Opis
Któż z Was nie pamięta słynnej książki "z pajacykiem", czyli Programu psychostumulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju? Dla wielu terapeutów, specjalistów i nauczycieli był to drogowskaz, z którego korzystaliśmy w swojej pracy. Nakład książki był wielokrotnie wyczerpywany i wznawiany z uwagi na ogromne zainteresowanie. Dziś Autorki tego słynnego podręcznika zapraszają do nowej publikacji, która ukazała się nakładem Oficyny Wydawniczej "Impuls" pt. Wybrane narzędzia do programu psychostymulacji dzieci w wieku przedszkolnym z deficytami i zaburzeniami rozwoju.
Integralną częścią pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy, która stanowi bazę danych otym, co dziecko lubi robić, jakie czynności dają mu radość, co potrafi, aco może sprawiać mu trudność. Skupienie się wdziałalności diagnostycznej na punktach pozytywnych dziecka pozwoli ukierunkować skuteczną pracę nauczyciela.
Diagnozowanie umiejętności imożliwości dziecka powinno odbywać się przede wszystkim poprzez zabawę. Zabawa jest przyjemnością, która pomaga mu radzić sobie ze wszystkimi trudnymi emocjami. Podczas zabawy dziecko uczy się twórczo przezwyciężać różne przeszkody. Zabawa jest jednocześnie naturalnym sposobem nawiązywania kontaktu zarówno między dziećmi, jak imiędzy dzieckiem adorosłym.
Według Lisy Miller, Deborah Steiner oraz Susan Reid (1996, s. 170)
[] umiejętność bawienia się wywiera bardzo duży wpływ na przyszły rozwój dziecka. Aten, kto wdzieciństwie, zachęcany [] może bawić się swobodnie ina różne sposoby, buduje sobie podwaliny pod przyszłe twórcze pokonywanie przeszkód, anawet czerpanie ztych wyzwań życiowych przyjemności.
Dzięki różnym formom irodzajom zabaw mamy szansę zbliżenia się do dziecka, stworzenia mu poczucia bezpieczeństwa, pozyskania jego zaufania idostrzeżenia jego tzw. punktów pozytywnych. Możemy również poznać najskrytsze tajniki dziecięcej psychiki ukryte lęki, trudności, budzące się zdolności, zainteresowania, bazę wszelkich jego możliwości.
Najlepszym inicjatorem zabaw jest samo dziecko. To ono wie, czym iwjaki sposób chce się bawić. Rolą nauczyciela terapeuty, jako bacznego obserwatora izarazem współuczestnika czynności, jest takie pokierowanie zabawą, by dziecko czerpało zniej przyjemność, anauczyciel wiedzę diagnostyczną.
Uzupełnieniem prowadzonej przez nauczyciela terapeutę diagnozy mogą być diagnostyczne karty pracy. Narzędzie to musi być dostosowane do aktualnych możliwości iumiejętności dziecka.
W niniejszej książce przedstawiamy przykładowe zabawy ikarty pracy do wykorzystania wprocesie diagnozowania. Opracowane przez autorki propozycje mogą być zastosowane wróżnorodnych sytuacjach, wzależności od inwencji nauczyciela terapeuty.
Sprzedaż Kart pracy w formie publikacji cyfrowej (lub płyty CD/DVD) będzie prowadzona poprzez stronę wydawnictwa: lmpuls od grudnia 2017 roku
Integralną częścią pracy terapeutycznej jest postawienie diagnozy, która stanowi bazę danych otym, co dziecko lubi robić, jakie czynności dają mu radość, co potrafi, aco może sprawiać mu trudność. Skupienie się wdziałalności diagnostycznej na punktach pozytywnych dziecka pozwoli ukierunkować skuteczną pracę nauczyciela.
Diagnozowanie umiejętności imożliwości dziecka powinno odbywać się przede wszystkim poprzez zabawę. Zabawa jest przyjemnością, która pomaga mu radzić sobie ze wszystkimi trudnymi emocjami. Podczas zabawy dziecko uczy się twórczo przezwyciężać różne przeszkody. Zabawa jest jednocześnie naturalnym sposobem nawiązywania kontaktu zarówno między dziećmi, jak imiędzy dzieckiem adorosłym.
Według Lisy Miller, Deborah Steiner oraz Susan Reid (1996, s. 170)
[] umiejętność bawienia się wywiera bardzo duży wpływ na przyszły rozwój dziecka. Aten, kto wdzieciństwie, zachęcany [] może bawić się swobodnie ina różne sposoby, buduje sobie podwaliny pod przyszłe twórcze pokonywanie przeszkód, anawet czerpanie ztych wyzwań życiowych przyjemności.
Dzięki różnym formom irodzajom zabaw mamy szansę zbliżenia się do dziecka, stworzenia mu poczucia bezpieczeństwa, pozyskania jego zaufania idostrzeżenia jego tzw. punktów pozytywnych. Możemy również poznać najskrytsze tajniki dziecięcej psychiki ukryte lęki, trudności, budzące się zdolności, zainteresowania, bazę wszelkich jego możliwości.
Najlepszym inicjatorem zabaw jest samo dziecko. To ono wie, czym iwjaki sposób chce się bawić. Rolą nauczyciela terapeuty, jako bacznego obserwatora izarazem współuczestnika czynności, jest takie pokierowanie zabawą, by dziecko czerpało zniej przyjemność, anauczyciel wiedzę diagnostyczną.
Uzupełnieniem prowadzonej przez nauczyciela terapeutę diagnozy mogą być diagnostyczne karty pracy. Narzędzie to musi być dostosowane do aktualnych możliwości iumiejętności dziecka.
W niniejszej książce przedstawiamy przykładowe zabawy ikarty pracy do wykorzystania wprocesie diagnozowania. Opracowane przez autorki propozycje mogą być zastosowane wróżnorodnych sytuacjach, wzależności od inwencji nauczyciela terapeuty.
Sprzedaż Kart pracy w formie publikacji cyfrowej (lub płyty CD/DVD) będzie prowadzona poprzez stronę wydawnictwa: lmpuls od grudnia 2017 roku
Inne tego autora
[...] mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi [...] zachęcał Janusz Korczak. Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać. Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka, jak i środowiska, autorki zgromad...
33,43 zł
43,99 zł
Oszczędzasz: 10,56 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych; mogą być wykorzystane zarówno w pracy i...
21,60 zł
30,00 zł
Oszczędzasz: 8,40 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
ZABAWY Z FIGURKIEM to seria zeszytów, których zawartość przybliża dzieciom pojęcia i zjawiska zachodzące w otaczającym je świecie oraz rozwija funkcje psychomotoryczne. Książeczki zawierają ćwiczenia i zabawy z figurami geometrycznymi, które mogą być wykorzystywane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też w mniejszych grupach przedszkolnych i wczesnoszkolnych. ZABAWY Z FIGURKIEM to doskonały sposób, by: rozluźniać i uelastyczniać zbyt silne napięcie mięśniowe, kształtować umiejętność k...
7,20 zł
8,00 zł
Oszczędzasz: 0,80 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać. Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas...
44,15 zł
54,00 zł
Oszczędzasz: 9,85 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Starożytna wiedza i zgromadzone na przestrzeni tysiącleci doświadczenie na temat relacji kosmos człowiek środowisko naturalne na wyciągnięcie ręki!
Jerzy Strączyński uzdrowiciel, bioterapeuta, nauczyciel dzieli się swoją wiedzą i wieloletnim doświadczeniem, wprowadzając czytelnika w arkana medycyny energetycznej. Przedstawia najważniejsze zagadnienia i metody stosowane w medycynie energetycznej, bioenergoterapii i samouzdrawianiu oraz prezentuje szereg uzdrawiających technik.
Tradycja uzdrawiani...
27,08 zł
39,90 zł
Oszczędzasz: 12,82 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych; mogą być wykorzystane zarówno w pracy i...
22,29 zł