Szukaj Szukaj
SZKOŁA I EDUKACJAPodręczniki akademickiePedagogika
Metodyka edukacji polonistycznej
-24%

Metodyka edukacji polonistycznej

Danuta Dobrowolska

Wydawnictwo:Impuls
Autor: Danuta Dobrowolska
Liczba stron: 300
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2017
Format: 23,5x16 cm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788380953000
Metodyka edukacji polonistycznej
Cena sugerowana przez wydawcę:
66,60
50,65
Oszczędzasz: 15,95

Opis

Książka ta zrodziła się z przekonania, że będzie potrzebna studentom pedagogiki wczesnoszkolnej oraz studiującym edukację wczesnoszkolną lub dokształcającym się wtym zakresie nauczycielom. Autorka zawarła wniej swoje kilkunastoletnie doświadczenia zprowadzenia przedmiotu edukacja polonistyczna wsystemie kształcenia zintegrowanego na uczelni ina platformie e-learningowej. Do kształcenia na odległość parę lat temu przygotowała 10 godzin wykładów, które za zgodą władz uczelni Wyższej Szkoły Pedagogicznej Towarzystwa Wiedzy Powszechnej wWarszawie (obecnie im. Janusza Korczaka) wykorzystała wtej publikacji. Zostały one wchłonięte przez rozdziały książki, ale już jako treści mocno rozszerzone, zmienione izaktualizowane.
W prezentowanym podręczniku pokazano wiedzę opartą zarówno na własnych doświadczeniach dydaktycznych autorki, jak ina bogatej literaturze przedmiotu. Omówiono w niej pracę ztekstami literackimi izdziełami sztuki (muzyki, plastyki) różnymi metodami: pozawerbalnymi, atakże werbalno-czynnościowymi, opartymi częściowo na analizie strukturalnej, oraz metodami aktywizującymi.
Autorka uważa, że metodyka edukacji wczesnoszkolnej uwzględniająca kształcenie literackie oparte na stosowaniu metod werbalno-czynnościowych, zadaniowych imetod aktywizujących znalazła już swoje miejsce wdydaktyce. Nie należy tego zaprzepaszczać.
Wzakresie kształcenia językowego wykorzystuje tradycyjne metodyki, wktórych kładzie się nacisk na ćwiczenia służące rozwijaniu sprawności językowej ucznia różnymi formami zadań.
Autorka ma jednak świadomość, że kształcenie przede wszystkim techniki czytania i pisania obecnie już nie wystarcza do rozwinięcia indywidualnej, bogatej pod względem słownictwa ikreatywnej mowy oraz umiejętności poprawnego, ale itwórczego pisania. Ćwiczenia, które mają utrwalać materiał ikształcić głównie nawyki, mogą stanowić bazę czynności nauczyciela przede wszystkim na początku nauki dziecka, azczasem powinny się stać tylko ćwiczeniami pomocniczymi, służącymi opanowaniu nowego materiału.
Wpodręczniku omówiono nowe propozycje rozwijania języka ucznia propagowane przez pedagogów nowatorów. Zaprezentowano metody pracy wświetle badań iteorii uwzględniających współczesną wiedzę ouczniu, jego zdolnościach oraz pracy mózgu.

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.