Szukaj Szukaj
KSIĄŻKIFinanse
Podatki w branży FMCG i e-commerce
-13%

Podatki w branży FMCG i e-commerce

Praca zbiorowa

Wydawnictwo:Wolters Kluwer
Autor: Praca zbiorowa
Liczba stron: 152
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2020
Format: 240x145x9 mm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788382231724
Podatki w branży FMCG i e-commerce
Cena sugerowana przez wydawcę:
99,00
86,57
Oszczędzasz: 12,43

Opis

Publikacja omawia kwestie podatkowe związane z szeroko pojętym sektorem FMCG (Fast Moving Consumer Goods), oferującym głównie produkty szybkozbywalne, zaspokajające podstawowe potrzeby konsumenta takie jak żywność, napoje, kosmetyki i środki czystości. Ze względu na dynamikę tej branży oraz jej powszechność i różnorodność, w polskim prawie trudno o proste i jednoznaczne regulacje, które pozbawiłyby przedsiębiorców wątpliwości dotyczących zasad opodatkowania w sektorze FMCG.
W książce przedstawiono m.in. kwestie dotyczące:
opodatkowania handlu FMCG na gruncie VAT,
opodatkowania handlu e-commerce,
opodatkowania akcji promocyjnych,
obciążeń fiskalnych w branży FMCG.
Autorzy analizują, m.in. zmiany wynikające z wprowadzenia:
opłaty cukrowej,
opłaty od napojów alkoholowych o pojemności nieprzekraczającej 300 ml tzw. małpek,
nowej matrycy stawek VAT,
wiążących informacji stawkowych (WIS),
kas rejestrujących on-line,
e-paragonów.
W opracowaniu zawarto również omówienie praktycznych problemów z ich właściwym przyporządkowaniem na przykładzie case study, z uwzględnieniem rozstrzygnięć Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i polskich sądów administracyjnych.

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.