Szukaj Szukaj
SZKOŁA I EDUKACJAPodręcznikiPodstawowa 0-3Nauczanie zintegrowane
Oto ja 2. Ćwiczenia polonistyczno-społeczne, część 4

Oto ja 2. Ćwiczenia polonistyczno-społeczne, część 4 Szkoła podstawowa

Karina Mucha , Anna Stalmach-Tkacz , Joanna Wosianek

Wydawnictwo:MAC Edukacja
Autor: Karina Mucha , Anna Stalmach-Tkacz , Joanna Wosianek
Liczba stron: 64
Oprawa: miękka
Seria wydawnicza: OTO JA
Język oryginału: polski
Rok wydania w Polsce: 2013
Format: 20.0x28.0cm
ISBN: 9788378730644
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788378730644
Oto ja 2. Ćwiczenia polonistyczno-społeczne, część 4
17,90

Opis

Ćwiczenia polonistyczno-społeczne zawierają interesujące pomysły realizacji podstawy programowej w zakresie rozwijania umiejętności językowych i społecznych. Dzieci poznają strukturę języka, bogacą swoje słownictwo, uczą się wypowiadać na różne tematy. Szczególny nacisk położono na umiejętność opowiadania o swoich emocjach i uczuciach. Charakterystyczne jest bogactwo nietypowo zbudowanych ćwiczeń z zakresu ortografii, gramatyki i słowotwórstwa. Autorzy proponują np. bardzo ciekawy sposób wprowadzania części mowy – w klasie drugiej kładą nacisk na ich intuicyjne rozpoznawanie i różnicowanie, natomiast nazewnictwo wprowadzają w klasie trzeciej.

Dzieci mogą też zmierzyć się z zadaniami pisarskimi – piszą pamiętnik, życzenia, list. Uczą się kultury słowa, zasad ortografii, interpunkcji – charakterystyczna jest duża liczba ćwiczeń wprowadzających, utrwalających i sprawdzających, ułożona i podana w atrakcyjnej, bliskiej współczesnemu dziecku formie. W ćwiczeniach są również zadania oznaczone domkiem – do wykonania w obecności rodziców czy opiekunów – polegające na wspólnym poszukiwaniu informacji, wykonywaniu projektu, rozmowie.

Części ćwiczeń druga, trzecia i czwarta zostały tak skonstruowane, by poznanie każdej wartości zamknąć podsumowaniem zawartym w części „Czy już potrafisz…”. Są tam ćwiczenie gramatyczne, ortograficzne, pisarskie oraz sprawdzenie czytania ze zrozumieniem.

Część czwartą kończy rozbudowane podsumowanie wiadomości i umiejętności z zakresów:
- budowania krótkich wypowiedzi pisemnych (opis, opowiadanie, życzenia, adresowanie koperty),
- ortografii (wyrazy z ż, rz, ó, u, ch, h, wielka litera, cząstka nie),
- interpunkcji (znaki interpunkcyjne kończące zdania),
- znajomości (intuicyjnej) prawidłowości charakteryzujących system języka (tworzenie rodziny wyrazów, wyrazy o znaczeniu do siebie przeciwnym, rozróżnianie części mowy – bez ich nazywania).

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.