Opis
Książka jest pierwszą w Polsce publikacją na temat internacjonalizacji klubów i innych organizacji sportowych. Pokazuje także możliwości zwiększenia umiędzynarodowienia przedsiębiorstw dzięki powiązaniu ze sportem. Sport jako zjawisko społeczne jest dziedziną niezwykle różnorodną iwielowymiarową, w której zachodzą systematyczne zmiany, wynikające z rozwoju cywilizacji oraz przemian społecznych, kulturowych, technologicznych, ekonomicznych. Sport podlega profesjonalizacji i komercjalizacji. Organizacje sportowe różnego szczebla i z różnych dyscyplin sportowych realizują zarówno cele sportowe, jak i ekonomiczne, muszą więc pozyskiwać zasoby finansowe dla swego funkcjonowania. Według autora organizacje sportowe, podobnie jak przedsiębiorstwa produkcyjne i usługowe, podlegają procesowi internacjonalizacji, rozumianej jako zwiększanie zaangażowania w działania na rynkach zagranicznych. Zwrócił on też uwagę na zjawisko semiglobalizacji, czyli jednoczesnego przywiązania do społeczności lokalnej i rozwijania internacjonalizacji organizacji sportowych, jak pozyskiwanie z zagranicy zasobów niezbędnych do ich funkcjonowania, tj. sportowców, trenerów, menedżerów zasobów finansowych i rzeczowych, oraz działania marketingowe i sprzedażowe na rynkach zagranicznych. Książkę wzbogacają liczne analizy przypadków rozwoju działania organizacji sportowych na rynkach zagranicznych oraz internacjonalizacji przedsiębiorstw stosujących strategię powiązania ze sportem. Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych i akademii wychowania fizycznego, chcących specjalizować się w zarządzaniu klubami sportowymi, a także dla osób profesjonalnie związanych z klubami i organizacjami sportowymi oraz firm, które zamierzają wykorzystać sport do internacjonalizacji swoich działań.
Inne tego autora
Po wielowiekowej rywalizacji drogi Sieradza i Zduńskiej Woli splatają się w książce, która opowiada o ich największych sekretach. Zapraszamy do odkrycia historii przeklętego dworu nad rzeczką Tymianką i mrocznego wnętrza sieradzkiego Alcatraz. Poznajmy specjalne gatunki piwa, które niegdyś zduńskowolski browar ważył dla kobiet i dzieci. Sieradz pochwali się Lwem Starowiczem, a Zduńska Wola swoim Nikiforem! Antoni Antoine Cierplikowski stanie się fryzjerem królów i królem fryzjerów, a Michał Fakt...
29,93 zł
39,90 zł
Oszczędzasz: 9,97 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
We współczesnym świecie następuje coraz szybsza profesjonalizacja i komercjalizacja sportu. Zmienia się więc i rozwija także marketing sportu, istotę marketingu sportu i jego uwarunkowania, rynek i produkty sportu oraz zasady ich kształtowania, ceny i dystrybucję produktów sportu, promocję organizacji sportowych, rolę nowych mediów w marketingu sportu oraz problematykę sponsoringu. Omawiane zagadnienia zostały wzbogacone licznymi studiami przypadków. Książka jest przeznaczona dla studentów uczel...
51,63 zł
64,90 zł
Oszczędzasz: 13,27 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Franz Kafka wszedł przypadkiem do kuchni i zobaczywszy Dorę czyszczącą ryby, zawołał: Takie piękne dłonie, a takie krwawe zajęcie!. Zakochali się w sobie od pierwszego wejrzenia. Ona dziewczyna z Pabianic, on znany pisarz. Światopełk Karpiński, poeta z Łasku, miał w sobie tyle pasji i uczucia, że obdarzał nim wszystkie napotkane artystki, tancerki i piosenkarki. Nie raz. Kochał też poezję, ale tajemnicę, jak to się stało, że Mickiewicz to zwykły grafoman, a Krasiński w ogóle nie istnieje, na chw...
36,11 zł
54,90 zł
Oszczędzasz: 18,79 zł
Cena sugerowana przez wydawcę