Opis
Mit jest takim typem narracji, który najsilniej oddziałuje na ludzkie umysły. Nie jest to oddziaływanie konkretnej mitologii, ale sposób, w jaki jej elementy są wytwarzane i jak są ze sobą łączone. Istotny nie jest więc Herkules czy Meduza, tylko to, jak powstają wyobrażenia tego rodzaju. Jeśli zatem chcesz oddziaływać na ludzkie umysły, a zakładam, że zajmując się marketingiem, chcesz, powinieneś poznać mechanikę wytwarzania mitów, a następnie zastosować ją w budowaniu przekazu reklamowego. Możesz o tym myśleć jako o formie technologicznego szpiegostwa. Potraktuj mit jak pewien bardzo udany z marketingowego punktu widzenia produkt. Twoim zadaniem jest dotarcie do planów jego budowy i skopiowanie zastosowanych w nich rozwiązań do własnych projektów. Różnica jest jedynie taka, że proponowane tu działanie jest całkowicie legalne. Struktura mitu nie jest chroniona żadnym patentem, a wzorowanie się na dobrych przykładach to wszak nic złego.
Inne tego autora
Główna teza tej książki głosi, że mit jest naturalną pochodną ewolucyjnie ukształtowanych sposobów działania ludzkiego umysłu. Chodzi przy tym o naturalność rozumianą nie jako coś wyćwiczonego, lecz odruchowego, związanego z predyspozycjami. Rzecz zatem w tym, że nawet współcześnie, gdy właściwie cały system sformalizowanej edukacji jest jednym wielkim treningiem w myśleniu na sposób niemityczny, jeśli tylko możemy sobie na to pozwolić, bo okoliczności nie zmuszają nas do korzystania z form myśl...
36,86 zł
42,00 zł
Oszczędzasz: 5,14 zł
Cena sugerowana przez wydawcę