Opis
Z recenzji ks. prof. dr. hab. Janusza Mastalskiego:
Jest to ciekawe kompendium wiedzy dotyczącej zjawiska niedostosowania społecznego uczniów. Książka wpisuje się w nurt dyskusji nad sposobami pomocy osobom nieprzystosowanym społecznie. Tekst ma przede wszystkim charakter diagnostyczny, dzięki czemu wzrasta jej znaczenie, bowiem może być przydatna dla wielu środowisk zajmujących się wychowaniem.
Zatem pojawia się na rynku wydawniczym pozycja książkowa, która systematyzując
wiadomości na temat zjawiska niedostosowania społecznego, jednocześnie otwiera nowe przestrzenie dla naukowej dyskusji. Trzeba przy tym zaznaczyć, iż Autorka poprzez wprawne pióro nie zniechęca, a raczej pobudza do dalszych poszukiwań. Niewątpliwie jest to też kopalnia wiedzy na temat źródeł niedostosowania społecznego.
Z recenzji prof. UW dr hab. Krystyny Ostrowskiej:
(...) pragnę z pełną odpowiedzialnością podkreślić, że recenzowana praca wnosi dodatkowe, pogłębione i usystematyzowane spojrzenie na dzieci niedostosowane
społecznie kierowane do Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych
i może, a nawet powinna, być punktem wyjścia do dostosowania programów wychowawczych tych placówek do kondycji psychologiczno-pedagogicznej
kierowanych do niej wychowanków. Innymi słowy recenzowana praca w wydatnym stopniu może pomóc zbliżeniu praktyki pedagogicznej w placówkach wychowawczo-resocjalizujących do faktycznych potrzeb pensjonariuszy
i środowiska, z którego się wywodzą. Co z kolei, mam nadzieję, przyśpieszy powrót dzieci i młodzieży do ich otwartego, naturalnego środowiska,
a także pomoże rozwinąć bardziej efektywne programy profilaktyczne w szkole i środowisku lokalnym.
Jest to ciekawe kompendium wiedzy dotyczącej zjawiska niedostosowania społecznego uczniów. Książka wpisuje się w nurt dyskusji nad sposobami pomocy osobom nieprzystosowanym społecznie. Tekst ma przede wszystkim charakter diagnostyczny, dzięki czemu wzrasta jej znaczenie, bowiem może być przydatna dla wielu środowisk zajmujących się wychowaniem.
Zatem pojawia się na rynku wydawniczym pozycja książkowa, która systematyzując
wiadomości na temat zjawiska niedostosowania społecznego, jednocześnie otwiera nowe przestrzenie dla naukowej dyskusji. Trzeba przy tym zaznaczyć, iż Autorka poprzez wprawne pióro nie zniechęca, a raczej pobudza do dalszych poszukiwań. Niewątpliwie jest to też kopalnia wiedzy na temat źródeł niedostosowania społecznego.
Z recenzji prof. UW dr hab. Krystyny Ostrowskiej:
(...) pragnę z pełną odpowiedzialnością podkreślić, że recenzowana praca wnosi dodatkowe, pogłębione i usystematyzowane spojrzenie na dzieci niedostosowane
społecznie kierowane do Młodzieżowych Ośrodków Wychowawczych
i może, a nawet powinna, być punktem wyjścia do dostosowania programów wychowawczych tych placówek do kondycji psychologiczno-pedagogicznej
kierowanych do niej wychowanków. Innymi słowy recenzowana praca w wydatnym stopniu może pomóc zbliżeniu praktyki pedagogicznej w placówkach wychowawczo-resocjalizujących do faktycznych potrzeb pensjonariuszy
i środowiska, z którego się wywodzą. Co z kolei, mam nadzieję, przyśpieszy powrót dzieci i młodzieży do ich otwartego, naturalnego środowiska,
a także pomoże rozwinąć bardziej efektywne programy profilaktyczne w szkole i środowisku lokalnym.
Inne tego autora
Publikacja ma na celu wskazanie trudności, jakie mogą pojawić się na gruncie klasy szkolnej oraz sposobów działań, jakie mogą podjąć nauczyciele w celu ich wyeliminowania. Omówiono w niej zagadnienia związane m.in. z: niezdyscyplinowaną klasą, agresją i przemocą w klasie, niską motywacją do nauki, niepowodzeniami w szkole, wagarami, mobbingiem elektronicznym oraz z uczniami różniącymi się kulturowo i językowo. Adresatami książki są wychowawcy, nauczyciele, studenci pedagogiki i psychologii, tj. ...
45,63 zł
50,00 zł
Oszczędzasz: 4,37 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
W środkach masowego przekazu, dyskusjach autorytetów w dziedzinie wychowania i nauczania coraz częściej słyszy się głosy o kryzysie współczesnej szkoły w aspekcie jej funkcji wychowawczej. Odbiorca masmediów jest wręcz bombardowany informacjami na temat niewłaściwych zachowań uczniów, naruszających nie tylko reguły obowiązujące w szkole, ale również powszechnie uznawane normy społeczne. Tego typu informacje kończą się najczęściej pytaniami ,,co będzie dalej z polską szkołą?", ,,w jakim kierunku ...
37,91 zł
45,00 zł
Oszczędzasz: 7,09 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
"Praca ma na celu przedstawienie problemu podmiotowego traktowania wychowanka w nadzorze rodzinnego kuratora sądowego. Nadzór ten jest przeze mnie ujmowany przede wszystkim jako oddziaływanie wychowawcze. (...)
Ponadto do głębszej analizy zagadnienia zastosowania idei podmiotowości w nadzorach kuratora skłonił mnie fakt, iż nieletni bardzo często mają za sobą doświadczenia traktowania przedmiotowego. (...)...
21,21 zł
28,00 zł
Oszczędzasz: 6,79 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
W publikacji Autorka szczegółowo wyjaśniła czym jest ADHD, jakie są przyczyny jego powstania, jakie zaburzenia mogą mu współtowarzyszyć oraz z jakimi mitami na temat ADHD można się spotkać. Przedstawiła, w jaki sposób przebiega proces diagnozy ADHD, którzy specjaliści są odpowiedzialni za jej postawienie, jakie trudności można napotkać w procesie diagnozowania zespołu nadpobudliwości psychoruchowej. Zobrazowała różnice w funkcjonowaniu osób z ADHD na różnych etapach ich rozwoju. W książce został...
37,98 zł
44,00 zł
Oszczędzasz: 6,02 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Socjoterapia w coraz szerszym zakresie zaczyna być wykorzystywana w szkołach, placówkach zajmujących się pracą z młodzieżą niedostosowaną społecznie, zagrożoną uzależnieniami. Socjoterapia polega przede wszystkim na wykorzystaniu terapeutycznego wpływu grupy oraz należy uznać ją za formę pomocy jak najbardziej pożądaną i wskazaną. Opracowanie będzie pomocne nauczycielom i wychowawcom, studentom pedagogiki, psychologii i kierunków nauczycielskich. Dostarczy wskazówek, jak prowadzić działania o ch...
41,07 zł
45,00 zł
Oszczędzasz: 3,93 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
W centrum rozważań opracowania postawiono ucznia o inteligencji niższej niż przeciętna. Jest to uczeń mieszczący się w granicach szeroko rozumianej normy intelektualnej, którego jednak możliwości i umiejętności w widoczny sposób odbiegają od możliwości i umiejętności prezentowanych przez większość uczniów, będących w tym samym wieku, o rozwoju intelektualnym kształtującym się na poziomie inteligencji przeciętnej (i wyższej). Adresatami publikacji są wychowawcy, nauczyciele, rodzice i opiekunowie...
36,39 zł
42,00 zł
Oszczędzasz: 5,61 zł
Cena sugerowana przez wydawcę