Opis
Książka ta adresowana jest do studentów kierunków humanistycznych, ze szczególnym uwzględnieniem przyszłych prawników i administratywistów. Ujmując rzecz najogólniej, logika rozumiana jest tu jako nauka mająca pomóc odróżnić argumentację poprawną od niepoprawnej oraz podpowiedzieć, jak skonstruować pierwszą z nich.
Mówiąc bardziej szczegółowo - przyjmujemy, że nauczanie logiki na studiach humanistycznych spełniać powinno dwa dopełniające się cele. Pierwszy ma charakter stricte szkolny i polega na tym, by studenci opanowali konkretne, przydatne przy argumentacji (także tej wewnętrznej", jaką jest myślenie) umiejętności, takie jak na przykład: konstruowanie definicji, dokonywanie podziału logicznego, udzielanie adekwatnej odpowiedzi, ustalanie konsekwencji wypowiedzi, rozpoznawanie nieuczciwych chwytów w dyskusji czy - w przypadku studiów przygotowujących do stosowania prawa - przeprowadzanie wnioskowania prawniczego. Znakiem powodzenia, lub jego braku, przy realizacji pierwszego ze wskazanych zadań, jest ocena, jaką student otrzymuje z egzaminu. Drugi natomiast cel dotyczy już spraw znacznie trudniejszych do wymierzenia i jako takich znajdujących się raczej poza zasięgiem szkolnej weryfikacji. Chodzi mianowicie o ćwiczenie się w przyjmowaniu postawy, która jest zarazem krytyczna i otwarta. Przejawia się ona w takich cechach, jak: zdolność do życzliwego wysłuchania innego stanowiska, cierpliwe wykładanie własnych racji czy gotowość podejścia do jakiegoś problemu z innej, dotychczas nierozważanej strony. Obydwa wskazane zadania pozwalają nam spojrzeć na logikę jako na przedmiot par excellence humanistyczny.
Wydaje się, że przedkładana tu książka ma kilka cech, które warto odnotować w słowie wprowadzającym.
Mówiąc bardziej szczegółowo - przyjmujemy, że nauczanie logiki na studiach humanistycznych spełniać powinno dwa dopełniające się cele. Pierwszy ma charakter stricte szkolny i polega na tym, by studenci opanowali konkretne, przydatne przy argumentacji (także tej wewnętrznej", jaką jest myślenie) umiejętności, takie jak na przykład: konstruowanie definicji, dokonywanie podziału logicznego, udzielanie adekwatnej odpowiedzi, ustalanie konsekwencji wypowiedzi, rozpoznawanie nieuczciwych chwytów w dyskusji czy - w przypadku studiów przygotowujących do stosowania prawa - przeprowadzanie wnioskowania prawniczego. Znakiem powodzenia, lub jego braku, przy realizacji pierwszego ze wskazanych zadań, jest ocena, jaką student otrzymuje z egzaminu. Drugi natomiast cel dotyczy już spraw znacznie trudniejszych do wymierzenia i jako takich znajdujących się raczej poza zasięgiem szkolnej weryfikacji. Chodzi mianowicie o ćwiczenie się w przyjmowaniu postawy, która jest zarazem krytyczna i otwarta. Przejawia się ona w takich cechach, jak: zdolność do życzliwego wysłuchania innego stanowiska, cierpliwe wykładanie własnych racji czy gotowość podejścia do jakiegoś problemu z innej, dotychczas nierozważanej strony. Obydwa wskazane zadania pozwalają nam spojrzeć na logikę jako na przedmiot par excellence humanistyczny.
Wydaje się, że przedkładana tu książka ma kilka cech, które warto odnotować w słowie wprowadzającym.
Inne tego autora
Podręcznik zawiera omówienie zagadnień z zakresu projektowania:
- ustaw
- rozporządzeń
- aktów prawa miejscowego
a także takich aktów prawnych jak np. statuty, regulaminy, zarządzenia.
Przedstawiono w nim liczne przykłady zastosowania zasad redagowania tekstów prawnych....
39,66 zł
39,99 zł
Oszczędzasz: 0,33 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
52,57 zł
59,90 zł
Oszczędzasz: 7,33 zł
Cena sugerowana przez wydawcę