Opis
Pod koniec dwudziestolecia międzywojennego skromna niemiecka flota podwodna (U-Bootwaffe) posiadała jednokadłubowe okręty typu II A, II B i II C, które były przeznaczone do działań przybrzeżnych. Jednostki te wzorowane były na okrętach z I wojny światowej - typu UB II i typu UF oraz propozycji eksportowej według niemieckiej koncepcji dla Marynarki Wojennej Finlandii. Okręty podwodne typu II podczas drugiej wojny światowej były intensywnie wykorzystywane bojowo na Bałtyku, na Morzy Czarnym, na Morzu Północnym i na Atlantyku, używane do ćwiczeń i stawiania zagród minowych. Czas pokazał, że małe okręty podwodne Kriegsmarine, nazywane przez marynarzy „żelazkami”, okazały się w sumie udanymi konstrukcjami, podlegając stałemu rozwojowi. Proces ten trwał do 1941 roku, gdy została zakończona produkcja okrętów typu II D, najbardziej nowoczesnej wersji. W latach 1935 – 1941 zbudowano 50 okrętów typu II w czterech wersjach. Część z nich doczekała szczęśliwie zakończenia działań wojennych i została zniszczona dopiero na mocy traktatów kończących II wojnę światową.
Inne tego autora
Działania bojowe sześciu niemieckich okrętów podwodnych typu II B przeciwko rosyjskiej Flocie Czarnomorskiej i żegludze handlowej na Morzu Czarnym w latach 1942-1944 nie były dotychczas w takim ujęciu przedmiotem rozważań i badań polskich historyków, publicystów i dziennikarzy zajmujących się literaturą wojenno-morską. Niniejsza książka powstała głównie w oparciu o raporty dowódców i dzienniki jednostek podwodnych (Kriegstagebcher Deutscher U-Boote; KTB) U 9, U 18, U 19, U 20, U 23 i U 24 oraz s...
88,30 zł
119,99 zł
Oszczędzasz: 31,69 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
MARIUSZ BOROWIAK (ur. 1964 w Gnieźnie), pisarz, dziennikarz-publicysta; autor 60 książek i broszur oraz kilkuset artykułów o tematyce wojennomorskiej, współautor haseł do słowników i encyklopedii. Na podstawie książki Westerplatte. W obronie prawdy powstał scenariusz do filmu fabularnego. Jego artykuły prasowe i książki były pretekstem do przygotowania licznych reportaży radiowych i telewizyjnych. Znany z obalania prawd historycznych o Polskiej Marynarce Wojennej w latach 1918-1947 i niemieckiej...
51,51 zł
69,99 zł
Oszczędzasz: 18,48 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
U-Booty typu X B były największymi okrętami podwodnymi Kriegsmarine. Blisko dziewięćdziesięciometrowej długości dwukadłubowe oceaniczne podwodne stawiacze min z okresu II wojny światowej wykorzystywano także często w związku z ich dużym zasięgiem jako okręty zaopatrzeniowe, transportowe i pomocnicze tankowce. Ich pierwowzorem był okręt podwodny typu UE (U 117) z czasów I wojny światowej oraz okręty typów I A i IX. W latach 1939-1945 w stoczni Germaniawerft w Kilonii zbudowano w sumie osiem jedno...
110,39 zł
150,00 zł
Oszczędzasz: 39,61 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Do najpowszechniej używanych bojowo jednostek podwodnych w niemieckiej U-Bootwaffe podczas drugiej wojny światowej należał średni pełnomorski okręt typu VII. Była to udana konstrukcja, dowodem czego duża skuteczność „siódemek” w bitwie o Atlantyk. Szturmowych okrętów tego typu weszło do służby aż 703! Zdaniem jednego ze współczesnych amerykańskich historyków morskich, okręty podwodne typu VII były najbardziej „zapracowanymi” jednostkami bojowymi w Kriegsmarine. Niemieckie U-Booty zostały zarazem...
35,99 zł
49,99 zł
Oszczędzasz: 14,00 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Oddajemy w ręce czytelników nową serię wydawnictwa Napoleon V poświęconą historii polskich okrętów wojennych w Wielkiej Brytanii w latach 1939-1945. W jej ramach opublikowanych zostanie 20 tomów. Omówione zostaną wszystkie znaczące wydarzenia, patrole bojowe oraz starcia jednostek nawodnych i podwodnych małej floty, które składają się na dzieje biało-czerwonej bandery na Zachodzie podczas II wojny światowej. Dodatkową atrakcją opracowania są kolorowe grafiki okrętów i uzbrojenia, unikalne fotogr...
22,06 zł
29,99 zł
Oszczędzasz: 7,93 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Największy w historii sukces polskich poszukiwaczy wraków! Tajemnicą było dokładne miejsce spoczywania wraku. Sprawa wydawała się oczywista, mniej więcej było wiadomo, gdzie niszczyciel poszedł na dno. Ale tylko pozornie. Gdyby było inaczej, to wcześniejsze, liczne próby zlokalizowania wraku zakończyłyby się sukcesem W czerwcu 2015 roku członkowie Stowarzyszania Wyprawy Wrakowe, w ramach międzynarodowej ekspedycji L72 A Forgotten Tragedy, po 73 latach od zatonięcia, jako pierwsi zanurkowali na g...
32,40 zł
45,00 zł
Oszczędzasz: 12,60 zł
Cena sugerowana przez wydawcę