Szukaj Szukaj
KSIĄŻKISztuka
Polski new look
-31%

Polski new look

Wydawnictwo:Marginesy
Liczba stron: 360
Oprawa: zintegrowana
Rok wydania w Polsce: 2019
Format: 17,5x24 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788366335325
Polski new look
Cena sugerowana przez wydawcę:
59,90
41,35
Oszczędzasz: 18,55

Opis

To pozycja, którą każdy miłośnik designu i kolekcjoner ceramiki powinien mieć!
Design przełomu dekad lat 50. i 60. XX wieku reklamowano często jako new look. Ten wpadający w ucho zwrot stał się hasłem wywoławczym debiutanckiej kolekcji Christiana Diora, do Polski zaś nowe trendy dotarły na krótko przed polityczną odwilżą 1956 roku. Niezwykłą rolę w propagowaniu nowoczesności i pojęcia dobrego wzoru odegrał założony przez Wandę Telakowską Instytut Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.
Ceramiczny design lat 50. i 60. w Polsce to jednak nie tylko projekty powstające w pracowniach Zakładu Ceramiki i Szkła IWP to ciekawa i dotąd rzadko prezentowana oferta polskich wytwórni porcelany, porcelitu i fajansu.
W tej bogato ilustrowanej książce (ponad 200 kolorowych fotografii) znajdują się informacje o historycznych kontekstach rozwoju europejskiego i polskiego wzornictwa i animatorskiej roli IWP. Są też historie i dokonania poszczególnych ośrodków (fabryk w Wałbrzychu, Jaworzynie Śląskiej, Chodzieży, Ćmielowie, Pruszkowie, Tułowicach, Bogucicach, Włocławku, Mirostowicach), wytwórni prywatnych (Steatyt) i zakładów związanych z Cepelią (Kadyny, Bolesławiec, Włocławek, Łysa Góra). Książkę wzbogacają zapisy rozmów z projektantami, wykaz projektów rzeźby figuralnej i biogramy artystów.

Opinie

Kupujący ten produkt kupili także:

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.