecznego; impuls do rozwoju turystyki, pierwsze wakacje nad morzem lub w górach, pierwszy wyjazd zagraniczny do zaprzyjaźnionego NRD, Czechosłowacji lub słonecznej Bułgarii; towar eksportowy ze znaczkiem Made in Poland; codzienność nas wszystkich. Dziesiątki powodów, dlaczego wspominamy Warszawy, Syreny, Mikrusy, Polskie Fiaty czy e...
47,43 zł
69,90 zł
Oszczędzasz: 22,47 zł
Cena sugerowana przez wydawcę