Szukaj Szukaj
SZKOŁA I EDUKACJAPodręczniki akademickiePedagogika
Między linearnością a klikaniem
-89%

Między linearnością a klikaniem O społecznych konstrukcjach podejść do uczenia się. Oprawa miękka

Wydawnictwo:Impuls
Liczba stron: 240
Oprawa: miękka
Język oryginału: polski
Rok wydania w Polsce: 2013
Format: 16.0x23.5cm
ISBN: 9788378501176
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788378501176
Między linearnością a klikaniem
Cena sugerowana przez wydawcę:
58,00
6,49
Oszczędzasz: 51,51

Opis

Czym jest uczenie się człowieka? Dlaczego ludzie uczą się w różny sposób? Czy sytuacja społeczna może kształtować podejścia do uczenia się? Czy podejścia do uczenia się mogą mieć konstytucję historyczną? Jak podejście do uczenia się wpływa na kształt ludzkiej biografii? Próba odpowiedzi na pytania stanowiła cel tej książki.
W książce postawiono hipotezę zakładającą, że podejścia do uczenia się są konstruowane społecznie. Procedurą sprawdzenia tej hipotezy była analiza sposobów uczenia się (rodzajów podejść do uczenia się) młodzieży posiadającej odmienny kapitał kulturowy.
Książka stanowi rodzaj projektu ukierunkowanego na inne odczytanie teorii uczenia się. Inne, bo z jednej strony socjologiczne, z drugiej natomiast wykorzystujące bardzo rzadko stosowane w pedagogice narzędzie – autorski program komputerowy. Jest ona także pewną próbą odejścia od konwencji pisania o uczeniu się.
Najważniejszym wnioskiem książki jest potwierdzenie stawianej w niej hipotezy. Podejścia do uczenia się są konstruowane społecznie – większość młodzieży o niskim kapitale kulturowym uczy się w sposób linearny, natomiast większość tej o wysokim – klikany.

Opinie

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.