Szukaj Szukaj
SZKOŁA I EDUKACJAPodręczniki akademickiePedagogika
Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego...
-28%

Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego...

Wydawnictwo:Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Liczba stron: 186
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2016
Format: 15,5x23,5 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788323341796
Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego...
Cena sugerowana przez wydawcę:
39,90
28,73
Oszczędzasz: 11,17

Opis

Praca nauczyciela akademickiego jest uzależniona od ciągłego, nie tylko samodzielnego, rozwoju. To sformułowanie dość oczywiste, choć oczywiste nie są związane z nim decyzje oraz pytania, na które należy wcześniej odpowiedzieć. Na przykład: Jak, kiedy, gdzie i w jakim kierunku nauczyciel akademicki powinien się rozwijać? Czy może liczyć na uczelniane wsparcie tego (samodzielnego) rozwoju, czy też sam powinien decydować o kierunku, sposobie, metodach i narzędziach, które wykorzysta do doskonalenia realizacji zadań zawodowych? A równocześnie - w jaki sposób organizacyjnie przeprowadzać proces rozwojowy nauczycieli akademickich? Jak ukierunkować ich rozwój, aby był to proces skuteczny, sprawny i efektywny, umożliwiający realizację różnych celów uczelni?
Uniwersyteckie strategie rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w Polsce to unikatowa pozycja na polskim rynku wydawniczym. Oprócz analizy teoretycznej i praktycznej owych zagadnień, przedstawia autorski model strategicznego rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich w uniwersytecie, opracowany na podstawie badań własnych. Zakłada on równe zaangażowanie wszystkich zainteresowanych stron, a szczególnie nauczycieli akademickich i władz uczelni. Postuluje wybór jednej (dominującej) z czterech proponowanych strategii rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich do wspierania przez uczelnię, przy ograniczaniu innych możliwości i kierunków rozwojowych.
Książka została napisana na podstawie aktualnej literatury przedmiotu, jest także wynikiem ośmiu lat badań Autorki związanych ze szkolnictwem wyższym w Polsce i na świecie, prowadzonych podczas współpracy z Centrum Badań nad Szkolnictwem Wyższym UJ. Przeznaczona jest dla osób zainteresowanych rozwojem zawodowym nauczycieli akademickich w uniwersytecie, w tym szczególnie studentów i doktorantów planujących karierę na uczelniach oraz dyrektorów, dziekanów i rektorów (władz uczelni) odpowiadających za kształt i kierunek rozwoju zawodowego nauczycieli akademickich.

Opinie

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.