Opis
Głównym celem pracy jest ukazanie roli serwisów zakupów grupowych (w tym zwłaszcza serwisu Groupon) w dystrybucji usług hotelarskich.
Przeprowadzone badania uwzględniły zarówno ocenę znaczenia serwisów zakupów grupowych na polskim rynku e-commerce, jak również umożliwiły wskazanie grup obiektów świadczących usługi hotelarskie najintensywniej korzystających z pośrednictwa serwisu Groupon. Zaprezentowana analiza pozwoliła na określenie produktu turystycznego najczęściej wystawianego przez te obiekty na stronach serwisu oraz ukazanie zmian, jakie dokonały się w strukturze samej usługi hotelarskiej w okresie prowadzonych obserwacji. Przedstawione rozważania wzbogacono interesującymi wywodami teoretycznymi opartymi na wynikach najnowszych badań naukowych z zakresu stosowanych narzędzi e-dystrybucji.
Praca ta adresowana jest do czytelników zainteresowanych funkcjonowaniem branży obiektów świadczących usługi hotelarskie, przede wszystkim do środowiska akademickiego zajmującego się naukowo problematyką technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz ich wpływem na współczesne możliwości e-dystrybucji usług hotelarskich. Będzie wartościowym źródłem wiedzy także dla pracowników branży turystycznej w tym zwłaszcza menedżerów odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż usług hotelarskich w swoim obiekcie.
Przeprowadzone badania uwzględniły zarówno ocenę znaczenia serwisów zakupów grupowych na polskim rynku e-commerce, jak również umożliwiły wskazanie grup obiektów świadczących usługi hotelarskie najintensywniej korzystających z pośrednictwa serwisu Groupon. Zaprezentowana analiza pozwoliła na określenie produktu turystycznego najczęściej wystawianego przez te obiekty na stronach serwisu oraz ukazanie zmian, jakie dokonały się w strukturze samej usługi hotelarskiej w okresie prowadzonych obserwacji. Przedstawione rozważania wzbogacono interesującymi wywodami teoretycznymi opartymi na wynikach najnowszych badań naukowych z zakresu stosowanych narzędzi e-dystrybucji.
Praca ta adresowana jest do czytelników zainteresowanych funkcjonowaniem branży obiektów świadczących usługi hotelarskie, przede wszystkim do środowiska akademickiego zajmującego się naukowo problematyką technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz ich wpływem na współczesne możliwości e-dystrybucji usług hotelarskich. Będzie wartościowym źródłem wiedzy także dla pracowników branży turystycznej w tym zwłaszcza menedżerów odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż usług hotelarskich w swoim obiekcie.