Szukaj Szukaj
SZKOŁA I EDUKACJAPomoce edukacyjnePodstawowaJęzyk Polski
Zeszyt ćw. do analizy i interpretacji literatury..
-45%

Zeszyt ćw. do analizy i interpretacji literatury..

Anety Cierechowicz

Wydawnictwo:Albus
Autor: Anety Cierechowicz
Liczba stron: 220
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2019
Format: 20,4x29,2 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788389284303
Zeszyt ćw. do analizy i interpretacji literatury..
Cena sugerowana przez wydawcę:
47,00
25,85
Oszczędzasz: 21,15

Opis

Pragniemy przekazać do rąk nauczycieli i uczniów zeszyt ćwiczeń do interpretacji i analizy literatury ułatwiający pracę na lekcjach języka polskiego.
Jego celem jest rozwinięcie umiejętności ucznia pozwalających na zrozumienie tekstu oraz jego twórczy odbiór.
Celem zeszytu jest ćwiczenie takich umiejętności, jak:
rozumienie tekstu, stosowanie i refleksyjne przetwarzania zawartych w nim informacji,
- wykorzystanie wiedzy specjalistycznej, o charakterze naukowym, wiedzy z zakresu poetyki do rozpoznawania i rozwiązywania problemów poruszanych przez pisarzy,
- wyszukiwanie i selekcjonowanie informacji zawartych w tekście,
- samodzielne, twórcze pisanie,
- dostrzeganie sensów i przesłań zawartych w tekście,
- wskazywanie i nazywanie funkcji: tekstu i środków językowych stosowanych przez autora,
- formułowanie pytań i problemów,
- wskazywanie adekwatnych przykładów, wnioskowanie, uzasadnianie, wyjaśnianie problemów, definiowanie pojęć teoretycznoliterackich,
- wykorzystywanie wiedzy o kontekstach (literackich, teoretycznoliterackich, kulturowych, historycznych, społecznych, obyczajowych, filozoficznych, religijnych, estetycznych, filmoznawczych i innych) do pogłębionej interpretacji utworu,
- łączenie myślenia logicznego i krytycznego z kreatywnym i artystycznym formułowaniem wniosków, interpretacji, wypowiedzi,
- prezentowanie i obrona własnych ocen i interpretacji wynikających z kontaktu z dziełem sztuki,
- dostrzeganie uniwersalności motywów i twórczego ich wykorzystania w różnych epokach,
- rozwijanie wrażliwości etycznej, aksjologicznej, estetycznej, społecznej.
Proponowane ćwiczenia są zgodne z nową podstawą programową. Przygotowują uczniów do:
- samodzielnej i kreatywnej pracy z tekstem,
- zdyscyplinowanej i rzetelnej interpretacji fragmentu utworu,
- analitycznego i syntetycznego postrzegania analizowanych utworów,
- myślenia: analitycznego, syntetycznego, logicznego, teleologicznego, komputacyjnego, kreatywnego, abstrakcyjnego,
- rozumienia sensów i znaczeń symbolicznych wypowiedzi,
- otwartości i gotowości do poszukiwań interpretacji badanego tekstu proponowanych przez innych twórców,
- sprawnego posługiwania się różnymi narzędziami badawczymi,
- pracy w grupie, obrony swoich poglądów, dyskusji i perswazji.

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.