Opis
Książka w pogłębiony sposób prezentuje całość problematyki z dziedziny prawa handlowego. Jest to kompletne opracowanie uwzględniające dorobek doktryny, orzecznictwo, zawierające elementy prawnoporównawcze.
Publikacja składa się z trzech części, z których:
Pierwsza omawia zagadnienia ogólne, dotyczące m.in. pojęcia prawa handlowego, definicji przedsiębiorcy, zasad rejestrowania przedsiębiorców i ich uczestnictwa w obrocie gospodarczym (w tym zasad prowadzenia spraw i reprezentacji).
Druga przedstawia podmioty występujące w obrocie gospodarczym, w tym m.in. spółki handlowe, spółdzielnie, przedsiębiorstwa państwowe, oddziały przedsiębiorców zagranicznych, instytucje not for profit.
Trzecia zawiera ogólne informacje dotyczące kontraktów, ich rodzajów oraz sposób nawiązywania stosunków, a także opisy różnych (nazwanych i nienazwanych) umów handlowych, np. umowy sprzedaży konsumenckiej, umowy agencji, komisu, leasingu czy umowy factoringu.
W 23. wydaniu podręcznika uwzględniono zmiany Kodeksu spółek handlowych związane z wprowadzeniem prostej spółki akcyjnej, zmianą sposobu opodatkowania spółek jawnych i komandytowych, doręczeniami elektronicznymi. Uwzględniono również ustawę, na mocy której rozszerzono stosowanie niektórych przepisów dotyczących konsumentów na osobę fizyczną, która zawiera umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego.
Publikacja składa się z trzech części, z których:
Pierwsza omawia zagadnienia ogólne, dotyczące m.in. pojęcia prawa handlowego, definicji przedsiębiorcy, zasad rejestrowania przedsiębiorców i ich uczestnictwa w obrocie gospodarczym (w tym zasad prowadzenia spraw i reprezentacji).
Druga przedstawia podmioty występujące w obrocie gospodarczym, w tym m.in. spółki handlowe, spółdzielnie, przedsiębiorstwa państwowe, oddziały przedsiębiorców zagranicznych, instytucje not for profit.
Trzecia zawiera ogólne informacje dotyczące kontraktów, ich rodzajów oraz sposób nawiązywania stosunków, a także opisy różnych (nazwanych i nienazwanych) umów handlowych, np. umowy sprzedaży konsumenckiej, umowy agencji, komisu, leasingu czy umowy factoringu.
W 23. wydaniu podręcznika uwzględniono zmiany Kodeksu spółek handlowych związane z wprowadzeniem prostej spółki akcyjnej, zmianą sposobu opodatkowania spółek jawnych i komandytowych, doręczeniami elektronicznymi. Uwzględniono również ustawę, na mocy której rozszerzono stosowanie niektórych przepisów dotyczących konsumentów na osobę fizyczną, która zawiera umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego.
Inne tego autora
330,48 zł
459,00 zł
Oszczędzasz: 128,52 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Książka Prawo handlowe składa sie z trzech części, z których: pierwsza omawia zagadnienia ogólne, dotyczące m.in. pojęcia prawa handlowego, definicji przedsiębiorcy, zasad rejestrowania przedsiębiorców i ich uczestnictwa w obrocie gospodarczym (w tym zasadprowadzenia spraw reprezentacji); druga przedstawia podmioty występujące w obrocie gospodarczym, w tym m.in. spółki handlowe, spółdzielnie, przedsiębiorstwa państwowe, fundacje i stowarzyszenia; trzecia zawiera ogólne informacje dotyczące kontr...
71,28 zł
99,00 zł
Oszczędzasz: 27,72 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Publikacja stanowi swoisty przewodnik po problematyce prawa spółek. Obejmuje nie tylko przystępne omówienie zagadnień spółek prawa handlowego uregulowanych przepisami kodeksu spółek handlowych, tj. spółek: jawnej, partnerskiej, komandytowej, komandytowo-akcyjnej, z ograniczoną odpowiedzialnością, prostej spółki akcyjnej akcyjnej, ale także spółki cywilnej działającej na podstawie kodeksu cywilnego, spółki cichej będącej umową nienazwaną, oraz europejskich form spółek. W odróżnieniu od dostępnych...
235,79 zł
299,00 zł
Oszczędzasz: 63,21 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Publikacja stanowi swoisty przewodnik po problematyce prawa spółek. Obejmuje nie tylko przystępne omówienie zagadnień spółek prawa handlowego uregulowanych przepisami kodeksu spółek handlowych, tj. spółek:
- jawnej,
- partnerskiej,
- komandytowej,
- komandytowo-akcyjnej,
- z ograniczoną odpowiedzialnością,
- akcyjnej
- ale także spółki cywilnej działającej na podstawie kodeksu cywilnego, spółki cichej będącej umową nienazwaną, oraz europejskich form spółek.
Autorami są specjaliści różnych dziedz...
261,46 zł
299,00 zł
Oszczędzasz: 37,54 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Książka stanowi zbiór 101 felietonów pisanych przez Profesora Andrzeja Kidybę od 2012 r. do 2021 r., które ukazały się w Dzienniku Gazecie Prawnej w dodatku Prawnik. Poświęcone są one prawu: niektóre odnoszą się bezpośrednio do norm prawnych, inne mają prawo w tle, jeszcze inne zaś z prawem są pośrednio, ale jednak związane....
42,85 zł
49,00 zł
Oszczędzasz: 6,15 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Książka stanowi szczegółowy komentarz do przepisów ustawy - Kodeks spółek handlowych. Nacisk położono na prezentację problemów, jakie wyłaniają się w praktyce ich stosowania.
W 16. wydaniu uwzględniono zmiany do kodeksu wprowadzone między innymi:
- ustawą z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w celu wprowadzenia uproszczeń dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym (Dz. U. poz. 2244);
- ustawą z dnia 9 listopada 2018 r. o zmianie ustawy o działalności leczniczej oraz ...
401,38 zł
459,00 zł
Oszczędzasz: 57,62 zł
Cena sugerowana przez wydawcę