Opis
Motorowery to bardzo ważne pojazdy w naszej historii! Choć dziś jeździmy nowoczesnymi samochodami lub szybkimi motocyklami, to właśnie poczciwe Komary, Romety czy importowane Jawki były dla większości z nas początkiem przygody z motoryzacją. Pierwszym pojazdem silnikowym, którym jeździliśmy.
Przedwojenna historia to krajowe setki, które były ówczesnymi motorowerami. Pamiętne marki: SHL, Podkowa, Niemen, Perkun, Wul-Gum oraz spora gama pojazdów zagranicznych. Powojenna historia motorowerów rozpoczęła się zaś w 1956 roku od modeli Ryś i Żak. Niedługo po nich pojawiły się pierwsze Komary. W kolejnych latach to właśnie motorowery były najliczniej produkowanymi pojazdami silnikowymi w naszym kraju. Każdego roku na rynek trafiało ich 150200 tysięcy. Krajową produkcję wspierał import między innymi takich marek jak Simson czy Jawa.
W latach 60. XX wieku na naszych drogach królowały Komary w różnych wersjach. Lata 70. i 80. należały do Rometów, z ich największą gwiazdą, czyli motorynką.
Rola motorowerów w historii motoryzacyjnej i społecznej naszego kraju była ogromna. Z jednej strony były bardzo przydatnymi pojazdami w gospodarstwach wiejskich, z drugiej marzeniem nastolatków mieszkających w miastach. A pomiędzy nimi ogromna lista celów, do jakich używano motorowerów oraz masa przygód, jakich dostarczały.
A tak na marginesie, jakim motorowerem Ty jeździłeś???
Przedwojenna historia to krajowe setki, które były ówczesnymi motorowerami. Pamiętne marki: SHL, Podkowa, Niemen, Perkun, Wul-Gum oraz spora gama pojazdów zagranicznych. Powojenna historia motorowerów rozpoczęła się zaś w 1956 roku od modeli Ryś i Żak. Niedługo po nich pojawiły się pierwsze Komary. W kolejnych latach to właśnie motorowery były najliczniej produkowanymi pojazdami silnikowymi w naszym kraju. Każdego roku na rynek trafiało ich 150200 tysięcy. Krajową produkcję wspierał import między innymi takich marek jak Simson czy Jawa.
W latach 60. XX wieku na naszych drogach królowały Komary w różnych wersjach. Lata 70. i 80. należały do Rometów, z ich największą gwiazdą, czyli motorynką.
Rola motorowerów w historii motoryzacyjnej i społecznej naszego kraju była ogromna. Z jednej strony były bardzo przydatnymi pojazdami w gospodarstwach wiejskich, z drugiej marzeniem nastolatków mieszkających w miastach. A pomiędzy nimi ogromna lista celów, do jakich używano motorowerów oraz masa przygód, jakich dostarczały.
A tak na marginesie, jakim motorowerem Ty jeździłeś???
Inne tego autora
Syrena była samochodem, z którym, jak z żadnym innym, wiązały się skrajne uczucia i opinie. Dla jednych obiekt marzeń, dla innych wół roboczy, dla jeszcze innych prymitywna konstrukcja czy wręcz obiekt drwin. Z ocenami samochodów Syrena wiąże się kilka aspektów, które mieszają się ze sobą, a powinny być oceniane oddzielnie. To powoduje wiele dwuznaczności z jednej strony szyderczo śmiejemy się z tego auta, z drugiej wspominamy je z ogromną nostalgią. Syrena była pierwszym po wojnie samochodem os...
31,99 zł
49,90 zł
Oszczędzasz: 17,91 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
37,95 zł
49,90 zł
Oszczędzasz: 11,95 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
27,28 zł
37,80 zł
Oszczędzasz: 10,52 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Szczerbicki, Stron: 592, Format 210x210 mm, Oprawa twarda, ISBN- EAN 978837732742, Cena detaliczna: 99,90 zł, Wydawnictwo Vesper, standard 5 egz
W latach PRL samochody osobowe produkowane seryjnie wzbudzały u nas ogromne emocje. Jeszcze większe wzbudzały prezentowane co pewien czas prototypy. Te nowatorskie wizje rozpalały emocje i podgrzewały marzenia Syrena Sport, Warszawa Ghia, Syrena 110, Polski Fiat 1500 coupe, Polski Fiat 1100 coupe, Polskie Fiaty 125p kabriolet czy 4x4, Wars oraz popularn...
67,79 zł
99,90 zł
Oszczędzasz: 32,11 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Samochód FSO Warszawa to szczególny pojazd w naszej historii gospodarczej i społecznej. To od jej produkcji rozpoczętej jesienią 1951 roku zaczęła się powojenna historia polskiego przemysłu samochodowego. Nie chodzi tu tylko o 22 lata wytwarzania Warszaw (19511973) i ponad 250 000 zbudowanych egzemplarzy tego pojazdu. To również dziesiątki tysięcy dostawczych Żuków i Nys, którym poczciwa Warszawa użyczyła podwozia i układu napędowego. W życiu społecznym Polaków w latach 50. i 60. Warszawy odgryw...
25,58 zł
39,90 zł
Oszczędzasz: 14,32 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Ludowe Wojsko Polskie to ponad 45 lat niedawnej historii armii, występującej pod biało-czerwoną flagą z białym orłem na czapkach i hełmach. Abstrahując od ocen historycznych i moralnych, w okresie swojego istnienia (1943-1989), za sprawą obowiązkowej służby wojskowej, w Ludowym Wojsku Polskim służyło kilka milionów Polaków.
Codzienne funkcjonowanie 200-300-tysięcznej armii oraz szkolenie bojowe poborowych wymuszało użycie dużej liczby różnego rodzaju pojazdów, począwszy od motocykli poprzez samo...
97,64 zł
119,90 zł
Oszczędzasz: 22,26 zł
Cena sugerowana przez wydawcę