Szukaj Szukaj
KSIĄŻKIDziedziny specjalistyczneReligia
Religijność nowych mediów
-23%

Religijność nowych mediów

Adam Regiewicz

Wydawnictwo:Adam Marszałek
Autor: Adam Regiewicz
Liczba stron: 312
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2017
Format: 225x160x16 mm
EAN:9788380198357
Religijność nowych mediów
Cena sugerowana przez wydawcę:
53,55
41,20
Oszczędzasz: 12,35

Opis

Religijność nowych mediów jest już szóstym tomem serii Audiowizualne Aspekty Kultury w Ponowoczesności realizowanej w ramach projektu badawczego Zakładu Teorii Literatury Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Tym razem autorzy skupiają się na religijnym, mitycznym, rytualnym, a nawet teologicznym wymiarze działania nowych mediów.
Podobnie jak każda religia, także i technologia, wyrażana w szczególny sposób przez nowe media, odnosi się do możliwości przekraczania i zachowania przez człowieka własnej natury. Współczesna technologia staje się manifestacją transcendencji w świecie. Przyjęta przez autorów kryptoreligijna perspektywa pozwala dostrzec związek pomiędzy technologią a teologią, rozumianą jako symboliczna powłoka kultury, do niedawna jeszcze opasająca cywilizację zachodnią. Obie powłoki można potraktować jako rodzaj metanarracji kulturowej, za pomocą której cywilizacje starają się oswoić rzeczywistość i ukierunkować działania człowieka w świecie.

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.