Szukaj Szukaj
KSIĄŻKILiteraturaPopularnonaukowa
Uniwersytet (w) sieci
-22%

Uniwersytet (w) sieci

Krzysztof Szewior

Wydawnictwo:Aspra
Autor: Krzysztof Szewior
Liczba stron: 344
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2021
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788382091403
Uniwersytet (w) sieci
Cena sugerowana przez wydawcę:
49,00
38,42
Oszczędzasz: 10,58

Opis

1. Podstawowym zadaniem uniwersytetu jest przekazywanie wiedzy o długim okresie przydatności oraz uzdalnianie studiujących do stawiania pytań i zajmowania się wyzwaniami przyszłości.
2. Żaden uniwersytet nie może być wyłącznie research university ani teaching university, gdyż wówczas żaden z nich nie może być exzellente Hochschule (doskonałą uczelnią). Szkoła wyższa nieprowadząca badań naukowych w krótkim czasie przeradza się w jednostkę dydaktyczną, która reprodukuje przestarzałą wiedzę i nie może generować innowacyjnych impulsów dla gospodarki i społeczeństwa. Aktualne wyniki badań współkształtują dydaktykę optymalnie skrojoną na potrzeby społeczno-gospodarcze i innowacyjność. Uczelnie określają się jako jednostki badawcze o wysokich kompetencjach teoretycznych i metodycznych, jako współczesne think-tanki, podmioty innowacji.
3. Uczelnie każda na swój sposób odwzorowują wartości, funkcje i model organizacji zarówno społeczeństwa, jak i gospodarki. Są instytucją społeczną i gospodarującą. W tej kompatybilności dostrzegają warunek efektywności i synergii działań. Widać spełnienie misji i odpowiedzialności za człowieka, społeczeństwo i przyrodę. Pojmując siebie jako wspólnotę wszystkich pracowników i pokoleń, szczególną uwagę przypisują osobom młodym i ich stosunkowo wczesnej niezależności badawczej i dydaktycznej. Podstawową wartością jest jedność oraz doskonałość w nauczaniu i badaniach.

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.