Opis
Niniejsze opracowanie omawia czołgi używane w jednostkach pancernych wojska Polskiego w okresie od 1919 roku do 1939 roku. Autor celowo zrezygnował z układu chronologicznego, na rzecz układu tematycznego, bowiem historia czołgów w II Rzeczypospolitej była pisana przez poszczególne typy wozów bojowych, a nie jednostki pancerne.
Inne tego autora
W okresie II wojny światowej niemieckie jednostki pancerne na dość szeroka skalę używały czołgów zdobywczych. Niektóre były bezpośrednio kierowane do jednostek, np. zdobyte wiosną 1943 roku i wyremontowane w Charkowie czołgi T-34, biorące w szeregach dywizji SS "Das Reich" udział w bitwie pod Kurskiem, w lipcu 1943 roku. Natomiast większość czołgów została poddana modyfikacji, polegającej najczęściej na przebudowie (podwozie) na działa samobieżne. W niniejszym opracowaniu zostaną przedstawione c...
27,38 zł
36,00 zł
Oszczędzasz: 8,62 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Bogatao ilustrowana archiwalnymi zdjęciami monografia poświęcona niemieckim armatom przeciwpancernymkalibru 37 mm 3,7 PAK
29,43 zł
35,00 zł
Oszczędzasz: 5,57 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Doświadczenia z użycia bojowego Marderów III w II. Korpusie Armijnym w Panzerjager Abteilung 43 (23.11.1942): Zalety techniczne. Mobilność (zdolność do przemieszczania się) szybkość, możliwość szybkieo wkroczenia do działań bojowych, wstrzelania się, są nadzwyczajną zaletą tego pojazdu. Załoga może zająć wiele dogodnych stanowisk ogniowych i w razie potrzeby szybko je zmieniać. Duzy zasięg i duża siła ognia działa umożliwia otwarcie ognia z dużych odległości. W ten sposób można zwalczać na bieżą...
27,37 zł
30,00 zł
Oszczędzasz: 2,63 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Podczas II wojny światowej armia niemiecka, jako pierwsza w świecie, wprowadziła do uzbrojenia półgąsienicowe transportery opancerzone Sd Kfz 251 - popularne (choć niesłusznie) nazywane "Hanomag". Pierwsza pełna nazwa pojazdu brzmiała mittlere gepanzerte Mannschaftstransportwagen....
27,96 zł
38,00 zł
Oszczędzasz: 10,04 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
W okresie II wojny światowej w niemieckich jednostkach pancernych i artylerii samobieżnej (szturmowej) były używane specjalne pojazdy naprawcze i ewakuacyjne tzw. Bergepanzerwagen. Najczęściej były to ciężkie ciągniki półgąsienicowe np. 18t Zgkw Sd Kfz 9 produkcji zakładów FAMO. Jednak ciągniki były skuteczne tylko w przypadku holowania czołgów lekkich i srednich np. PzKpfw II lub PzKpfw III. Do holowania ciężkiego "Tygrysa", o masie przekraczającej 50 000 kg trzeba uzyć aż trzech ciągników 18-t...
27,24 zł
37,00 zł
Oszczędzasz: 9,76 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Samochód pancerny wz. 28 Peugeot 18 CV Mle 1918 Type 146/148 KC Pavesi/Ansaldo P4 "Polonia"
26,49 zł
35,99 zł
Oszczędzasz: 9,50 zł
Cena sugerowana przez wydawcę