Opis
Niniejsza publikacja jest próbą odpowiedzi na pytania stawiane często przez młodych adeptów sztuki aranżerskiej dotyczące odpowiednich technik instrumentacyjnych stosowanych w utworach pisanych na zespół big-bandowy. Większość utworów komponowanych i aranżowanych na big-band ma fakturę homofoniczną; nie jest to gra pojedynczych instrumentów lecz kilku sekcji. Dlatego też w pracy autor szczegółowo omówił charakterystykę brzmienia i zapisu poszczególnych grup zespołu big-bandowego (saksofony, trąbki, puzony), łączenie ich w tutti, używanie odpowiednich znaków artykulacyjnych oraz zajął się formą i dramaturgią aranżowanych utworów. Ponadto autor wykorzystał cenne wskazówki światowej sławy kompozytorów i aranżerów, takich jak: Russel Garcia, Sammy Nestico czy Don Sebesky oraz doświadczenia własne zilustrowane przykładami nutowymi z napisanych przez niego już wcześniej etiud jazzowych na big-band.
Inne tego autora
Nowość
Swinging Cellos choć napisany na klasyczny kwartet wiolonczelowy z towarzyszeniem fortepianu ma znamiona utworu z pogranicza muzyki popularno-rozrywkowej z elementami muzyki jazzowej. Charakteryzuje się on formą rapsodyczną złożoną z kilku skontrastowanych ze sobą sekwencji. Pierwsza z nich, otwierająca utwór zbudowana jest i oparta na triolowych figurach, jakby fanfarowych sygnałach. W części drugiej poprzez zmianę metrum i tempa oraz zastosowania motywiki opartej na nowym materiale dźwiękowym ...
24,43 zł