Opis
Niniejsza książka stanowiąca skondensowany skrypt 14 wykładów, obejmujący zagadnienia instrumentoznawstwa (cz. I, wykłady 1-7) oraz instrumentacji (cz. II, wykłady 8-14) przeznaczona jest w pierwszym rzędzie dla studentów uczelni muzycznych kształcących się na kierunku Jazz i muzyka estradowa, lecz również kierowana jest do adeptów sztuki muzycznej, chcących zgłębić swą wiedzę w zakresie budowy, możliwości wykonawczych oraz charakterystyki brzmienia instrumentów akustycznych solowych oraz wchodzących w skład orkiestry symfonicznej, kameralnej, big-bandu czy różnego rodzaju zespołów kameralnych klasycznych i jazzowych. W publikacji poruszone są też zagadnienia dotyczące budowy, możliwości wykonawczych i charakterystyki brzmienia aparatu głosowego jako instrumentu wykorzystywanego w śpiewie solowym i zespołowym. Zakres poruszanej problematyki instrumentacyjnej obejmuje, w skondensowanej formie, fundamentalne zasady klasycznej orkiestracji na wybrane zespoły kameralne i orkiestrowe. Szerzej odniesiono się do podstawowych sposobów aranżacji na małe zespoły jazzowe typu combo oraz duży zespół jazzowy czyli big-band. Niniejszy podręcznik będzie z pewnością pomocny w zrozumieniu specyfiki każdego instrumentu muzycznego oraz zasad obowiązujących adepta sztuki instrumentacji podczas pracy nad orkiestracją, aranżacją czy też w procesie komponowania.
Inne tego autora
Nowość
Album Bracia patrzcie jeno! 20 kolęd i pastorałek na chór mieszany i głosy solowe a cappella Jacka Glenca zawiera opracowania o różnym charakterze i różnej stylistyce. Można znaleźć w nim zarówno aranżacje wykorzystujące elementy polifonii barokowej, harmonii klasyczno-romantycznej, a nawet jazzowej jak i stylizacje na nutę ludową. Pomimo różnorodności stylistycznej wszystkie opracowania posiadają jeden wspólny mianownik - wyraźnie zarysowany idiom kompozytorski. Elementem formotwórczym, stanowi...
25,44 zł
Nowość
10 Preludes on the Purest Love to cykl utworów fortepianowych stanowiących dźwiękowy opis Miłości jako najważniejszej wartości i największej z trzech cnót Boskich inspirującej i motywującej człowieka do życia i wszelkiego działania. Indywidualny rys charakterologiczny, którego elementem wiodącym jest motywika tematów melodycznych, to element wyróżniający każdą z kompozycji cyklu, jednak wspólnym mianownikiem pozostaje przestrzeń harmoniczna, która niezaprzeczalnie spaja utwory w całość. Współcze...
20,36 zł
W niniejszej publikacji opisano najważniejsze treści przedmiotowe definiujące stylistykę harmonii jazzowej i określające jej kształt estetyczny. Książka skierowana jest do szerokiego grona czytelników, zarówno tych, którzy chcą poznać podstawy harmonii jazzowej jak i tych, którzy znają już jej problematykę. Podręcznik ten zawiera przekrojowe spektrum zagadnień przedmiotu, a jego dużym atutem jest zwarta forma oraz liczne przykłady nutowe uzupełniające w komunikatywny sposób przedstawiane treści....
9,04 zł