Opis
W książce znajdują się opisy, w jaki sposób można wprowadzać i kształtować niektóre matematyczne pojęcia, w jaki sposób "robi się" to w szkole (pokazujemy fragmenty szkolnych podręczników) i jak wyglądają formalne matematyczne definicje tych pojęć. Odwołujemy się do podstawy programowej matematyki, czyli bardzo ważnego dokumentu, określającego jakich zagadnień z matematyki powinno się uczyć w szkole.
Książka powstała na podstawie materiałów do wykładów Modelowanie wybranych pojęć matematycznych prowadzonych w latach 2011-2016 dla studentów sekcji nauczycielskiej w Instytucie Matematyki Uniwersytetu Gdańskiego. Przed niektórymi wykładami pytano studentów (w formie ankiety), co wiedzą np. o liczbach rzeczywistych, o pojęciu pola figury płaskiej, o funkcjach ciągłych; wyniki tych ankiet są niepokojące - wiedza przyszłych nauczycieli matematyki na temat istoty pojęć, które będą wprowadzać w szkole jest płytka (niektóre odpowiedzi studentów przytaczam). Można zapytać, czy taka głębsza wiedza jest im potrzebna? Podobne, raczej retoryczne pytanie, można zadać przyszłym lekarzom. Po co lekarzowi podstawowej opieki medycznej wiedza na temat komórki, genów itp. Uważamy jednak, że fundamentalna wiedza jest jednak niezbędna, zwłaszcza przyszłym nauczycielom matematyki; na ogół nie tworzą oni matematyki, ale, omawiając, kształtując pojęcie matematyczne w szkole warto sięgać do jego matematycznych podstaw.
Książka powstała na podstawie materiałów do wykładów Modelowanie wybranych pojęć matematycznych prowadzonych w latach 2011-2016 dla studentów sekcji nauczycielskiej w Instytucie Matematyki Uniwersytetu Gdańskiego. Przed niektórymi wykładami pytano studentów (w formie ankiety), co wiedzą np. o liczbach rzeczywistych, o pojęciu pola figury płaskiej, o funkcjach ciągłych; wyniki tych ankiet są niepokojące - wiedza przyszłych nauczycieli matematyki na temat istoty pojęć, które będą wprowadzać w szkole jest płytka (niektóre odpowiedzi studentów przytaczam). Można zapytać, czy taka głębsza wiedza jest im potrzebna? Podobne, raczej retoryczne pytanie, można zadać przyszłym lekarzom. Po co lekarzowi podstawowej opieki medycznej wiedza na temat komórki, genów itp. Uważamy jednak, że fundamentalna wiedza jest jednak niezbędna, zwłaszcza przyszłym nauczycielom matematyki; na ogół nie tworzą oni matematyki, ale, omawiając, kształtując pojęcie matematyczne w szkole warto sięgać do jego matematycznych podstaw.
Inne tego autora
Kolejna monografia w serii, ukazująca genezę powstania i szlak bojowy 2 pułku lekkiej. Zeszyt nr 93
15,94 zł
19,90 zł
Oszczędzasz: 3,96 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Drzewo genealogiczne M::plus:: rozpoczyna się w czasach zeszytów gdańskich ? książek, które nauczyciele matematyki przyjęli z prawdziwym entuzjazmem. Tradycję zeszytów z powodzeniem kontynuuje Matematyka z plusem ? seria ulubiona przez uczniów i nauczycieli. Podręczniki są dostosowane do możliwości każdego ucznia: uwzględniając potrzeby najsłabszych, rozwijają umiejętności uzdolnionych. Takie rozwiązanie znacznie ułatwia pracę w klasach o zróżnicowanym poziomie. Teoria zawarta w podręcznikach je...
21,17 zł
23,00 zł
Oszczędzasz: 1,83 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Kolejna monografia pułku z uwzględnieniem jego szlaku bojowego w okresie kampanii wrześniowej. Zeszyt nr 126
10,23 zł
13,45 zł
Oszczędzasz: 3,22 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
<P>Zeszyt ćwiczeń podstawowych uzupełnia serię Matematyka z plusem dla piątej klasy szkoły podstawowej. Książka jest zgodna z obowiązującą podstawą programową.</P><P>Zeszyt ćwiczeń podstawowych przeznaczony jest dla tych uczniów, którzy nie radzą sobie z nauką na bieżąco. Elementarne ćwiczenia pomagają zrozumieć materiał omawiany na lekcji. Rozwiązywanie zadań zamieszczonych w zeszycie pozwala wyrównać poziom klasy. </P><P>Zawartość Zeszytu ćwiczeń podstawowych możn...
12,49 zł
12,70 zł
Oszczędzasz: 0,21 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
11,45 zł
13,00 zł
Oszczędzasz: 1,55 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Kolejny zeszyt z serii "Zarys historii wojennej pułków polskich w Kampanii Wrześniowej".
10,82 zł