Opis
Książka "Pożegnanie Atlantyku" poświęcona jest ostatniemu liniowemu rejsowi "Stefana Batorego", który z kilku powodów ma trwałe miejsce nie tylko w historii polskiej żeglugi. Podróż ta, która zakończyła się 21 października
1987 r., a więc ponad ćwierć wieku temu, była nie tylko ostatnim rejsem na istniejącej od 1957 r. linii
pasażerskiej z Gdyni do Montrealu, ale również końcem trwającej od 18 maja 1936 r. (data inauguracyjnej
podróży m/s „Batory” do Nowego Jorku) „morskiej dynastii Batorych” na północnym Atlantyku. Podróż ta
zapewniła także „Stefanowi Batoremu” trwałe miejsce w historii światowej żeglugi. Była to bowiem ostatnia,
regularna podróż statku pasażerskiego między Europą a Kanadą.
Podczas tego niezwykłego, nie tylko pod względem historycznym rejsu "Stefan Batory" został poddany
najtrudniejszej w swoim 36-letnim żywocie, próbie, którą był pojedynek z największym huraganem w rejonie
kanału La Manche od 1703 r. Huragan ten podczas, którego siła wiatru dochodziła do 220 km/godz. dorwał polski statek pasażerski (miał wtedy na pokładzie 671 pasażerów i 301 członków załogi) już na Tamizie, która w tych warunkach była wielokrotnie bardziej niebezpieczna niż otwarte morze. Na szczęście "Stefcio" jak pieszczotliwie nazywała go załoga, jako jedna z nielicznych jednostek pływających znajdujących się w tym rejonie wyszedł
z walki z tym superhuraganem zwycięsko, tracąc jedynie 2 kotwice i 400 m łańcucha kotwicznego. Szczegóły tej
walki z żywiołem stanowią istotną część tej książki.
Warto podkreślić, że książka ta w dużym stopniu oparta jest na scenariuszu dokumentalnego filmu "Dziewiąty - ostatni?", którego współautorem również jest Jerzy Drzemczewski.
1987 r., a więc ponad ćwierć wieku temu, była nie tylko ostatnim rejsem na istniejącej od 1957 r. linii
pasażerskiej z Gdyni do Montrealu, ale również końcem trwającej od 18 maja 1936 r. (data inauguracyjnej
podróży m/s „Batory” do Nowego Jorku) „morskiej dynastii Batorych” na północnym Atlantyku. Podróż ta
zapewniła także „Stefanowi Batoremu” trwałe miejsce w historii światowej żeglugi. Była to bowiem ostatnia,
regularna podróż statku pasażerskiego między Europą a Kanadą.
Podczas tego niezwykłego, nie tylko pod względem historycznym rejsu "Stefan Batory" został poddany
najtrudniejszej w swoim 36-letnim żywocie, próbie, którą był pojedynek z największym huraganem w rejonie
kanału La Manche od 1703 r. Huragan ten podczas, którego siła wiatru dochodziła do 220 km/godz. dorwał polski statek pasażerski (miał wtedy na pokładzie 671 pasażerów i 301 członków załogi) już na Tamizie, która w tych warunkach była wielokrotnie bardziej niebezpieczna niż otwarte morze. Na szczęście "Stefcio" jak pieszczotliwie nazywała go załoga, jako jedna z nielicznych jednostek pływających znajdujących się w tym rejonie wyszedł
z walki z tym superhuraganem zwycięsko, tracąc jedynie 2 kotwice i 400 m łańcucha kotwicznego. Szczegóły tej
walki z żywiołem stanowią istotną część tej książki.
Warto podkreślić, że książka ta w dużym stopniu oparta jest na scenariuszu dokumentalnego filmu "Dziewiąty - ostatni?", którego współautorem również jest Jerzy Drzemczewski.
Inne tego autora
Turistguide. Trestaden.Przewodnik przeznaczony jest dla turystów, którzy mogą poświęcić od 3 do 5 dni na zwiedzenie Trójmiasta. Uwzględnia on specyfikę tworzących go 3 miast: Gdańska, Sopotu i Gdyni. Najwięcej miejsca poświęcono, z oczywistych względów Gdańskowi - ,,złotej bramie Rzeczpospolitej" - miastu o tysiącletniej historii, której ślady można tam napotkać niemal na każdym kroku. Opisując Gdynię pokazano związki tego nowoczesnego, powstałego zaledwie przed 80 laty miasta z morzem, związki ...
11,04 zł
15,00 zł
Oszczędzasz: 3,96 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Ta bogato ilustrowana książka (ok.400 zdjęć) na 362 str. (formatu 250x300 mm) opisuje niezwykłą historię Polskich Linii Oceanicznych - przez kilkadziesiąt lat największego polskiego armatora i jednego z największych w Europie, który w najlepszym okresie swojego rozwoju, czyli w 1976 roku posiadał flotyllę 185 statków o nośności ponad miliona ton, zatrudniającego ok. 13000 pracowników z których 10,7 tys. stanowiły załogi tych statków.
Ta ogromna flota obsługiwała w latach 70. i 80. ubiegłego wiek...
137,40 zł
Oddajemy do rąk Państwa publikację, która ma upamiętniać jubileusz 100-lecia "Daru Pomorza" - słynnej Białej Fregaty, która przez ponad pół wieku z powodzeniem służyła polskiemu szkolnictwu. Obchody tego wspaniałego jubileuszu przypadają również na The Tall Ships' Races 2009, czyli zlotu najpiękniejszych żagłowców świata w Gdyni, w którym udział weźmie równie piękna fregata "Dar Młodzieży", następczyni "Daru Pomorza"....
48,17 zł
65,00 zł
Oszczędzasz: 16,83 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Album jest unikatowym, pierwszym tego rodzaju wydawnictwem na polskim rynku księgarskim. Jego największym atutem, oprócz przepięknych zdjęć statków, są jego walory dokumentacyjne. Ma on 296 stron leżącego formatu 210x297 mm, składa się z dwóch części. W pierwszej dwujęzycznej polsko-angielskiej są prezentowane zdjęcia 309 statków pasażerskich wraz z krótkimi ich charakterystykami techniczno-eksploatacyjnymi, które w latach 1958-2020 1187 razy zawinęły do gdyńskiego portu. Istotną jej częścią są ...
120,17 zł
163,30 zł
Oszczędzasz: 43,13 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
,, Album ten poświęcony jest Stefanowi Batoremu' - ostatniemu transatlantykowi pływającemu pod polską banderą, który przeszedł również do historii żeglugi światowej. Był bowiem jednym z dwóch, ostatnich pasażerskich liniowców, urzymujących stałe, regularne połączenia między Europą a północną Ameryką i jednocześnie statkiem, który zakończył trwającą blisko 150 lat historię pasażerskiej żeglugi liniowej między portami Wielka Brytanii i Kanady i 30-letnią między tym krajem a Polską. Zakończył też t...
51,52 zł
70,00 zł
Oszczędzasz: 18,48 zł
Cena sugerowana przez wydawcę