Szukaj Szukaj
KSIĄŻKIBiznes
Kształtowanie relacji na polsko-czeskim...
-20%

Kształtowanie relacji na polsko-czeskim...

Wydawnictwo:PWE
Liczba stron: 336
Oprawa: broszurowa
Rok wydania w Polsce: 2020
Format: 250x176 mm
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788320824131
Kształtowanie relacji na polsko-czeskim...
Cena sugerowana przez wydawcę:
64,90
51,63
Oszczędzasz: 13,27

Opis

W pierwszych dwóch dekadach XXI wieku na europejskich pograniczach, w tym również na
pograniczu polsko-czeskim, można zauważyć intensyfikację różnych działań mających na celu
pobudzenie transgranicznej współpracy kulturalnej. Służą one m.in. zacieraniu granic i podziałów
między państwami przygranicznymi czy też kształtowaniu nowej ich jakości. Doprowadziło to
m.in. do wzrostu podaży na rynku usług kultury pogranicza polsko-czeskiego czy zmiany
w zachowaniach polskich oraz czeskich odbiorców oferty kulturalnej i w konsekwencji do
wyodrębnienia się wspólnego transgranicznego rynku usług kultury. Rynku bardzo specyficznego
(chociażby ze względu na ciągle istniejące polsko-czeskie animozje i podziały) i jak dotąd bardzo
słabo rozpoznanego oraz opisanego.
Prezentowana książka ma charakter interdyscyplinarny i oprócz zarządzania (zwłaszcza
marketingu) znajdują się w niej odniesienia do ekonomii, socjologii oraz sfery kultury. Przyjętym
celom pracy oraz postępowaniu badawczemu podporządkowana została struktura książki
obejmująca dwie warstwy: teoretyczną oraz empiryczną. Rozdział pierwszy poświęcono
kluczowym z punktu widzenia podjętego tematu zagadnieniom marketingu relacji w kulturze.
W rozdziale drugim uwaga skupiona została na stosunkowo młodej i słabo rozpoznanej kategorii,
jaką jest rynek transgraniczny. Najważniejszym celem rozdziału trzeciego była charakterystyka
transgranicznego rynku usług kultury podzielonego granicą miasta Cieszyn Czeski Cieszyn.
Zaprezentowano w nim pojęcie i specyfikę miasta podzielonego granicą. W rozdziale czwartym
przedstawiono uwarunkowania kształtowania się relacji na polsko-czeskim transgranicznym rynku
usług kultury. Wyniki badań własnych autora zaprezentowano w rozdziale piątym. W rozdziale
szóstym przedstawiono modelowe ujęcie procesu kształtowania długotrwałych relacji na
transgranicznym rynku usług kultury. Omówiono założenia opracowanego modelu, a także
dokonano szczegółowej charakterystyki jego składowych. Skoncentrowano się zwłaszcza na
działaniach marketingowych realizowanych na trzech poziomach: badań transgranicznego rynku,
jego segmentacji, doboru i konfiguracji instrumentów marketingowych.

Opinie

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.