Szukaj Szukaj
SZKOŁA I EDUKACJAPodręczniki akademickieMatematyka
Matematyka po polsku. Podręcznik dla cudzoziemców

Matematyka po polsku. Podręcznik dla cudzoziemców

Wydawnictwo:Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Liczba stron: 218
Rok wydania w Polsce: 2016
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788379690688
Matematyka po polsku. Podręcznik dla cudzoziemców
35,01

Opis

W serii W Wieży Babel po polsku są wydawane podręczniki napisane przez polonistów i nauczycieli przedmiotów zatrudnionych w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego. Wieża Babel to popularna nazwa łódzkiego centrum, w którym od lat 50. XX wieku prowadzona jest edukacja polonistyczna kandydatów na studia i entuzjastów języka polskiego z wielu krajów świata. Jako trzeci tom serii proponujemy podręcznik Matematyka po polsku autorstwa znakomitych wykładowczyń matematyki w SJPdC UŁ: mgr Danuty Wróbel i dr Alicji Zielińskiej oraz polonisty dr. Grzegorza Rudzińskiego, reprezentującego Katedrę Lingwistyki Stosowanej i Kulturowej UŁ. Mamy nadzieję, że dzięki tej współpracy międzyprzedmiotowej opracowanie to stanie się wzorcem podręcznika do nauczania języka polskiego w jednej z odmian specjalistycznych.
Matematyka po polsku jest kontynuacją podręcznika Wstęp do matematyki. Podręcznik dla cudzoziemców, wydanego przez Wydawnictwo UŁ w roku 2011. Jest zarówno podręcznikiem matematyki, jak i języka polskiego dla cudzoziemców. W intencji autorów ma być pomocny w pokonywaniu barier typowych dla polszczyzny matematyki.
Opracowanie adresowane jest do trzech grup uczących sięjęzy ka polskiego:
cudzoziemców, którzy z zamiarem podjęcia w Polsce studiów rozpoczynają naukę języka polskiego od podstaw;
osób, które znając język polski w zakresie ogólnym, muszą uzupełnić jego znajomość w zakresie matematyki;
osób kształconych za granicą, które z racji różnic w programach szkolnych znają inny niż obowiązujący w Polsce zakres matematyki, a chcą podjąć wymagające tego studia. Zakłada się jednak, że odbiorcy znają matematykę na poziomie egzaminu maturalnego obowiązującego w ich krajach.
prof. UŁ dr hab. Grażyna Zarzycka (redaktor serii)
W moim przekonaniu Autorzy osiągnęli zamierzony cel. () Podręcznik będzie stanowił doskonałą pomoc w prowadzeniu zajęć ze studentami, a jednocześnie będzie mógł być wykorzystany jako podstawa samodzielnej pracy wszystkich trzech grup osób wymienionych powyżej, gdyby poszukiwali oni pewnych wzorców wypowiadania treści matematycznych w języku polskim (oczywiście w zakresie odpowiadającym zagadnieniom przedstawionym w książce) lub starali się uzupełnić brakująca wiedzę do poziomu umożliwiającego rozpoczęcie lub kontynuowanie studiów w polskich uczelniach.
Z recenzji prof. dr. hab. Ryszarda J. Pawlaka

Opinie

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.