Opis
W okresie drugiej wojny światowej armia niemiecka używała obok klasycznych pojazdów kołowych także wielu typów pojazdów półgąsienicowych. Najbardziej popularne były transportery opancerzone typu Sd Kfz 250 i Sd Kfz 251 oraz ciągniki półgąsienicowe.
Niemcy wprowadzili też do jednostek pojazdy półgąsienicowe powstałe w wyniku przebudowy standardowych samochodów ciężarowych.
Już pierwszy rok walki w Rosji pozwolił uzyskać cenne doświadczenia w zakresie sprawności transportu na froncie wschodnim. W okresie wiosennym i jesiennym rosyjskie i ukraińskie drogi zmieniały się w bajora błota, w którym została unieruchomiona większość pojazdów kołowych Wehrmachtu i Waffen-SS, oczywiście, oprócz wówczas nielicznych, pojazdów z napędem na obie, lub dwie osie (4x4 lub 6x4).
Klasyczne samochody ciężarowe, posiadające napęd tylko na tylną oś (4x2) doskonale sprawdzały się na dobrych drogach, natomiast na froncie wschodnim stawały się zupełnie bezużyteczne.
Niemcy wprowadzili też do jednostek pojazdy półgąsienicowe powstałe w wyniku przebudowy standardowych samochodów ciężarowych.
Już pierwszy rok walki w Rosji pozwolił uzyskać cenne doświadczenia w zakresie sprawności transportu na froncie wschodnim. W okresie wiosennym i jesiennym rosyjskie i ukraińskie drogi zmieniały się w bajora błota, w którym została unieruchomiona większość pojazdów kołowych Wehrmachtu i Waffen-SS, oczywiście, oprócz wówczas nielicznych, pojazdów z napędem na obie, lub dwie osie (4x4 lub 6x4).
Klasyczne samochody ciężarowe, posiadające napęd tylko na tylną oś (4x2) doskonale sprawdzały się na dobrych drogach, natomiast na froncie wschodnim stawały się zupełnie bezużyteczne.
Inne tego autora
Panzerjager I. Tank Power vol.CCXV 480
26,61 zł
35,00 zł
Oszczędzasz: 8,39 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Druga część monografii (pierwsza część Polska 1939 nr 277, Warszawa 2006) opisującej działania bojowe wojsk pancernych i zmotoryzowanych w Polsce we wrześniu 1939 roku jest poświęcona agresji ZSRS na Polskę i operacjom wojsk pancernych Armii Czerwonej przeciwko oddziałom Wojska Polskiego. W przeciwieństwie do walk na zachodzie Polski wojna z ZSRS nie obfitowała w poważniejsze bitwy z udziałem polskich wojsk pancernych, a dochodziło raczej do starć i potyczek. Do większych walk oddziałów Wojska P...
10,53 zł
18,00 zł
Oszczędzasz: 7,47 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Czołg lekki 7TP był jedynym, obok zakupionych w 1939 roku francuskich Renaultów R35, w miarę nowoczesnym, czołgiem armii II RP. Pojazdy tego typu produkowane były od 1934 do 1939 roku w dwóch wersjach: jedno i dwuwieżowych, różniących się jedynie uzbrojeniem, oczywiście były wprowadzane inne modyfikacje, ale dotyczyły one wyposażenia, osprzętu silnika, przyrządów celowniczych.
Niniejsze opracowanie stanowi uzupełnienie wcześniejszych publikacji dotyczący czołgu 7TP (Militaria nr 317 i 400), jedn...
28,89 zł
38,00 zł
Oszczędzasz: 9,11 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Monografia polskich czołgów rozpoznawczych TK3 TKF i TKS uzywanych bojowo we wrzesniu 1939 roku. Książka bogato ilustrowana, zawiera też plany. ...
27,38 zł
36,00 zł
Oszczędzasz: 8,62 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Czołg lekki Panzerkampfwagen I Sd Kfz 101 stanowił trzon parku sprzętowego niemieckich wojsk pancernych podczas agresji na Polskę we wrześniu 1939 roku i w czasie kampanii francuskiej w 1940 roku. Podobnie wyglądał szlak bojowy niewiele wiekszego czołgu lekkieg PzKpfw II Sd Kfz 121 ...
27,38 zł
36,00 zł
Oszczędzasz: 8,62 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
7TP był jedynym nowoczesnym czołgiem armii polskiej. Pojazdy tego typu produkowane były od 1934 roku do 1939 roku w dwóch wersjach produkcyjnych (jedno i dwuwieżowej), różniących się uzbrojeniem. W publikacji został omówiony rozwój konstrukcji, produkcja i zastosowanie bojowe 7TP w jednostkach Wojska Polskiego i czołgów zdobycznych w jednostkach armii niemieckiej....
27,24 zł
37,00 zł
Oszczędzasz: 9,76 zł
Cena sugerowana przez wydawcę