Opis
Ćwiczenia różnicowania słuchowego i kinestetycznego wypracowanych głosek.Ćwiczenia te stosuje się gdy głoski są wymawiane poprawnie, ale są mylone, zamieniane lub nieużywane w mowie spontanicznej.
Po wywołaniu głosek trzech szeregów: ciszącego, syczącego i szumiącego, bardzo często należy prowadzić z dzieckiem ćwiczenia w różnicowaniu tych głosek. Ćwiczenia te stosuje się gdy głoski są wymawiane poprawnie, ale są mylone, zamieniane lub nieużywane w mowie spontanicznej. W tym celu należy stosować ćwiczenia różnicowania słuchowego i kinestetycznego wypracowanych głosek. W słowniku logopedycznym można przeczytać, że "kinestezja artykulacyjna to poczucie pozycji i ruchów narządów mowy względem siebie, właściwych poszczególnym głoskom. Brak czucia napięcia mięśni narządów mowy utrudnia lub uniemożliwia wykonywanie odpowiednich ruchów artykulacyjnych.
Ćwiczenie kinestezji artykulacyjnej polega na wielokrotnych powtórzeniach danych głosek, w celu osiągnięcia pełnego automatyzmu we właściwym układaniu narządów mowy dla konkretnej głoski, a także automatyzmu w sprawnym przechodzeniu od jednej artykulacji do drugiej.
Program Logopedyczne zabawy. Część VI różnicowanie szeregów składa się następujących części:
POCIĄG to gra, która polega na umieszczeniu obrazków z pociągu na właściwych półkach z literami. Obrazki układa się przy pomocy kursora myszy (metodą przeciągnij i upuść).
W przypadku popełnienia błędu głos z komputera prosi o ponowne ułożeniu podpisu. Jeżeli dziecko kilkakrotnie źle ułoży podpis pod obrazkiem może skorzystać z przycisku POMOC. Po zakończeniu gry na ekranie pojawia się okienko STATYSTYKA, w którym znajdują się dotyczące czasu gry, liczby błędnych i poprawnych odpowiedzi oraz korzystanie z pomocy. W okienku tym znajdują się dwa przyciski: DALEJ pozwala na rozpoczęcie gry od początku, oraz STOP kończy ćwiczenia w danym programie.
PRZYSSAWKI gra, która polega na etykietowaniu obrazków poprzez przeciągnięcie do nich właściwego napisu. Napis przemieszcza się za pomocą kursora myszy. Wskazanie kursorem myszy obrazka lub napisu i kliknięcie prawego przycisku myszy powoduje odsłuchanie nazwy obrazka/napisu.
ZAPAMIĘTAJ I POWIEDZ - gra polega na odkrywaniu 2 kart (klikaniu na nie myszką) i szukaniu pary. Po znalezieniu przez dziecko 2 takich samych obrazków można usłyszeć ich nazwę podaną przez komputer. Po usłyszeniu nazwy dziecko powinno ją bezbłędnie powtórzyć.
MAGAZYNIER zadaniem gracza jest poukładanie na półkach napisów i obrazków. Wózek obsługuje się klawiszami strzałek.
TAŚMOCIĄG zadaniem gracza jest przeniesienie obrazka znajdujące się na taśmociągu do rury z właściwą głoską. Ramię chwytające obsługujemy za pomocą klawiszy strzałek.
NAGRAJ I ODTWÓRZ to bardzo prosty rejestrator dźwięku. Umożliwia nagranie wymowy dziecka i porównanie jego wymowy np. na początku i końcu terapii.
Po wywołaniu głosek trzech szeregów: ciszącego, syczącego i szumiącego, bardzo często należy prowadzić z dzieckiem ćwiczenia w różnicowaniu tych głosek. Ćwiczenia te stosuje się gdy głoski są wymawiane poprawnie, ale są mylone, zamieniane lub nieużywane w mowie spontanicznej. W tym celu należy stosować ćwiczenia różnicowania słuchowego i kinestetycznego wypracowanych głosek. W słowniku logopedycznym można przeczytać, że "kinestezja artykulacyjna to poczucie pozycji i ruchów narządów mowy względem siebie, właściwych poszczególnym głoskom. Brak czucia napięcia mięśni narządów mowy utrudnia lub uniemożliwia wykonywanie odpowiednich ruchów artykulacyjnych.
Ćwiczenie kinestezji artykulacyjnej polega na wielokrotnych powtórzeniach danych głosek, w celu osiągnięcia pełnego automatyzmu we właściwym układaniu narządów mowy dla konkretnej głoski, a także automatyzmu w sprawnym przechodzeniu od jednej artykulacji do drugiej.
Program Logopedyczne zabawy. Część VI różnicowanie szeregów składa się następujących części:
POCIĄG to gra, która polega na umieszczeniu obrazków z pociągu na właściwych półkach z literami. Obrazki układa się przy pomocy kursora myszy (metodą przeciągnij i upuść).
W przypadku popełnienia błędu głos z komputera prosi o ponowne ułożeniu podpisu. Jeżeli dziecko kilkakrotnie źle ułoży podpis pod obrazkiem może skorzystać z przycisku POMOC. Po zakończeniu gry na ekranie pojawia się okienko STATYSTYKA, w którym znajdują się dotyczące czasu gry, liczby błędnych i poprawnych odpowiedzi oraz korzystanie z pomocy. W okienku tym znajdują się dwa przyciski: DALEJ pozwala na rozpoczęcie gry od początku, oraz STOP kończy ćwiczenia w danym programie.
PRZYSSAWKI gra, która polega na etykietowaniu obrazków poprzez przeciągnięcie do nich właściwego napisu. Napis przemieszcza się za pomocą kursora myszy. Wskazanie kursorem myszy obrazka lub napisu i kliknięcie prawego przycisku myszy powoduje odsłuchanie nazwy obrazka/napisu.
ZAPAMIĘTAJ I POWIEDZ - gra polega na odkrywaniu 2 kart (klikaniu na nie myszką) i szukaniu pary. Po znalezieniu przez dziecko 2 takich samych obrazków można usłyszeć ich nazwę podaną przez komputer. Po usłyszeniu nazwy dziecko powinno ją bezbłędnie powtórzyć.
MAGAZYNIER zadaniem gracza jest poukładanie na półkach napisów i obrazków. Wózek obsługuje się klawiszami strzałek.
TAŚMOCIĄG zadaniem gracza jest przeniesienie obrazka znajdujące się na taśmociągu do rury z właściwą głoską. Ramię chwytające obsługujemy za pomocą klawiszy strzałek.
NAGRAJ I ODTWÓRZ to bardzo prosty rejestrator dźwięku. Umożliwia nagranie wymowy dziecka i porównanie jego wymowy np. na początku i końcu terapii.
Inne tego autora
Ilustrowany przewodnik po Trójmieście, w którym znajdziesz najważniejsze informacje na temat historii i miejsc zaliczanych do największych atrakcji turystycznych danego miasta. Plany centrum Gdańska, Gdyni i Sopotu, wydanie w pełnym kolorze, kredowy papier, bogaty materiał zdjęciowy oraz wygodny format są dodatkowymi atutami tego przewodnika....
3,90 zł
Masza i Niedźwiedź Wypukłe Naklejki Kocham naklejać
W skład zestawu wchodzi:
książeczka,
teczka z rączką,
arkusz wypukłych naklejek
16,95 zł
24,99 zł
Oszczędzasz: 8,04 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Rozdziały tej książki jakkolwiek różnych autorów tworzą bardzo logiczny ciąg zdarzeń naprawczo-terapeutycznych dzieci i młodzieży trudnej i krnąbrnej. Zaczynając od rozmowy motywującej z takim delikwentem, przyprowadzonym do poradni przez rodziców i zupełnie niemającym ochoty na jakiekolwiek naprawianie, która jeśli jest umiejętnie przeprowadzona powoduje, że młody człowiek już mniej niechętnie przychodzi na następną sesję i naprawcze koło zaczyna się kręcić. Kolejne rozdziały omawiają przydatno...
25,38 zł
31,00 zł
Oszczędzasz: 5,62 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Ucz się języka dzięki opowiadaniom w językach obcych w formie drukowanej książeczki oraz audiobooka. 20 ciekawych historii pozwala nie tylko na poszerzenie umiejętności czytania i słuchania w języku obcym, ale i na przyjemne spędzenie wolnego czasu. Liczne ilustrowane specjalne strony do scen, ludzi lub wątku opisywanego w książce sprawiają, że nauka słówek staje się przyjemnością. Poziom językowy: A2-B1. ...
14,15 zł
18,90 zł
Oszczędzasz: 4,75 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
2,92 zł
3,00 zł
Oszczędzasz: 0,08 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Kolekcja składająca się z 50 tomów. Tematami każdej książki będą ciekawostki, rozwiązania techniczne i historia danego modelu auta. Seria kierowana jest do odbiorcy dorosłego interesującego się motoryzacją. Do każdego tomu będzie dołączony model - replika auta będącego tematem tomu. Mini samochodzik firmy Welly - replika w skali 1:60 do 1:64 ...
12,86 zł
21,99 zł
Oszczędzasz: 9,13 zł
Cena sugerowana przez wydawcę