Szukaj Szukaj
KSIĄŻKIDziedziny specjalistyczneSocjologia
Normy widzialności
-27%

Normy widzialności

Wydawnictwo:Fundacja Bęc Zmiana
Liczba stron: 318
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2019
Format: 14,6x20,5 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788362418633
Normy widzialności
Cena sugerowana przez wydawcę:
49,00
35,68
Oszczędzasz: 13,32

Opis

Normy widzialności. Tożsamość w czasach transformacji Magdy Szcześniak to podróż do lat 90. śladami wizerunków normalności od biznesmenów ze zdjęć stockowych, przez podróbki zachodnich towarów, po wyklęte białe skarpetki. Normalność, słowo-klucz polskiej transformacji, to nieprecyzyjne, ale wygodne pojęcie przywołujące powab Europy, Zachodu, właściwego i rzekomo neutralnego porządku (gospodarczego, społecznego, estetycznego).Uznaje się ją za stan naturalny, który pojawia się samoistnie wraz ze zmianą systemową.
Jednocześnie w latach 90. normalność była czymś, czego należało się nauczyć poprzez uważne naśladowanie zachodnioeuropejskich wzorów i standardów, których źródłem były przede wszystkim krążące w transformacyjnej sferze publicznej obrazy. Na łamach Norm widzialności Szcześniak opisuje m.in. wyłanianie się dominującego wizerunku polskiej klasy średniej oraz przygląda się dyskusjom o wizerunku nowoczesnego geja wewnątrz zmarginalizowanej mniejszości seksualnej.
Normy widzialności to pierwsza książka z wydawniczej serii wizualnej, stworzonej we współpracy z Instytutem Kultury Polskiej UW i projektantem Krzysztofem Pydą.

Opinie

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.