Szukaj Szukaj
KSIĄŻKIDziedziny specjalistyczneSocjologia
Książka jako towar, książka jako znak
-24%

Książka jako towar, książka jako znak Studia z socjologii literatury

Marcin Rychlewski

Wydawnictwo:Katedra Wydawnictwo Naukowe
Autor: Marcin Rychlewski
Liczba stron: 202
Oprawa: miękka
Seria wydawnicza: KONTINUUM
Język oryginału: polski
Rok wydania w Polsce: 2013
ISBN: 9788363434113
Dostępność:Produkt czasowo niedostępny
EAN:9788363434113
Książka jako towar, książka jako znak
Cena sugerowana przez wydawcę:
30,00
22,80
Oszczędzasz: 7,20

Opis

Książka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnień i próbę wytyczenia kierunków, w których powinna podążać współczesna socjologia literatury.

„Książka Marcina Rychlewskiego stanowi śmiałą i nowatorską próbę rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej na potrzeby współczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych wątków książki należy zaliczyć redefinicję obiegów literackich (traktowanych jako »obiegi książkowe«) oraz koncepcję odbiorcy, będącego zarazem empirycznym czytelnikiem, konsumentem, a nierzadko również internetowym recenzentem. Na uwagę zasługuje także analiza reklamowych not wydawniczych, stanowiących rodzaj interpretacji i będących jednocześnie swoistą manipulacją ze strony wydawców, kształtującą coś, co autor nazywa »prerecepcją«. Marcin Rychlewski wprowadza również dwa niezwykle kluczowe pojęcia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, wskazując na wzajemną korelację obydwu pasm w procesie kreowania sukcesu komercyjnego książki. Polemizuje ponadto ze słynną tezą Marshalla McLuhana o końcu »epoki słowa drukowanego«. Okazuje się, że jest wprost przeciwnie. Mimo że żyjemy w kulturze mediów elektronicznych, słowo drukowane nie zostało wcale całkowicie zdetronizowane” (prof. Bogumiła Kaniewska).

Opinie

Inne tego autora

Ta strona wykorzystuje ciasteczka lub podobne technologie do przechowywania informacji. Brak zmiany w ustawieniach przeglądarki oznacza zgodę na to. Więcej w naszej polityce prywatności.