Opis
W historii szachów różni podejmowali próby opisywania sposobów nauki i analizy sytuacji. Autorzy korzystali z zasobów swej praktyki i to, co umieli, opisywali w ćwiczeniach. Nie było czasu na tworzenie całościowej metodyki w podręcznikach dla dzieci i zawsze czegoś okazywało się w książkach za mało... Dziś szachy są inne, najwyższy czas na analityczne przewartościowanie wszystkich dotychczasowych metod.
Obecnie trener klubowy nadal poszukuje najlepszych metod nauczania i ćwiczeń, by w praktyce zbliżyć się do ideału. Niniejsza książka ma pomóc w uporządkowaniu ćwiczeń i stosowanych metod. Jest to pierwszy taki zbiór metodyczny w Polsce, przeznaczony dla wszystkich, którzy chcą pracować z dziećmi.
Autor urodził się w 1950 roku na Kołymie, w obozie dla więźniów politycznych. W 1957 roku przybył z rodzicami do Polski i tu rozpoczął naukę najpierw w szkole podstawowej, następnie w liceum. Ukończył studia na Uniwersytecie we Wrocławiu.
Pracował w wielu zawodach. Po studiach postanowił zająć się problemem organizacji myślenia.
Praktyka zawodowa w szkole przyczyniła się do powstania pierwszej książki o metodyce szachowej: Błąd przy starcie, następnie ukazały się: Szachy ćwiczenia stosowane, Elementarz szachowy, Pytanie początek myślenia, Szachy ćwiczenia siłowe.
Niniejsza książka jest zarysem metodycznym do nauczania gry w szachy zarówno w szkołach i przedszkolach, jak i dla starszych uczniów, na zajęciach w klubach.
To pierwsza taka książka w Polsce.
W opracowaniu znajduje się publikacja: Choroba egzaminacyjna i Sprawiedliwość
droga nadziei.
Piknik z Moltanim
Obecnie trener klubowy nadal poszukuje najlepszych metod nauczania i ćwiczeń, by w praktyce zbliżyć się do ideału. Niniejsza książka ma pomóc w uporządkowaniu ćwiczeń i stosowanych metod. Jest to pierwszy taki zbiór metodyczny w Polsce, przeznaczony dla wszystkich, którzy chcą pracować z dziećmi.
Autor urodził się w 1950 roku na Kołymie, w obozie dla więźniów politycznych. W 1957 roku przybył z rodzicami do Polski i tu rozpoczął naukę najpierw w szkole podstawowej, następnie w liceum. Ukończył studia na Uniwersytecie we Wrocławiu.
Pracował w wielu zawodach. Po studiach postanowił zająć się problemem organizacji myślenia.
Praktyka zawodowa w szkole przyczyniła się do powstania pierwszej książki o metodyce szachowej: Błąd przy starcie, następnie ukazały się: Szachy ćwiczenia stosowane, Elementarz szachowy, Pytanie początek myślenia, Szachy ćwiczenia siłowe.
Niniejsza książka jest zarysem metodycznym do nauczania gry w szachy zarówno w szkołach i przedszkolach, jak i dla starszych uczniów, na zajęciach w klubach.
To pierwsza taka książka w Polsce.
W opracowaniu znajduje się publikacja: Choroba egzaminacyjna i Sprawiedliwość
droga nadziei.
Piknik z Moltanim
Inne tego autora
Metoda klasyczna różni się od analitycznej tym, że ta pierwsza od razu kieruje uwagę na figurę króla. Metoda analityczna natomiast kładzie nacisk na tworzenie układów, zdobywanie przestrzeni, przyswojenie zasad walki totalnej itd. Tym samym od samego początku stwarza możliwość poznawania elementów strategii. Tyle teoria. W praktyce zaś metoda analityczna daje każdemu dziecku szansę nauczenia się gry w szachy. Odrzuca mity i w rezultacie widać, że wszystkie dzieci są genialne. Nauczyciel ma lepsz...
27,15 zł
40,00 zł
Oszczędzasz: 12,85 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
"Książka ""Szachy. Ćwiczenia stosowane. Zarys metodyczny dla nauczycieli i rodziców"" ma pomóc w uporządkowaniu ćwiczeń i metod stosowanych w treningu szachowym juniorów. Jakie ćwiczenia wybrać? Co jest w danym momencie najbardziej potrzebne w treningu, aby podczas gry zawodnik mógł prawidłowo określać relacje w sytuacji szachowej? Jak znaleźć ćwiczenia wzajemnie się uzupełniające. Od czego zacząć, trenując najmłodszych? Kiedy i dlaczego dane ćwiczenia należy stosować oraz jakie braki w systemie...
20,55 zł
27,00 zł
Oszczędzasz: 6,45 zł
Cena sugerowana przez wydawcę