Opis
Przedstawiony program jest próbą określenia kierunku terapeutycznego i edukacyjnego w przypadku pracy z dzieckiem zagrożonym autyzmem i autystycznym we wczesnym okresie jego rozwoju.
Doświadczenie autorki w pracy z tymi dziećmi ukazuje, że jest to możliwe, choć niekoniecznie proste.
Z jednej strony dzieci z tym zaburzeniem są nieprzewidywalne, z drugiej jednak powinny mieć możliwość rozwijania umiejętności zgodnie z programem wyznaczonym przez naturę. Wiedza na temat rozwoju dziecka daje możliwość precyzyjnego konstruowania programu terapeutycznego dla dzieci
autystycznych. Wiemy, iż osiągniecie kolejnych kamieni milowych w rozwoju, warunkuje dalszy proces terapeutyczny i edukacyjny.
Każda pojawiająca się umiejętność jest bazą dla następnego etapu. Metoda krakowska, która jest podstawą tego opracowania, pozwala zaplanować pracę krok po kroku, zgodnie z etapami rozwoju dziecka oraz daje możliwość stosowania szerokiego wachlarza technik terapeutycznych i edukacyjnych.
Program Terapeutyczno-Edukacyjny dla Dzieci Zagrożonych Autyzmem i Autystycznych
przedstawia propozycję pracy w ramach:
wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
edukacji
terapii
Doświadczenie autorki w pracy z tymi dziećmi ukazuje, że jest to możliwe, choć niekoniecznie proste.
Z jednej strony dzieci z tym zaburzeniem są nieprzewidywalne, z drugiej jednak powinny mieć możliwość rozwijania umiejętności zgodnie z programem wyznaczonym przez naturę. Wiedza na temat rozwoju dziecka daje możliwość precyzyjnego konstruowania programu terapeutycznego dla dzieci
autystycznych. Wiemy, iż osiągniecie kolejnych kamieni milowych w rozwoju, warunkuje dalszy proces terapeutyczny i edukacyjny.
Każda pojawiająca się umiejętność jest bazą dla następnego etapu. Metoda krakowska, która jest podstawą tego opracowania, pozwala zaplanować pracę krok po kroku, zgodnie z etapami rozwoju dziecka oraz daje możliwość stosowania szerokiego wachlarza technik terapeutycznych i edukacyjnych.
Program Terapeutyczno-Edukacyjny dla Dzieci Zagrożonych Autyzmem i Autystycznych
przedstawia propozycję pracy w ramach:
wczesnego wspomagania rozwoju dziecka
edukacji
terapii
Inne tego autora
KLOCKI WIELOFUNKCYJNE to zestaw klocków, na podstawie których będą Państwo mogli stymulować i rozwijać funkcje poznawcze dziecka. W dużej mierze operacje na klockach będą wykorzystywały umiejętności wzrokowe i na ich podstawie rozwijały inne funkcje poznawcze. Percepcja organizacji wzrokowej nie jest czymś, co zachodzi raz na zawsze dla wszystkich bodźców. Umiejętność organizowania zaczyna pojawiać się pomiędzy 1. I 2. miesiącem życia, ale rozwija się dalej po tym czasie, pozostając pod wpływem ...
179,01 zł
180,00 zł
Oszczędzasz: 0,99 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Terapia funkcji wzrokowych to zestaw 32 plansz i kartonowych obrazków, które są wartościową pomocą w usprawnianiu rozwoju poznawczego niemowląt i starszych dzieci. Zawartość teczki podzielona jest na trzy grupy: - materiał tematyczny (chleb, ser, gruszka, jabłko); - materiał atematyczny (figury: kwadrat, trójkąt, prostokąt, koło); - materiał literowy (samogłoski: A, E, I, O , U, Y). Zestaw zawiera karty z mocno skontrastowanymi wzorami (czerwono-żółte), których ilość na prezentowanych planszach ...
60,84 zł
65,00 zł
Oszczędzasz: 4,16 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Terapia funkcji wzrokowych to zestaw 32 plansz i kartonowych obrazków, które są wartościową pomocą w usprawnianiu rozwoju poznawczego niemowląt i starszych dzieci. Zawartość teczki podzielona jest na trzy grupy: - materiał tematyczny (miś, lala, auto, wieża); - materiał atematyczny (figury: kwadrat, trójkąt, prostokąt, koło); - materiał literowy (samogłoski: A, E, I, O , U, Y). Zestaw zawiera karty z mocno skontrastowanymi wzorami (czarno-żółte), których ilość na prezentowanych planszach stopnio...
60,84 zł
65,00 zł
Oszczędzasz: 4,16 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Autyzm. Blok terapeutyczny. Percepcja słuchowa to pomoc, która wspiera rozwój spostrzegania słuchowego u dzieci ze spektrum autyzmu.
Część 1. zawiera ćwiczenia:
powtarzania, wskazywania sekwencji samogłosek, słów,
porządkowania obrazków według określonego kryterium językowego,
zapamiętywania informacji i wykonywania poleceń słownych.
Praca z kartami dotyczącymi percepcji słuchowej pozwala dziecku na zdobycie umiejętności powtarzania słów, zdań, zapamiętywania tekstów, wyodrębni...
56,15 zł
60,00 zł
Oszczędzasz: 3,85 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
"Zwierzaki" to zestaw ćwiczeń, które poprzez zabawę rozwijają umiejętności niezbędne podczas późniejszej nauki czytania i pisania. Są to: analiza oraz synteza wzrokowa i słuchowa oraz sprawność motoryki ręki. W zestawie znajdują się następujące typy ćwiczeń: łączenia takich samych obrazków, odszukiwania brakujących elementów i różnic u przedstawionych zwierząt, kształtowania umiejętności odwracania wzoru, kategoryzowania, rysowania linii w wyznaczonym labiryncie i rysowania według wzoru. Dziecko...
21,34 zł
28,00 zł
Oszczędzasz: 6,66 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Seria książek Gotowi do startu? powstała z myślą o przedszkolakach, a przede wszystkim o uczniach zerówek, rozpoczynających naukę czytania. Zestaw książek został opracowany tak, by mogli z niego korzystać nauczyciele oraz specjaliści w swojej pracy terapeutycznej. Książeczki mogą być wykorzystane przez rodziców w czasie nauki i zabawy w domu. Seria Gotowi do startu? jest doskonałą pomocą w pracy z dziećmi z zaburzeniami komunikacji, dziećmi zagrożonymi dysleksją i dyslektycznymi. Ćwiczenia mogą ...
11,09 zł
13,45 zł
Oszczędzasz: 2,36 zł
Cena sugerowana przez wydawcę