Szukaj Szukaj
SZKOŁA I EDUKACJAPodręczniki akademickieNauki humanistyczne
Taktyki wizualne. Michel de Certeau i obrazy
-28%

Taktyki wizualne. Michel de Certeau i obrazy

Praca zbiorowa

Wydawnictwo:Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor: Praca zbiorowa
Liczba stron: 300
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2016
Format: 15,7x23,5 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788323340430
Taktyki wizualne. Michel de Certeau i obrazy
Cena sugerowana przez wydawcę:
39,90
28,73
Oszczędzasz: 11,17

Opis

Wydana w 1980 roku we Francji książka Michela de Certeau Wynaleźć codzienność. Sztuki działania, która stała się punktem wyjścia do powstania niniejszego tomu, inspirowała liczne nurty rozwijających się od ponad trzydziestu lat badań kulturowych. Choć jednak zaproponowane przez Certeau pojęcia taktyk i strategii zadomowiły się już na stałe w słowniku badań nad kulturą popularną, studiach postkolonialnych czy urban studies, rzadko pojawiają się one w kontekście badań nad kulturą wizualną. Autorzy zbioru stawiają sobie za cel uzupełnienie tego braku, biorąc za punkt wyjścia fakt, że pomimo znikomej w gruncie rzeczy liczby dzieł francuskiego myśliciela poświęconych wprost namalowanym obrazom czy patrzeniu w całej swej twórczości poruszał się on konsekwentnie w obszarze problematyki przedstawienia.
Autorzy tomu ujawniają rolę, jaką koncepcja widzenia odgrywa w samym centrum myśli Michela de Certeau. Odpowiednia lektura jego pism teologicznych oraz prac poświęconych tradycji i myśli mistycznej stawia czytelnika wobec zagadnienia relacji między widzialnym a niewidzialnym oraz między obrazami ciała a funkcjonowaniem ciała jako obrazu. Ta książka próbuje zatem wypełnić rzeczywiście istotną lukę w polskiej humanistyce. Całość składa się na bardzo interesującą lekturę, która może odegrać w polskiej humanistyce zauważalną rolę, wzbogacając zarówno rozważania semiotyczne, jak i dotyczące teorii obrazu czy teorii wizualności, a więc mające konsekwencje na przykład dla filmoznawstwa, historii sztuki, wiedzy o fotografii i badań nad kulturą popularną oraz nowymi mediami.
Z recenzji dr. hab. Krzysztofa Moraczewskiego

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.