Szukaj Szukaj
KSIĄŻKIInformatyka
Cyfrowy tubylec w szkole-diagnozy i otwarcia T.1
-26%

Cyfrowy tubylec w szkole-diagnozy i otwarcia T.1

Marzenna Nowicka

Wydawnictwo:Adam Marszałek
Autor: Marzenna Nowicka
Liczba stron: 248
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2018
Format: 16x22,5 cm
EAN:9788380198210
Cyfrowy tubylec w szkole-diagnozy i otwarcia T.1
Cena sugerowana przez wydawcę:
52,30
38,49
Oszczędzasz: 13,81

Opis

Niniejsza książka jest pierwszą z przygotowanej serii: Cyfrowy tubylec w szkole diagnozy i otwarcia. Zapraszamy w niej do podjęcia rozważań nad szkołą w kontekście zmediowanej kultury współczesnej. Kierunek namysłu wyznacza zaczerpnięta z terminologii Marca Prencky'ego kategoria cyfrowego tubylca. Chcemy bowiem zwrócić uwagę, że w sytuacji technologicznego boomu dzieciństwo współczesnego ucznia przebiega w zupełnie odmiennych warunkach kulturowych niż dzieciństwo jego nauczyciela. Dlatego też w szkole spotkanie ucznia (cyfrowego tubylca) i nauczyciela (cyfrowego imigranta) to jak kontakt dwóch odmiennych cywilizacji. [...] Obcowanie uczniów z nowymi technologiami przekłada się na ważne dla edukacji zmiany. [...] Samo wzbogacanie techniczno-informatycznego oprzyrządowania szkoły nie przyniesie pożądanych rezultatów. Warto zatem uruchomić namysł nad pytaniem, na czym ma współcześnie polegać adekwatność kulturowa szkoły? Rozważania za pomocą czego uczyć zawsze pozostają wtórne w stosunku do dociekań na temat jak i czego uczyć ucznia nowej generacji cyfrowego tubylca.

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.