Opis
Publikacja stanowi unikalny zbiór dydaktycznych studiów przypadków polskich organizacji: małych, średnich i dużych polskich firm oraz podmiotów sektora publicznego i pozarządowego. Studia przypadków to jedna z najskuteczniejszych technik uczenia się zarządzania pozwala wcielić się w rolę faktycznych decydentów, w rzeczywistych sytuacjach, w konkretnym, znanym nam kontekście. Na polskim rynku wydawniczym dotychczas brakowało profesjonalnych case studies przygotowanych we współpracy z praktykami, z myślą o potrzebach dydaktycznych.
Ta publikacja przynajmniej częściowo wypełnia tę lukę.
W książce znajdują się trzy rodzaje studiów przypadków. Po pierwsze, są to case studies realizowane we współpracy z praktykami i przez nich autoryzowane. Opowiedziane w nich zostały historie prawdziwych wyzwań zarządczych i sposobów ich rozwiązywania. Po drugie, są to studia przypadków opisujące ciekawe i powszechnie znane zdarzenia z rzeczywistości gospodarczej, oparte na ogólnodostępnych danych. Zarówno opisywane zdarzenia, jak i podmioty będą Czytelnikom choćby pobieżnie znane. Po trzecie, zbiór zawiera studia przypadków, które po przygotowaniu zostały zanonimizowane przedstawiają faktyczne osoby, firmy i sytuacje, jednak ze względu na wrażliwość pewnych danych autorzy musieli ukryć prawdziwą tożsamość bohaterów i kontekst ich działalności.
Case studies zawarte w tym zbiorze są atrakcyjnym narzędziem dla uczestników szkoleń, studentów studiów pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Mogą służyć także jako inspirujący materiał w wewnętrznych programach rozwojowych firm. Wykładowców autorzy publikacji zapraszają na stronę studiomprzypadku.edu.pl, gdzie można uzyskać dostęp do notatek dydaktycznych. Zawierają one gotowe scenariusze zajęć, schematy pracy ze słuchaczami oraz omówienie najważniejszych koncepcji i teorii przydatnych w pracy nad konkretnym case study.
Publikacja jest efektem projektu badawczego realizowane-go w latach 20132017 w Akademii Leona Koźmińskiego
i finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Lider IV.
Ta publikacja przynajmniej częściowo wypełnia tę lukę.
W książce znajdują się trzy rodzaje studiów przypadków. Po pierwsze, są to case studies realizowane we współpracy z praktykami i przez nich autoryzowane. Opowiedziane w nich zostały historie prawdziwych wyzwań zarządczych i sposobów ich rozwiązywania. Po drugie, są to studia przypadków opisujące ciekawe i powszechnie znane zdarzenia z rzeczywistości gospodarczej, oparte na ogólnodostępnych danych. Zarówno opisywane zdarzenia, jak i podmioty będą Czytelnikom choćby pobieżnie znane. Po trzecie, zbiór zawiera studia przypadków, które po przygotowaniu zostały zanonimizowane przedstawiają faktyczne osoby, firmy i sytuacje, jednak ze względu na wrażliwość pewnych danych autorzy musieli ukryć prawdziwą tożsamość bohaterów i kontekst ich działalności.
Case studies zawarte w tym zbiorze są atrakcyjnym narzędziem dla uczestników szkoleń, studentów studiów pierwszego, drugiego i trzeciego stopnia oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Mogą służyć także jako inspirujący materiał w wewnętrznych programach rozwojowych firm. Wykładowców autorzy publikacji zapraszają na stronę studiomprzypadku.edu.pl, gdzie można uzyskać dostęp do notatek dydaktycznych. Zawierają one gotowe scenariusze zajęć, schematy pracy ze słuchaczami oraz omówienie najważniejszych koncepcji i teorii przydatnych w pracy nad konkretnym case study.
Publikacja jest efektem projektu badawczego realizowane-go w latach 20132017 w Akademii Leona Koźmińskiego
i finansowanego przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w ramach programu Lider IV.
Inne tego autora
<P class=MsoNormal>Książka zawiera <STRONG>studia przypadku oraz ,,</STRONG>ćwiczenia<STRONG>"</STRONG> do podstawowego i obowiązkowego dla wszystkich studentów uczelni biznesowych przedmiotu ,,Podstawy teorii organizacji i zarządzania"</P>...
26,52 zł
34,90 zł
Oszczędzasz: 8,38 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Zarządzanie Szukasz opracowania, które w całościowy a zarazem przystępny sposób przybliżyłoby Co zawiłości teorii i praktyki organizacji? Podręcznik przedstawia współczesną wiedzę z zakresu teorii organizacji stanowiącą swoisty kanon zawierający kluczowe podejścia, ujęcia, koncepcje i teorie. Znajomość zawartych w nim treści jest niezbędna dla poznania i zrozumienia zmieniającego się świata organizacji, warunkuje późniejszy sukces w borykaniu się z problemami różnych instytucji i organizacji: go...
37,09 zł
54,90 zł
Oszczędzasz: 17,81 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Materiał pomocniczy dla studentów oraz prowadzących ćwiczenia wramach przedmiotu `Podstawy organizacji izarządzania` wwymiarze jednego semestru na pierwszym roku studiów. Skrypt w sposób skondensowany przedstawia najważniejsze informacje przekazywane na ćwiczeniach, stąd może stanowić użyteczne narzędzie do przygotowania siędo zajęć bądź powtórki materiału. Charakter uzupełniający wobec podstawowego podręcznika przedmiotu - do opanowania wiedzy z zakresu podstaw organizacji i zarządzania niezbęd...
20,42 zł
34,90 zł
Oszczędzasz: 14,48 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Książka jest rodzajem ,,reportażu badawczego" o obecności polskich firm w słynnej Dolinie Krzemowej w Kalifornii. Autorka, profesor zarządzania i wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego, przedstawia wyniki pionierskich badań dotyczących współpracy polskich firm high-tech z firmami amerykańskimi. Dolina Krzemowa, w której od lat powstają przełomowe innowacje technologiczne, stanowi dobry punkt odniesienia dla zrozumienia współczesnych wymagań kooperacji z organizacjami wyznaczającymi światowe s...
29,19 zł
49,90 zł
Oszczędzasz: 20,71 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Książka Rozwój teorii organizacji stanowi pierwszą w polskiej literaturze intelektualnie błyskotliwą i współczesną syntezę teorii organizacji. Na 140 stronach autorzy przedstawiają subiektywną opowieść o historii rozwoju teorii organizacji, próbując odpowiedzieć na pytanie, dlaczego (i po co) w teorii organizacji pojawiały się kolejne koncepcje czy szkoły naukowe i w jaki sposób wzbogacały one możliwości opisu i zrozumienia zjawiska organizowania?. Jak pisze prof. Krzysztof Obłój: Punktem wyjści...
25,69 zł
34,90 zł
Oszczędzasz: 9,21 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
40,04 zł
59,00 zł
Oszczędzasz: 18,96 zł
Cena sugerowana przez wydawcę