Opis
Książka tłumaczy mechanizm rządzący składem akapitu oraz wyjaśnia, na czym polega proces czytania złożonego tekstu. Autor tłumaczy zależności poszczególnych białych przestrzeni w tekście od świateł wewnątrz liter, poprzez światła międzyliterowe i międzywyrazowe, po międzywierszowe. Podpowiada, jak należy ustawić wartości typograficzne w akapicie, by uzyskać najlepsze rozwiązanie. Według wybitnego typografa i projektanta pism Matthew Cartera, nie ma nic takiego, co trzeba rozumieć w składzie pism, czego nie byłoby w tej książce. Autor w sposób klarowny, za pomocą zrozumiałych rysunków i prostego języka, [] tłumaczy elementy typograficzne form i przestrzeni tworzących litery, słowa, wiersze i akapity.
Książka jest adresowana do uczniów i studentów poznających podstawy typografii. Paul Shaw, projektant pism i nauczyciel w Parsons The New School for Design, tak pisze o książce: Czytanie Niezbędnika typograficznego jest jak rozmowa z mistrzem, a nie słuchanie wykładu nauczyciela. Ton, w jakim jest napisana, opracowanie graficzne oraz treść spodoba się z pewnością zarówno studentom, jak i nauczycielom typografii.
Autor książki jest projektantem krojów pism i typografem współpracującym od 1997 roku z Font Bureau, pedagogiem Rhode Island School of Design w Providence. Brytyjski magazyn Eye określił Highsmitha jako jedną z naprawdę niepowtarzalnych nowych postaci na amerykańskiej scenie projektowania pism.
Książka jest adresowana do uczniów i studentów poznających podstawy typografii. Paul Shaw, projektant pism i nauczyciel w Parsons The New School for Design, tak pisze o książce: Czytanie Niezbędnika typograficznego jest jak rozmowa z mistrzem, a nie słuchanie wykładu nauczyciela. Ton, w jakim jest napisana, opracowanie graficzne oraz treść spodoba się z pewnością zarówno studentom, jak i nauczycielom typografii.
Autor książki jest projektantem krojów pism i typografem współpracującym od 1997 roku z Font Bureau, pedagogiem Rhode Island School of Design w Providence. Brytyjski magazyn Eye określił Highsmitha jako jedną z naprawdę niepowtarzalnych nowych postaci na amerykańskiej scenie projektowania pism.