Opis
1. Podstawowym zadaniem uniwersytetu jest przekazywanie wiedzy o długim okresie przydatności oraz uzdalnianie studiujących do stawiania pytań i zajmowania się wyzwaniami przyszłości.
2. Żaden uniwersytet nie może być wyłącznie research university ani teaching university, gdyż wówczas żaden z nich nie może być exzellente Hochschule (doskonałą uczelnią). Szkoła wyższa nieprowadząca badań naukowych w krótkim czasie przeradza się w jednostkę dydaktyczną, która reprodukuje przestarzałą wiedzę i nie może generować innowacyjnych impulsów dla gospodarki i społeczeństwa. Aktualne wyniki badań współkształtują dydaktykę optymalnie skrojoną na potrzeby społeczno-gospodarcze i innowacyjność. Uczelnie określają się jako jednostki badawcze o wysokich kompetencjach teoretycznych i metodycznych, jako współczesne think-tanki, podmioty innowacji.
3. Uczelnie każda na swój sposób odwzorowują wartości, funkcje i model organizacji zarówno społeczeństwa, jak i gospodarki. Są instytucją społeczną i gospodarującą. W tej kompatybilności dostrzegają warunek efektywności i synergii działań. Widać spełnienie misji i odpowiedzialności za człowieka, społeczeństwo i przyrodę. Pojmując siebie jako wspólnotę wszystkich pracowników i pokoleń, szczególną uwagę przypisują osobom młodym i ich stosunkowo wczesnej niezależności badawczej i dydaktycznej. Podstawową wartością jest jedność oraz doskonałość w nauczaniu i badaniach.
2. Żaden uniwersytet nie może być wyłącznie research university ani teaching university, gdyż wówczas żaden z nich nie może być exzellente Hochschule (doskonałą uczelnią). Szkoła wyższa nieprowadząca badań naukowych w krótkim czasie przeradza się w jednostkę dydaktyczną, która reprodukuje przestarzałą wiedzę i nie może generować innowacyjnych impulsów dla gospodarki i społeczeństwa. Aktualne wyniki badań współkształtują dydaktykę optymalnie skrojoną na potrzeby społeczno-gospodarcze i innowacyjność. Uczelnie określają się jako jednostki badawcze o wysokich kompetencjach teoretycznych i metodycznych, jako współczesne think-tanki, podmioty innowacji.
3. Uczelnie każda na swój sposób odwzorowują wartości, funkcje i model organizacji zarówno społeczeństwa, jak i gospodarki. Są instytucją społeczną i gospodarującą. W tej kompatybilności dostrzegają warunek efektywności i synergii działań. Widać spełnienie misji i odpowiedzialności za człowieka, społeczeństwo i przyrodę. Pojmując siebie jako wspólnotę wszystkich pracowników i pokoleń, szczególną uwagę przypisują osobom młodym i ich stosunkowo wczesnej niezależności badawczej i dydaktycznej. Podstawową wartością jest jedność oraz doskonałość w nauczaniu i badaniach.
Inne tego autora
Publikacja prezentuje austriacki system badań, technologii i innowacji (Forschung Technologie Innovation System, FTI) przez pryzmat nauk o polityce. Autor koncentruje się na czterech zasadniczych zagadnieniach. Pierwsze odnosi się do polityk publicznych i ścieżki rozwoju oraz wpływu czynników historyczno-społecznych. Drugie uwzględnia strategie rozwoju szkolnictwa wyższego, związane m.in. z problematyką technologii i innowacyjności, własności intelektualnej i bioekonomii. Zagadnienie trzecie zaś...
41,85 zł
49,00 zł
Oszczędzasz: 7,15 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Dlaczego w opinii Recenzentów warto sięgnąć po tę książkę:
o jest to dzieło udane, dojrzałe naukowo, prawidłowo udokumentowane, profesjonalne pod kątem merytorycznym i metodologicznym;
o jest analizą zagadnienia poznawczo ciekawego, o dużym znaczeniu dla praktyki życia społecznego w Polsce, Europie i na świecie;
o nie ogranicza się do wąsko postrzeganego opisu problematyki społecznej;
o oferuje ciekawe i przydatne do przemyśleń, dyskusji oraz do nauki: wnioski, oceny i prognozy;
o udan...
30,57 zł
39,00 zł
Oszczędzasz: 8,43 zł
Cena sugerowana przez wydawcę