Opis
Cechy podręcznika:
poręczny, trwały i na cały cykl kształcenia - pozwala zrealizować wszystkie treści nauczania w ciągu roku, dwóch lub trzech lat,
treści nauczania prezentuje w sposób systematyczny i uporządkowany, zgodny z podstawą programową,
nie jest kursem posługiwania się programami komputerowymi - uczeń poznaje metody i pojęcia informatyki oraz zdobywa umiejętności informatyczne niezależnie od wykorzystywanego oprogramowania,
uwzględnia różnorodność oprogramowania występującego w szkołach,
pozwala na samodzielną pracę ucznia - uczeń zapoznaje się z treścią metody z podręcznika, analizuje przykład, następnie czyta treść ćwiczenia i je wykonuje.
W podręczniku:
uwzględniono rozwój środków i narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnej,
zasady tworzenia grafiki komputerowej opracowano na podstawie programie GIMP i rozszerzono o zagadnienia takie, jak praca z warstwami obrazu, tworzenie animacji, narzędzia selekcji, natomiast temat z Edytora postaci, który jest częścią programu Logomocja, udostępniamy bezpłatnie w postaci pliku PDF,
poza omówieniem tworzenia strony internetowej w języku HTML dodano opis przykładowego systemu zarządzania treścią (CMS) - tworzenie bloga z wykorzystaniem systemu WordPress,
dodano opis pracy z wykorzystaniem chmury,
zasady redagowania tekstów, metody obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym oraz przetwarzanie danych w bazach danych omówiono ogólnie, a ćwiczenia uczeń może wykonać, korzystając z pakietów programów Microsoft Office lub LibreOffice.
zasady programowania omówiono na przykładzie języka Scratch, a tematy z Logomocji i programu Baltie są udostępnione bezpłatnie w postaci plików pdf.
Podręcznik jest równocześnie zbiorem zadań i zawiera:
235 pytań i problemów,
ponad 520 ćwiczeń i zadań,
25 zadań projektowych.
poręczny, trwały i na cały cykl kształcenia - pozwala zrealizować wszystkie treści nauczania w ciągu roku, dwóch lub trzech lat,
treści nauczania prezentuje w sposób systematyczny i uporządkowany, zgodny z podstawą programową,
nie jest kursem posługiwania się programami komputerowymi - uczeń poznaje metody i pojęcia informatyki oraz zdobywa umiejętności informatyczne niezależnie od wykorzystywanego oprogramowania,
uwzględnia różnorodność oprogramowania występującego w szkołach,
pozwala na samodzielną pracę ucznia - uczeń zapoznaje się z treścią metody z podręcznika, analizuje przykład, następnie czyta treść ćwiczenia i je wykonuje.
W podręczniku:
uwzględniono rozwój środków i narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnej,
zasady tworzenia grafiki komputerowej opracowano na podstawie programie GIMP i rozszerzono o zagadnienia takie, jak praca z warstwami obrazu, tworzenie animacji, narzędzia selekcji, natomiast temat z Edytora postaci, który jest częścią programu Logomocja, udostępniamy bezpłatnie w postaci pliku PDF,
poza omówieniem tworzenia strony internetowej w języku HTML dodano opis przykładowego systemu zarządzania treścią (CMS) - tworzenie bloga z wykorzystaniem systemu WordPress,
dodano opis pracy z wykorzystaniem chmury,
zasady redagowania tekstów, metody obliczeń w arkuszu kalkulacyjnym oraz przetwarzanie danych w bazach danych omówiono ogólnie, a ćwiczenia uczeń może wykonać, korzystając z pakietów programów Microsoft Office lub LibreOffice.
zasady programowania omówiono na przykładzie języka Scratch, a tematy z Logomocji i programu Baltie są udostępnione bezpłatnie w postaci plików pdf.
Podręcznik jest równocześnie zbiorem zadań i zawiera:
235 pytań i problemów,
ponad 520 ćwiczeń i zadań,
25 zadań projektowych.