Szukaj Szukaj
SZKOŁA I EDUKACJAPodręczniki akademickiePedagogika
52567401602KS
-27%

Nauka o szkole Studium monograficzne. Zarys koncepcji

Józef Kuźma

Wydawnictwo:Impuls
Autor: Józef Kuźma
Tłumacz: Buchta Magdalena
Liczba stron: 298
Rok wydania w Polsce: 2011
ISBN: 9788375874402
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788375874402
Nauka o szkole
Cena sugerowana przez wydawcę:
39,80
28,87
Oszczędzasz: 10,93

Opis

„[...] Do najważniejszych walorów monografii należą: konsekwentne traktowanie scholiologii jako nauki o szkole, opieranie jej na kulturze i narodowych tradycjach oraz istotnych dla jej rozwoju współczesnych, światowych trendach; akcentowanie wychowawczych walorów scholiologii; podmiotowe, partnerskie i demokratyczne traktowanie jej uczestników; nieuleganie modnym nurtom; edukacji i naukom o niej. Ponadto jest to praca, która odznacza się w znacznym stopniu takimi walorami, jak: aktualność i ważność w sensie społecznym, poznawczym, metodologicznym i utylitarnym podejmowanej w niej problematyki, innowacyjność, obiektywizm naukowy i wiarygodność, łatwość korzystania z przeprowadzonych analiz, przejrzysty charakter, rekomendacji oraz ukazanie środków, granic i warunków efektywnego stosowania proponowanych rozwiązań. Monografia ma wszelkie cechy dobrej książki. Autor zawarł w niej to, co odpowiada istotnym trendom światowej i rodzimej nauki o szkole i co prezentuje współczesny jej rozwój. Ukazał istotę, genezę podstawowych pojęć z scholiolizacji i ich funkcje w sposób zręczny i zgodny z tym ich rozumie­niem, o które chodzi we współczesnych naukach o edukacji. W sposób trafny, a zarazem zwięzły okre­ślił poznanie naukowe w nauce o szkole na podstawie nauk o edukacji, humanistycznych i społecznych. Z kart książki odczuwa się troskę Autora o autentyczny rozwój polskiej scholiologii oraz chęć przyjścia z pomocą nauczycielom w ich trudnym siewie. Nauka o szkole... to godna uwagi monografia, jako książka konkretna, w pewnych partiach wcale niełatwa, nie jest ciężka i monotonna. Nie jest też ciasna, lecz urozmaicona i otwarta. Nie można obejść się bez tej książki w kształceniu, dokształcaniu i doskonaleniu nauczycieli [...]". prof. zw. dr hab. Kazimierz Denek


Opinie

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.