Opis
W książce Metody badawcze w zarządzaniu humanistycznym Czytelnik znajdzie zestaw przydatnych i sprawdzonych metod badawczych, wykorzystywanych od wielu lat przez piszących o nich autorach. Zamiarem autorów jest nie tylko ukazanie cech i zalet prezentowanych metod badawczych, lecz także co jest typowe dla podejścia humanistycznego podzielenie się doświadczeniami, pokazanie, jak z nich korzystać. Publikacja nie jest to kolejnym metodologicznym podręcznikiem, lecz przewodnikiem po pracy badawczej, po który można sięgnąć w celach poznawczych, w chwili kryzysu, gdy pojawią się problemy, trudności czy choćby tylko znaki zapytania towarzyszące refleksji badawczej.
Pierwsza część książki jest poświęcona metodom jakościowym eksplorującym. Znalazły się w niej opisy, zarówno często używanej w badaniach organizacji metody studiów przypadku, jak i teorii ugruntowanej, rzadziej wykorzystywanej w badaniach dotyczących zarządzania.
W części drugiej są opisane metody jakościowe interpretacyjne, które mogą być wykorzystane w badaniach dotyczących zarządzania humanistycznego.
W trzeciej, ostatniej części książki, poświęconej metodom ilościowym i mieszanym, autorzy wykazują, że zarządzanie humanistyczne nie odcina się od klasycznych metod ilościowych, jednak należy je stosować z dużą świadomością ograniczeń. Bardzo cenne są uwagi wskazujące na celowość łączenia metod ilościowych i jakościowych, co pozwala w pełni zdiagnozować badane zjawiska.
Publikacja powinna stanowić literaturę obowiązkową dla każdego badacza w dziedzinie zarządzania.
Pierwsza część książki jest poświęcona metodom jakościowym eksplorującym. Znalazły się w niej opisy, zarówno często używanej w badaniach organizacji metody studiów przypadku, jak i teorii ugruntowanej, rzadziej wykorzystywanej w badaniach dotyczących zarządzania.
W części drugiej są opisane metody jakościowe interpretacyjne, które mogą być wykorzystane w badaniach dotyczących zarządzania humanistycznego.
W trzeciej, ostatniej części książki, poświęconej metodom ilościowym i mieszanym, autorzy wykazują, że zarządzanie humanistyczne nie odcina się od klasycznych metod ilościowych, jednak należy je stosować z dużą świadomością ograniczeń. Bardzo cenne są uwagi wskazujące na celowość łączenia metod ilościowych i jakościowych, co pozwala w pełni zdiagnozować badane zjawiska.
Publikacja powinna stanowić literaturę obowiązkową dla każdego badacza w dziedzinie zarządzania.
Inne tego autora
Autorki i Autorzy niniejszej publikacji opowiadają o roli dziedzictwa kultury we współczesnych muzeach i instytucjach sztuki, a także w organizacjach niekojarzących się bezpośrednio z kulturą, ale w których odgrywa ona ważną rolę w określaniu tożsamości i wyznaczaniu etosu. Większość Autorek i Autorów jest związana z Wydziałem Zarządzania i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego jako pracowniczki i pracownicy, doktorantki i doktoranci, studentki i studenci, ale do naszego wspólnego ...
34,11 zł
39,90 zł
Oszczędzasz: 5,79 zł
Cena sugerowana przez wydawcę
Od czasów Arystotelesa wiemy, że na każdy akt komunikacyjny składają się co najmniej trzy elementy: nadawca komunikatu, jego odbiorca i sam komunikat, a więc dwoje ludzi i relacja między nimi. Na tej podstawie zbudowano rozmaite modele komunikacyjne, pozwalające nam zrozumieć istotę procesów komunikacyjnych. Współczesny świat, w którym komunikat stał się cenny i jednocześnie bezprecedensowo powszechny, wymaga jednak czegoś więcej niż sama wiedza o komunikowaniu się wymaga zarządzania tym procese...
34,11 zł
39,90 zł
Oszczędzasz: 5,79 zł
Cena sugerowana przez wydawcę