Opis
Reputacja i zaufanie są warunkiem koniecznym w działalności tradycyjnych oraz alternatywnych instytucji finansowych, które doko-nują transferu kapitału pieniężnego w gospodarce od deponentów do kredytobiorców. Doświadczenia polskie i międzynarodowe wskazują, że reputację i zaufanie buduje się latami, a można ją utracić bardzo szybko. Kryzys zaufania i utrata reputacji wobec kon-kretnej instytucji mogą przenosić się na ocenę całego sektora usług finansowych. Jednym z instrumentów budowania reputacji i zau-fania na rynku usług finansowych jest stosowanie w praktyce koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu, m.in. poprzez odpo-wiedzialne kredytowanie, rzetelne informowanie i edukację konsumentów, odpowiedzialną sprzedaż produktów finansowych oraz stosowanie w działalności zasad etycznych.
Monografia zawiera teksty naukowców i praktyków dotyczące takich zagadnień, jak:
ryzyko reputacyjne instytucji finansowych i jego mitygacja,
reputacja FinTech ,
audyt reputacyjny w instytucjach finansowych,
standardy ochrony, świadomość i edukacja konsumenta na rynku finansowym,
działania społeczne banków w Polsce i ich ocena,
konflikt między działalnością doradców i instytucji finansowych,
odpowiedzialna i etyczna sprzedaż produktów finansowych.
Problematyka poruszana w monografii jest aktualna i ważna, szczególnie wobec obserwowanych nie tylko na polskim rynku praktyk sprzedażowych społecznie nieodpowiedzialnych (misselling). Monografia jest adresowana do pracowników naukowych, studentów uczelni kierunków ekonomicznych i społecznych, pracowników oraz zarządzających instytucjami finansowymi, a także ich klientów.
Książka może być bardzo dobrym źródłem wiedzy dla studentów kierunków ekonomii, zarządzania i prawa oraz dla bankowców, finansistów, doradców finansowych i osób przygotowujących się do pracy w sektorze finansowym. W kompleksowym ujęciu tematu wykorzystano krajową i międzynarodową literaturę przedmiotu oraz badania własne. Książka jest pozycją interesującą, umiejętnie wprowadzającą w trudne interdyscyplinarne problemy, z jakimi stykają się zarówno teoretycy, którzy poszukują właściwej interpreta-cji wielu zjawisk ekonomicznych, jak i praktycy oraz klienci. Książka na pewno znajdzie licznych odbiorców, m.in. wśród studentów studiów ekonomii, prawa i zarządzania, a także wśród naukowców, wykładowców i tych wszystkich, którzy chcieliby lepiej zrozumieć rynek finansowy w otoczeniu o coraz wyższym stopniu złożoności.
Z recenzji prof. dr. hab. Włodzimierza Szpringera
Monografia zawiera teksty naukowców i praktyków dotyczące takich zagadnień, jak:
ryzyko reputacyjne instytucji finansowych i jego mitygacja,
reputacja FinTech ,
audyt reputacyjny w instytucjach finansowych,
standardy ochrony, świadomość i edukacja konsumenta na rynku finansowym,
działania społeczne banków w Polsce i ich ocena,
konflikt między działalnością doradców i instytucji finansowych,
odpowiedzialna i etyczna sprzedaż produktów finansowych.
Problematyka poruszana w monografii jest aktualna i ważna, szczególnie wobec obserwowanych nie tylko na polskim rynku praktyk sprzedażowych społecznie nieodpowiedzialnych (misselling). Monografia jest adresowana do pracowników naukowych, studentów uczelni kierunków ekonomicznych i społecznych, pracowników oraz zarządzających instytucjami finansowymi, a także ich klientów.
Książka może być bardzo dobrym źródłem wiedzy dla studentów kierunków ekonomii, zarządzania i prawa oraz dla bankowców, finansistów, doradców finansowych i osób przygotowujących się do pracy w sektorze finansowym. W kompleksowym ujęciu tematu wykorzystano krajową i międzynarodową literaturę przedmiotu oraz badania własne. Książka jest pozycją interesującą, umiejętnie wprowadzającą w trudne interdyscyplinarne problemy, z jakimi stykają się zarówno teoretycy, którzy poszukują właściwej interpreta-cji wielu zjawisk ekonomicznych, jak i praktycy oraz klienci. Książka na pewno znajdzie licznych odbiorców, m.in. wśród studentów studiów ekonomii, prawa i zarządzania, a także wśród naukowców, wykładowców i tych wszystkich, którzy chcieliby lepiej zrozumieć rynek finansowy w otoczeniu o coraz wyższym stopniu złożoności.
Z recenzji prof. dr. hab. Włodzimierza Szpringera
Inne tego autora
Kompleksowe kompendium wiedzy na temat pośrednictwa finansowego. Źródło wiedzy nie tylko dla studentów kierunków ekonomicznych, ale także wszystkich, którzy chcieliby zgłębić tajniki działalności podmiotów polskiego rynku pośrednictwa finansowego.
W książce przybliżono problematykę działalności instytucji finansowych na rynkach lokalnych oraz współczesne determinanty rozwoju tej działalności, z uwzględnieniem uwarunkowań historycznych, analizując działalność banków komercyjnych i spółdzielczych,...
61,43 zł
75,00 zł
Oszczędzasz: 13,57 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Książka Doradztwo finansowe w Polsce" jest pierwszą publikacją w kraju tak kompleksowo przedstawiającą doradztwo finansowe i doradców finansowych oraz zarządzanie finansami osobistymi przez gospodarstwa domowe.
Podjęta próba pionierskiego opracowania na ten temat ma swoje źródło w rosnącej roli pośredników w dystrybucji kredytów hipotecznych w Polsce (pod koniec 2010 roku 30% kredytów zostało sprzedanych przez banki za pośrednictwem firm doradztwa finansowego). Zmiana optyki działalności bizneso...
42,94 zł
59,00 zł
Oszczędzasz: 16,06 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Personal finance and financial advice are an increasingly important discipline in financial sciences, as evidenced by the growing number of research and publications in this field. One of the visible trends is the growing importance of virtualisation of financial activities and products as well as modern technologies in personal finance, which is manifested, among others, by increasing use of PFM and robo-advice applications by households. The publication aims to fill the gap in the publishing m...
40,95 zł
50,00 zł
Oszczędzasz: 9,05 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Społeczna odpowiedzialność biznesu instytucji finansowych, w tym przestrzeganie norm etycznych, jest jednym z ważnych instrumentów budowania zaufania publicznego do tych instytucji, które jest niezbędne w świadczeniu usług finansowych klientom. Nadal jednak w działalności instytucji finansowych spotyka się przejawy społecznej nieodpowiedzialności, w tym nieodpowiedzialnej i niedostosowanej do potrzeb i sytuacji klienta sprzedaży (misselling) produktów finansowych, której konsekwencje mają negaty...
38,00 zł
50,00 zł
Oszczędzasz: 12,00 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Jest to pierwsza w Polsce monografia poświęcona w całości sektorowi pozabankowych pożyczek konsumenckich, skupiająca w jednym miejscu rozproszone dotąd informacje o tym sektorze. Książka adresowana jest zarówno do studentów kierunków ekonomicznych, pracowników naukowych zajmujących się problematyką detalicznych usług finansowych, jak i praktyków chcących poszerzyć swoją wiedzę z obszaru pozabankowych pożyczek konsumenckich. ...
41,49 zł
52,00 zł
Oszczędzasz: 10,51 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
53,23 zł
65,00 zł
Oszczędzasz: 11,77 zł
Cena sugerowana przez wydawcę