Opis
Publikacja wpisuje się w przestrzeń pedagogiki rozumianej w jej pierwotnym ujęciu jako nauka o wychowaniu. Autor monografii podejmuje ważny temat, jakim jest sylwetka wychowawcy salezjańskiego, dla którego wychowanie jest czymś więcej niż działaniami wynikającymi z przyjętej roli zawodowej. Temat pracy ukierunkowuje nasze oczekiwania na uzyskanie wiedzy z perspektywy innego niż zwykle spojrzenia na wychowanie i wychowawcę. Jego aktualność wynika z bieżących potrzeb społeczeństwa, w którym dominuje relatywizm, wielokulturowość, konsumpcjonizm, prywatyzacja moralności.
Książka stanowi studium historyczno-pedagogiczno-biograficzne, które ukazuje proces rozwoju wychowawcy salezjańskiego w ujęciu tradycyjnym i współczesnym. Autor korzysta z wielu źródeł (literatura przedmiotu, źródła salezjańskie) oraz odwołuje się do perspektywy biograficznej (wywiad z ks. Józefem Marszałkiem). Połączenie różnych obszarów eksploracji badawczych i umocowanie ich w metodologii badań naukowych było dużym wyzwaniem.
Książka stanowi studium historyczno-pedagogiczno-biograficzne, które ukazuje proces rozwoju wychowawcy salezjańskiego w ujęciu tradycyjnym i współczesnym. Autor korzysta z wielu źródeł (literatura przedmiotu, źródła salezjańskie) oraz odwołuje się do perspektywy biograficznej (wywiad z ks. Józefem Marszałkiem). Połączenie różnych obszarów eksploracji badawczych i umocowanie ich w metodologii badań naukowych było dużym wyzwaniem.