Szukaj Szukaj
KSIĄŻKILiteraturaMedioznawstwo
Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce
-28%

Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce Mediatyzacja i strategie komunikacyjne organizacji pozarządowych

Agnieszka Hess

Wydawnictwo:Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autor: Agnieszka Hess
Liczba stron: 340
Oprawa: miękka
Język oryginału: polski
Rok wydania w Polsce: 2013
Format: 16.5x23.5cm
ISBN: 9788323335276
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788323335276
Społeczni uczestnicy medialnego dyskursu politycznego w Polsce
Cena sugerowana przez wydawcę:
37,80
27,10
Oszczędzasz: 10,70

Opis

Praca Agnieszki Hess stanowi cenny wkład w rozważania dotyczące relacji pomiędzy mediami a organizacjami pozarządowymi, funkcjonującymi w Polsce i tworzącymi trzeci sektor sfery publicznej. W warstwie teoretycznej analizy autorka rozważa, jak w perspektywie politologicznej rozwija się i jakie bariery napotyka proces tworzenia się sfery publicznej, i dalej – społeczeństwa obywatelskiego w warunkach coraz wyraźniej krystalizującej się w naszym kraju demokracji deliberatywnej. Ważnym aspektem tego procesu jest mediatyzacja działania instytucji systemu demokratycznego, w tym przypadku organizacji pozarządowych, działających na polskiej scenie publicznej. Nie mniej istotna jest również artykulacja ich interesów, a także deliberatywna treść działań podejmowanych w wymiarze publicznym. Ten obszar zagadnień stał się przedmiotem badań empirycznych (wywiady pogłębione; analiza zawartości), prowadzonych przez autorkę wśród przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz dziennikarzy mediów drukowanych i elektronicznych, zajmujących się tematyką sektora pozarządowego. Wyniki badań ujawniają wyraźną asymetrię oczekiwań obu stron co do transmitowanych w przekazie mediów reprezentacji medialnych organizacji pozarządowych oraz sposobów zakotwiczania działalności organizacji pozarządowych w sferze publicznej. To bardzo istotny sygnał, wskazujący, że w procesie komunikacji politycznej pomiędzy organizacjami pozarządowymi i mediami jest jeszcze wiele do zrobienia.
Z recenzji prof. dr hab. Teresy Sasińskiej-Klas

Opinie

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.