Szukaj Szukaj
KSIĄŻKIDzienniki, pamiętniki
Tajny pułk KG 200. Wspomnienia pilota Luftwaffe
-31%

Tajny pułk KG 200. Wspomnienia pilota Luftwaffe

Wydawnictwo:Replika
Liczba stron: 336
Oprawa: twarda
Rok wydania w Polsce: 2017
Format: 14,5x20,5 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788376745039
Tajny pułk KG 200. Wspomnienia pilota Luftwaffe
Cena sugerowana przez wydawcę:
45,90
31,68
Oszczędzasz: 14,22

Opis

Kampfgeschwader 200 był niezwykłą jednostką Luftwaffe o specjalnym przeznaczeniu. Każda z wydzielonych części KG 200 działała samodzielnie, nie wiedząc nic o pozostałych. Pułk wykonywał zadania szpiegowskie oraz najtrudniejsze operacje bojowe i transportowe. Testował także nowe typy samolotów i różnego rodzaju bronie specjalne.
Ze względu na całkowite utajnienie i szczególne operacje KG 200 szybko owiany został aurą tajemniczości. Przypisywano mu korzystanie z niezliczonej liczby obcych maszyn oraz prowadzenie akcji, które u jednych wzbudzały ciekawość, a innych szokowały.
Legendę KG 200 budowały dodatkowo niesamowite plotki. Nikt nie wiedział, jaka jest prawda, bo o nią nie wolno było pytać.
Tajny pułk KG 200 to wreszcie prawdziwa, prezentująca niepublikowane przedtem dokumenty, fakty i zdjęcia historia tej jednostki, opowiedziana przez jednego z jej oficerów Petera Wilhelma Stahla. Wiarygodna, rzetelna, bez zadęcia i patosu, a jednak nadal zdumiewająca i wyjątkowa...
Peter Wilhelm Stahl (ur. 7 marca 1913 r. w Lonsee; zm. 27 grudnia 2001 r. w Wenzenbach) niemiecki pilot i autor książek lotniczych. Latać zaczął w 1928 r. W latach 193437 pracował jako asystent w laboratorium służb meteorologicznych Stuttgart-Bblingen. W tym samym czasie ukończył szkolenie jako pilot rezerwy. W latach 193945 w pułku 30 i 200 Luftwaffe dosłuzył się stopnia porucznika i rangi szefa kompanii. Dzięki przynależności do KG 200 latał na większości głównych typów samolotów. Po II wojnie światowej zajął się działalnością rzemieślniczą. Po utworzeniu Bundeswehry wstąpił do nowej Luftwaffe. W 1970 r. przeszedł na emeryturę w stopniu podpułkownika. Następnie pracował jako publicysta oraz niezależny konsultant ds. technologii lotniczych. W latach 197080 korzystał ze swego bogatego doświadczenia w pilotażu jako instruktor w Deutschen Alpensegelflugschule Unterwssen/Chiemgau. Był członkiem Traditionsgemeinschaft Alte Adler e.V.

Opinie

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.